Keresés:
Horgász.hu
Keresés a blogokban:

Korábbi bejegyzések:
Klikkelj egy bejegyzésre az olvasáshoz!

Itt találsz segítséget a blog használatához.
 

2009. 06. 24. Drávai harcsázás!


Dráván található jobb harcsás,általánosan és konkrétabbak. Csalik , módszerek, napszakok!

 

127 hozzászólás
2009. 06. 24. 16:58
Koko Koko adatlapja Szia.
Na érdekes téma,az én eddigi tapasztalataim alapján a Dráván nappal csontival sikerült eddig a legtöbb eredményt elérnem harcsafogás terén.
Ha direkt harcsára mentem pióca-lótetü-pergetés stb,még igazi éredményt sosem értem el,viszont csonti-giliszta csalival nappal már fogtam több harit igaz 5kg felett még nem jött össze.
4-éve Majláton történt hogy1-hétig lent voltam de kedd este haza kellett jönnöm,másnap reggel 7-re értem vissza na aznap pirkadatkor Karesz cimborám kipergetett ag kb 40-es harcsát,majd a guta ütött meg.
Utánna egész héten semmi sem történt,de a hari fényképezés után visszakerült a Drávába azóta biztosan nőtt még pár kilót!
2009. 06. 24. 22:40
gimmo gimmo adatlapja Koko bár csak fognék olyan 50-80 centiseket.Legfinomabb husa annak van.Van itt nálunk egy Tó felvolt oldva a méretkorlátozás és 30-50 centiseket fogtam igazi kuriózum volt izre.
De nagy vágyam,hogy egyszer a Dráván pecázzak.Nem bánom én ha sok a szunyog.Hisz itt is van tisztességgel.
2009. 06. 24. 23:24
takacs robert takacs robert adatlapja Harcsa van eleg.Mindossze az van,hogy az utobbi6-7evben,megjelentek a kicsik.Ez viszont jo is mert azt igazolja hogy van termeszetes szaporulat.jelenleg sok a 20-40centis harcsa,a nagyok pedig ki tudja merre jarnak.pl20 eve sok 7-10 kilo korulieket lehetett fogni,kicsi alig volt .most kicsibol van sok,nagyobbol kevesebb.de ha kitarto valaki,es jo helyet valaszt,azert van.
2009. 06. 24. 23:29
gimmo gimmo adatlapja Szia Robi. sok kicsi sokra megy.Egy biztos a természetes szaporulat az mindég igazolja.Hisz a nagyhal megeszi a kicsit.És ha megnő horogra akad.Ha akad :-))))))
Ha kicsi van ott a nagy is csak az rafincált egy kicsit.És ott ahova a sporik nem igen szeretke leülni.
2009. 06. 24. 23:33
takacs robert takacs robert adatlapja Jankonak tuti harcsas helyet ajanlani nehez,mivel a folyo allandoan valtozik.az aradasok ugy atrendezik a terepet,hogy sokszor az akadok sem maradnak meg.ilyenkor a harcsak is tovabb allnak.az ismert jobb harcsas helyek;fekete viz befolyoja szaporca alatt,es a totujfalu alatti kozaras belso fele. itt mar fogtak nagyobb harcsakat.
2009. 06. 24. 23:42
Pöttyös Pöttyös adatlapja Én itt az alsó Tiszán 3 évvel ezelőtt Számolatlanul fogtam a szopós harcsákat,nem győztem vissza dobálni őket.Mostanra már méreteseknek kellene lenniük,de eltűntek valahová alig lehet belőlük fogni.Nem értem miért?
2009. 06. 24. 23:44
takacs robert takacs robert adatlapja en ugy szoktam harcsat keresni,hogy a holtagak belso felen vegigjarom a partot,es a vizre hajlo bokrokat figyelem.a harcsak gyakran ezek alatt vannak.es a forgasukkal elaruljak holletuket.ha talalok,este vissza megyek,es lotetuvel probalkozom.neha bejon.
