Feederre Technikák!

Szeretnék tõletek, kedves horgász társaim, segitséget kérni! Az lenne a kérdésem/ kérésem, hogy pontyra segítsetek, egy 3méter hosszú feederre csalt-damilméretet-etetõanyagban segiteni! a feladatot nehezíti egy extra kérés: HA LEHET A VÁLASZOK !!ÕSZI!! Idõre szóljanak!!! (vagyik mostanra!!

Elõre is köszi!!

21 hozzászólás

Hozzászólások

2010. 09. 29. 18:07
Szia!
Damil 22-es Spro,7.1 kg-t bír,tört gubancgátlócső,feeder kosár 20 g-os,előke 16-os spro vision előkezsinór,5.84 kg-t bír,horog 8-as hayabusa horog.
Csali:Csonti,kukorica.Etetőanyag már piros,barna,vagy fekete legyen.Sárga is lehet ha még eszik.
2010. 09. 30. 13:32
haaa haaa haaa röhögnöm kell. megnézném én azt a 0,22-es damilt ami 7kilót bír.kishorgász te mindent elhiszel?
2010. 09. 30. 15:45
Tubertini Dragon Átmérő:0,18mm Szakítószilárdság:7,41kg
Zoli én ezt használom előkének.de a Carp expert 25-öst veri!!!
2010. 09. 30. 15:46
Én 16-os előkezsinórt használok, az 5,5 kg.-ot bír. Bár ez kifejezetten előkezsinór, fluorcarbon, nem tudom, hogy a főzsinóroknál ez hogyan aránylik a vastagsághoz.
2010. 10. 01. 16:36
a nyomdafesték mindent elbír.szerintem a felét sem bírja el.akassz rá 3,5kilót a 0.18 damilra.meg fogsz lepődni.
2010. 10. 01. 19:30
kipróbáltam.mérleg szerint 6.8 kg-nál szakadt
2010. 10. 01. 21:55
Üdv mindenkinek!
Sokféle zsinór van, van amelyiknek tényleg annyi a szakítószilárdsága amennyi rá van írva, van amelyik hazudik. általában a márkások megbízhatóak. de szerintem nem (csak) itt van a lényeg; általában egy zsinórra a főzsinórt leszámítva 2 csomót teszünk. Már 1 csomónál is változó hogy mennyire gyengül az adott zsinór. van amelyik csak 30%-al, de lehet olyan is ami 60-70%-al is gyengülhet. Ez 2 csomónál hatványozódik. Tehát pl egy 7kg szak.szilárdságú zsinór két csomóval lehet hogy sokkal kevesebbet bír ki mint egy 6kg-os. ma már gyártanak olyan erős előkezsinórokat amik extrém szakítószilárdságúak, és jól tűrik a csomót. PL: tubertini dragon, vagy spro vision. ezeknél elképzelhető hogy egy 7,5 kg szak.szilárdságú zsinórnak 2 csomóval is 4(-5) kg a szakítószilárdsága.Ne vedd provokálásnak, de arra kíváncsi vagyok Komáromi Kis Horgász, hogy a 6.8 hány csomóval jön ki, vagy azt mégis hogy???
2010. 10. 01. 23:12
Hali!!