2009. 06. 24. 23:46
takacs robert takacs robert adatlapja A tiszai problema nalunk is jelentkezett,de hova tunek a nagyok?
2009. 06. 24. 23:47
gimmo gimmo adatlapja Pöttyös már értem Moharasz miért fogdossa a felső tiszán a nagyobb harcsákat. :-)))))))))))
Ott vannak azok csak lehet 1-5 km belül keresni kell.
Pöttyös már mondtam hogy nem fogtam anno a Tiszán nagy harcsákat de mindég olyan helyen akadtak a kissebbek hogy még a madár sem járt arra nagyon.
Ja és tapasztalatom szerint mindég olyan helyen kell keresni ahol nagyon mély a viz és van pandalló és melette a partfelé sekélyedik,képes kijönni a 30 centis vizre is.tehát a tanya a fontos.
2009. 06. 24. 23:53
Pöttyös Pöttyös adatlapja Ez a jelenség nem csak nálunk horgászoknál jelentkezik,hanem a halászoknál is. Én jóban vagyok az itteni halászokkal,de ők is ugyan erre a jelenségre panaszkodnak,hogy kis harcsa van,de a nagyobbak el tünnek valamiért erről a szakaszról.
2009. 06. 24. 23:57
takacs robert takacs robert adatlapja gimmo!Ivasi idoben csak a sekely reszeken van.a feszket is meteres koruli vizbe epiti,altalaban a fuzfagyokerek koze.
2009. 06. 25. 00
gimmo gimmo adatlapja Robi hova tünnek a nagyok??
A nagyok kifogják!!!!
Képzeld el ahogyan engedték a motorcsónak használatát igy felhajóznak akár 20 km ert is és végig verik a vizet.És nagyon sokan.Annyira rutinosok,hogy szinte harcsa nélkül nem mennek haza.És nem beszélve arról hogy a verésre nem a 5 -8 kilósak mennek hanem az igazi nagyok.Mivel azok is rutinosak.Igy mindég a kisebbek maradnak a horogra.
Ez csak a saját elképzelésem.De szerintem ez a valóság.
Nagy hiba volt az ilyenfajta eszközök engedélye.
Minr a motorcsónak.ÉN BE TILTANÁM. Evezzen dolgozzon meg érte.
Hidd el igy csak egy kirándulás.
Gyerekkoromban nem láttam ilyet csak azt hogy eveztek és keményen.Ugy megérdemli a fogást.
Röhely ami itt folyik.
Csak az a baj olyan szakemberek hozzák a paragrafust,hogy azt sem tudja eszik e vagy isszák.vgay szar mellet sirni vagy sirmelett szarni.
2009. 06. 25. 00:07
gimmo gimmo adatlapja Robi igy van ha ivik a harcsa csak sekély vizben kell keresni és jó hinaras gazos részen és ott ahol átlagban melegebb a viz.Csak az a bökkenő hogy ott megfogni az egy külön müvészet.És ha leivik örzi a tanyáját mindennek oda vág még nappal is.Csak legyen ember a talpán aki onnan kiszed.Olyan mint az ötös lottó
2009. 06. 25. 00:09
Pöttyös Pöttyös adatlapja gimmo lehet,hogy igazad van.
Ezek a milliomos pénzes zsákok a halradarjaikkal,feltudják kutatni a nagy halakat és onnantól kezdve már könnyű dolguk van, :(
2009. 06. 25. 00:13
gimmo gimmo adatlapja Pöttyös ezt te irtad le mivel én nem akartam de a célzásaim ott voltak és vannak.
Akkor hol itt az igazság??? Nem a horgászokban???
A szarfaszuja kijön villogni a cuccossal igaz sokan csak azt teszik.De aki ért hozzá ez tarol és visz mindent mint a piroshetes

2009. 06. 25. 00:25
Pöttyös Pöttyös adatlapja Gimmó akkor mi mindig csak a piros hetesre várunk??
Az a baj,hogy az ritka mint a fehér holló!!!
2009. 06. 25. 00:25
gimmo gimmo adatlapja Tehát mindent eladtak lezártak elplaniroztak,beépitettek kiraboltak!!!! Had ne soroljam nincs utánpótlás sehonnan.A nagyok meg azt mondják hogy igen van de mennyi is???
100 tonnát kiszednek 20 mázsát meg telepitenek.És ők a fasza gyerekek.
20 on éves koromban a balatonon siófoknáll az aranyparton még a derékig érő vizbe álltam a nádfal előtt és bizony voltak szépen fogások.És a az ember pöcse sem ázott ki mert megvolt a fejedag. Most mi van??? semmi csak beépitve minden lezárva kikövezve Pfuuuuuuuuuuuuuuuj.
Már ideges vagyok rendesen hova jutottunk.
2009. 06. 25. 00:28
gimmo gimmo adatlapja Nya ezért irigylem a Duna Dráva nemzeti parkot.Mert ott még nincs privatizáció csak vizingadozás.
2009. 06. 25. 00:33
gimmo gimmo adatlapja De azt hiszem ezzel nem bántom meg az ifjantokat akik nem ismerték a régi multat.Én csak azt üzenem nekik csak a fele legyen az most mikor anno volt élményben.De nem a lavorban való horgászatra értem.Hanem a Drága folyóvizeinkre.Igaz csak az már a mult.És nincs jelen nem lessz jövő benne.
2009. 06. 25. 00:46
gimmo gimmo adatlapja Pöttaös a piros hetest megszüntették pesten.Akkor mire várunk????
2009. 06. 25. 00:47
gimmo gimmo adatlapja Nya jóéjt szép álmokat mindenkinek.
Látom csak én vagyok már fent.
2009. 06. 25. 11:07
dein istván dein istván adatlapja Sziasztok!A Dráván,jó a pergetés is,bár nekem a csopros giliszta is bejött!
2009. 06. 25. 17:38
Koko Koko adatlapja Sziasztok.
Elsőnek megemlíteném hogy tévedés hogy a radarral meglehet keresni a nagy halat,aki profi radaros a halkereső funkciót kapásból ki is kapcsolja a radarján.
A radar a fenék feltérképezésére és a vízmélység megállapításán kívül pontos adatokat nem szolgál.
A Dráván rendszeresen kuttyogatunk,de igazán nagy harcsát még akasztani sem akasztottunk.
Woblerrel viszont pár 20kg felettit sikerült már elcsípni,de a legtöbb az mégis a 20-40cm-es.
Sok a kicsi harcsa ,de szerintem ök inkább az 5-10kg-os szülöktöl valók.
Persze egyszer biztosan megnőnek csak majd ők is el ne tünjenek.
2009. 06. 25. 23:11
gimmo gimmo adatlapja Koko
Nem ismerem a Drávát,de még a tiszai anno tapasztalatom szerint szinte minden évben változtak a helyek ahol lehetett harcsát fogni.Elképzelésem szerint mivel folyó állndÓAN ÉPIT ÉS ROMBOL főleg iváskor vándorolnak el jobban olyan helyre ahol tud fészkelni.És a következő évig sokszor marad is a környéken ha talál megfelelő mélységet fekhelyet.Pont ezért olyan nehéz mesterség a harcsázás.Szerintem érdemes akár peca nélkül is sokszor kimenni halgatózni hol buffognak.Másképpen nem lehet olyan könnyen megtudni.Hisz éjjel eszik és nem lehet látni a vizet hogy ha kever is.
2009. 06. 25. 23:45
takacs robert takacs robert adatlapja a dravai harcsak tartozkodasi helyet a taplalek hatarozza meg leginkabb.regen amikor meg a fekete viz szenyviz volt,rengeteg keszeg,karasz volt a befolyoba,es alatta . a szenyviz folyamatosan ellatta a halakat taplalekkal.ugy mukodott mint egy allando etetes.ebben az ioszaban a ragadozok is tomegesen tartozkodtak itt,a harcsak is.aztan jott az unios rendelet,es a fekete vizbe nem kerult tobb vagohidi szenny,a viz megtisztult.eltuntek a keszegek,karaszok,es veluk eggyutt a harcsak is.pedig kozismerten jo harcsas hely volt.tehat jelenleg is ott vannak,ahol a keszegfelek,karaszok vannak.ott kell a harcsatis keresni.a dravai horgaszok jol tudjak hogy nem mindenhol lehet karaszt fogni vannak olyan szakaszok ahol van ,es vannak olyanok,ahol egyaltalan nincs.ez ad tampontot a harcsak tartozkodasi helyerol.ahol van karasz,keszeg,ott a harcsa is.
2009. 06. 25. 23:49
gimmo gimmo adatlapja Igazad van Robi szerintem meg a vágóhidi szenny ami ott tartotta hisz keszeg az van mindenütt.
2009. 06. 26. 00:01
takacs robert takacs robert adatlapja Sokan a mely vizen,godrokbe keresik a harcsakat,pedig meglepodnenek ha tudnak hol is van igazan.ejszaka a legtobb elhagyja a nappali pihenohelyet,es gyakran a sekely,sokszor50-60 centis vizbe is kimegy a kissebbhalak utan.a kora esti orakban gyakran a felszin alatt van,es ilyenkor az alacsonyan vontatott wobler kepes meglepeteseket podukalni.este mely vizbe,vagy ejszaka,meg nemigen volt szerencsem,a legtobb nekem a part szeletol 1-2 meterre jott.
2009. 06. 26. 00:13