Azt hiszem csak a saját tapasztalatomat tudom leirni.Sokféle zsinór volt már a kezemben,De sokan azt hiszik,hogy márkának vélt zsinor a legjobb pedig nem.Alacsonyabb rendü zsinorok sokszor verik a hülyére reklámozott zsinorokat.A másik pedig ha valaki vesz akármilyen zsinort akkor nézze meg melyik csomozási technikát birja,mert válogatják,De idáig ami zsinor birta az igazi sulyt az a Berkley monofil és az a csomotürő képességét adja meg és birja is.Előke zsinor pedig nekem ami bevált az a Dragon és abból is a 18-as.
Csak sokan ugy vannak vele,hogy szerelni oly keveset tudnak rendesen és minná kikiabálják,hogy szar.Egyet tudni kell ki mit vállal be ha horgászik.Pont ez a legnagyobb baj a nagy hohonak tituált sporikkal,hogy karácsonyfát épitenek és egy rosszulsikerült csomó és kész a mutatvány.SZERELNI TUDNI KELL!!!!! AMIT NEM SOKAN TUDNAK VAGY CSAK HISZIK!!!!!
Aki régi horgász az tudja anno a zsinorok milyenek voltak és mégis megfogtak vele mindent.(csak egy technika a régi Leska zsinórról,hogy ha csomót kötöttél vékony cérnával együtt kelett kötni mert a csomótürő képessége szinte nulla volt,de viszont olyan erős,hogy a hajót is ellehetett huzni vele.!
Az biztos lehet finomitani is de mikor mondjákelőttem,hogy igy megtépett ugy megtépett csak röhögök magamban.Mikor se egy akadó semmi nincs.Na de nem akarom ragozni.Zolinak is igaza van,hogy a nyomda festék sokmindent elbir.De sose annak hidjetek,hanem a saját tapasztalatoknak.Hidjétek el sosem ugy megyek be zsinort venni,hogy ilyen márka meg olyan márka.Mindég az olcsó és inkább töbször cserélem ha kell.Na de itt van a finomszerelékes horgászat amit ti is müveltek.Azt mondják,hogy fedder zsinor és egy kalap szart sem ér mert olyan lágy meg nyulik meg a csomo saját magát átvágja.Igaz a spödebb zsinorok azok sokkal jobbak és erősebbek,de azok meg nem jó a feederhez mert csak csörök a gyürükben olyan kicsi lukban.
De cáfoljatok meg ha nem igy van.
És bizony sokszor a 800 forintos zsinor is ér annyit mint a 2000 -es,Ja meg a másik sokan egész évben horgászik 100x50 méteres lavorban és villog,hogy huuu 500 méter van neki az orsón mehet a hal.Csak egy példa.ha valaki 20 méterre horgászik és ha akaszt egy nagyobbat azt 60 méternél tovább nem megy el.Na itt van az,hogy ki mit választ a megfelelő vastagságu zsinort.Nekem tegnap a 30-as is kevésnek bizonyult a kb 6-8 kilós nyurga pontynál mert bevitt a málnásba.
És csomó nélkül volt szerelve.
na egyenlőre ennyi.
2010. 10. 02. 07:38
25-30as damil előke 22 és.a csali horgászhejtől füg a hejbélieket kel kérdezni ,én olcsó damilokat használok 7kg amurt kibirta gond nélkül
2010. 10. 02. 18:56
Hali
én Colmic-t használok.Kifogástalan.Az átmérőt,meg a víz eldönti!
2010. 10. 02. 19:16
Sima fenekezős,dupla csomóval,és még most kipróbáltam így,hogy még 3 csomó a zsinór szakaszán,így 5.4 kg-nál szakadt.
2010. 10. 02. 22:08
ajánlom figyelmetekbe a halzona.hu-n a damilteszt sorozatot.laborban tesztelik a damilokat.kb lelehet szűrni milyen vastag zsinortól mennyit lehet elvárni.
2010. 10. 04. 17:01
Zoltán annak a laborteszteknek a fele sem igaz.Mindég a saját tapasztalatodnak hidjél.Elmondhatom neked hogy minden viz válogatja a zsinór tipusokat.Hidd el nekem nem biztos,hogy ahol pecázol a legjobb zsinór jbevállik másik vizen.Főleg a folyók amik válogatják nagyon:A sok szennyeződés megoldja a zsinor tipus választást ami be is vállik az adott vizen és helyen.
2010. 10. 04. 22:55
gimmo ,hogy érted azt hogy nem igaz a fele sem?miért ne lenne igaz?nem hülyegyerekek csinálták,mi okuk lenne férrevezetni az embereket?abban igazad van,hogy a víz befolyásolja a damilt,de ha szárazon elszakad pl 5kg-nál akkor az a vízben sem bír többet.
2010. 10. 05. 15:21
Zoltán!!

Vizes csomózás az sosem bir annyit mint a száraz.Nem véletlen mikor kötöm a horgot mikor össszehuznám a csomót megnyálazom.Miért??? sokkal jobban összecsuszik szorosabb lesz!! Nekem ez a saját tapasztalatom.Egy zsinor sosem 30 centin döl el mit bir,henem az adott hosszon amin használod és keményen igénybeveszed.Na itt van a kutya elásva.Hozzák itt a sicc gyürüket messze menőleg nem birják ugy a zsinorok a huzásnál rajta mint a régi vastag gyürökön.Miért?? nagyon vékony részen törik meg a zsinor és szabányosan eltörik!!!
Na de nem akarok belemenni mélyebben csak azt tudom javasolni,hogy nagyon sokat pecázzatok és tapasztaljatok mint én és sokan mások.Akiben már van sok üzemóra a vizparton az tud is már valamit nem csak szeret horgászni.De had ne soroljam Pl itt a neveket!
2010. 10. 05. 17:06
Sziasztok gimmo-nak igaza van! Mégpedig mindenben pl.: én 22-est használok a feedereimre nem egy csúcs minőségűt a silstar Matrix technológiás zsinórjai nem igazán ismertek nem is drágák, de ez nekem egy 17-es busát adott mégpedig faroktőbe mártogatás közben!!! csomótűrés 6.6-6.7 kg között elég jól bírja a kagylót is. Most nevethettek nyugodtan, de valaki mondjon nekem egy másik ilyet 7 ismétlem 7 éve ez a zsinór van mindkét boton egyszer ugyan megfordítottam de 7ÉV az azért elég jó, nem?! az én véleményem az hogy 22-es az ideális de semmiféle képpen se legyen 25-ösnél vastagabb. Az az igazság hogy kinek mi válik be! Dejobb érdeklődni mint venni egyszer 100-200m szemetet és aztán meg megesz a méreg.
2010. 10. 05. 23:01
urak,én egyet értek veletek.csak azt nem értem hogy miért beszéltek 6-7 kilos szakitószilárdságokról egy 0,22 zsinor esetében.jól hangzik az biztos,csak butaság.jó orsóval,megfelelően beállítot fékkel,lágy féderbottal ki lehet fogni akár 10-15kg-os halat is egy 0,22 damillal.
2010. 10. 06. 16:48
Kedves Zoltán amit írtam az a saját tesztem eredménye! Kell hozzá egy 10l-es kanna meg víz na meg egy mérleg, és ki is próbálhatod csomóval és anélkül is! Én így tettem van rá biztos más módszer is de ez gyorsan kivitelezhető volt. Nekem is voltak kételyeim ezért mértem meg. próbáld csak ki nyugodtan.
2010. 10. 25. 22:02
2010. 10. 26. 19:04
A kulobozo zsinorokat kulombozo viszonyokhoz gyartjak.Ami az egyik vizbe bevalt,az nem biztos hogy mashol is ugyanolyan jo.husz evvel ezelott kevesebb jo zsinort lehetett kapni,de azok tovabb birtak a gurodest,mivel kemenyebbek voltak.A mai zsinrok mar sokkal lagyabbak,es magasabb a szakitoszilardsaguk, de ketszer olyan gyorsan el is kopnak.A dravan ha sodrasba hasznalja valaki oket,a homokszemcsek nagyon gyorsan tonkreteszik oket,egy ket honap mulva mar csupa szalka.nemelyik viz meg lugosabb,ott meg az eszi meg a zsinort.Az idosebbek meg emlekeznek ra,amikor a duna vize me fenolos volt,(lehet hogy meg most is az} a SIGMA zsinor egy nap alatt kifakult,elvesztette a szinet.
2010. 11. 04. 18:48
Szerintem főzsinórnak használj 25-ös Carpexpertet és 22-es Carbon-X fonottat dobóelőkének 20 spro-t előkének a horog legyen 10-es Mustad , csalinak Haldorádó pelletet vagy kukoricát, csontit ajánlok de vigyázz a dobásnál , hogy minidog dobókestyűvel dobj mert a fonott dobóelőke elvágja az ujjadat.
a zsinórok szakítószilárdsága a következö:Carp Expert:8.7kg
Carbon-X:17,4kg
Spro:7kg
ezeket le is mértem!!!
ezzel az össze állítással már fogtam 14,50-es pontyot az Atkai holtágban.

fuzottkukorica bekesmenyei horgászjegy árak baconos sült márna Roston sült ponty fuszervajjal lencsés to holhorgászak a dunán 31.§ teremi to valkó komplett horgászfelszerelés gumihalas pergetés STORM Big Bass Square balaton arlista bogácsi horgásztó badacsonz medenc horgász napijegy kajánsziki szeged tisza horgászvizek hármas körös kaposfõi horgász bógáncs horgászhelyek holt duna Kapitális harcsa fárasztása (241 cm)