takacs robert takacs robert adatlapja Gimmo! nem a szenyviz a lenyeg.emlekezz csak ,amikor a halaszok halojaba harcsa akadt,mivel volt meg tele a halo?Karasszal.folyovizen ez a fo taplaleka.
2009. 06. 26. 18:34
Koko Koko adatlapja Sziasztok.
Nem szeretnék nágyképü lenni de pár harcsát már fogtam életem során,igaz inkább tavakon.
Bár az 50kg-os álomhatárt még sosem léptem át,de azt kimerem jelenteni hogy a harcsa a legritkább esetekben eszi meg hazánkban a pontyot+nagyon kevés harit fogtam kárásszal is.
Az számtalanszor megesett velem és a cimboráimmal hogy amig volt vörcsink-bodorkánk-dévérünk addig jöttek a kapások,de mihilyt felkerült a kárász rá sem hederítettek a harcsák pedig továbra is ott rablásztak.
A Dráván pedig a fő tápláléka a harcsának a küsz,woblerrel is átpergettem már több száz éjszakát eredménytelenül,pedig a harik ott rablászták a kövezést körbe és nem kellett nekik pedig van bőven választék a dobozomban.
Egyszer megesett velem Majláti kőnél hogy felkeltem sötétben hogy a dolgom végezzem,megvilágítottam a vízet és aszt hittem hogy valami halvész van.
A víz tetején rengeteg hal volt,erőssebb lámpa fényénél felvillantak a pici piros szemek és elkezdtek úszkálni a kicsi harcsák a víz tetején és kergették a küszöket.
Na elő a két spiccbot az eggyikra szigetelőszallaggal feltettem egy perefa dugót sullőző horoggal,a másikkal meg a fejlámpa fénye mellett fogtam a küszöket,na a lényeg kb 50db pici harcsát fogtam így,de közben a nagyok ott raboltak végig a kő mellett.
Ez a dolog 3-rom hétvégén keresztül ment,este 10-től hajnali 4-ig.
Összesen 1db 3kg és 1db 5kg -os harcsát tudtam fogni CDJ 9 GFR es rapalával+volt 3db szakításom(20-as fonott) és egy 8-10kg körülinek a parton kiakadt a horog és lelépett.
Na ehez hasonló azóta sem történt pedig én minden juniusban ottvagyok a hejszinen és reménykedem.
De a Dráván nagyon ritkán hallok azóta is rendes harcsa rablást,és kuttyogatva sam túl fényes a helyzet,pedig biztosan vannak benne szép harcsák.
2009. 06. 26. 19:10
gimmo gimmo adatlapja Robert én sem konkrétan a szenyvizre gondolok hanem azt amit leengedtek benne apró huscafatok zsiradékok minden.
2009. 06. 26. 19:12
moharasz moharasz adatlapja gimmo már megint véleményt mondassz arról amiről fingod sincs ,mint a feederről.nekem az álmom volt egy csónak amit 33évesen el tudtam érni,a ladik 60,a motor 60rongy,ez luxus?gyere ide és tarts egy bemutató horgászatot légyszi mert itt csak balfaszok meg burzsujok vannak.szerinted...nekem az életem a tisza,horgászom pest környékén is hisz többnyire ott lakom,na ott vannak műmájer pöcsök,de ez más.itt menni kell minden szálkáért,több helyen etetni,figyelni,érezni a vizet,de ez egyre nehezebb.evezni itt??komolyan mondom gyere és próbáld ki!ha van időd és kedved szívesen vendégül látlak egy hétre a tanyámon de csak ha bírod az atom szilvapálinkát :))))))))
2009. 06. 26. 19:18
Koko Koko adatlapja Skacok ne gyilkoljuk egymást,ja én csípem a páleszt!
Az tény hogy pesten a fekália befolyoknál sok a hal,de én valahogy gusztustalannak tartom hogy olyan helyen horgásszak.
Azt is megfigyeltem hogy nagy esők után az egész pici kis befolyó árkok környékén is nagyon jó eredményeket lehet elérni.
2009. 06. 26. 19:49
gimmo gimmo adatlapja Moharasz 40 litert főzettem az atom pálinkából.és birom rendesen.Igaz már nem sok van belőlle.
De azt sem feledd el moharasz 40 éve ülöm a vizpartot.Nagyon sok csalódással és élménnyel egybe kötve.És jókat szoktam fingani is.moharasz a ladik természetesen az egy tartozék mint a pecabot olyan vizen akár itt is.De ellopják hamar itt.
moharasz vannak nagyon burzsujok és nagyon balfaszok.de vannak nagyon szerények és nagyon ügyes horgászok.És nem a feederbothoz értenek hanem hogy mit mikor hol miért???
Egyet tanulj meg mindég oda menjél vagy üljél le ahova 100 emberből csak 1 vagy két ember üll le oda.Igaz bevallom tökösgyerekként már én sem teszem azt.lehet a kényelem.De van fingom olyan dolgokról amit sokan de nagyon sok balfasz horgásznak még elképzelése sincs.és kijelenti a másik balfaszságát.
Ma is lementem nézni a vizet felteszek a galériába mit láttam két képet.Csak az a baj,hogy ezek a busák amurok csak ilyenkor jelennek meg itt.amugy olyan helyen tartózkodnak,hogy legyen ember a talpán aki megtudja horgászni partról.Ha meg csónakkal ráálnak arra a részre semmit nem fognak.
De sokszor leirtam és leirom amit tapasztalta?? vagy a saját elképzelésemet.Sosem ugy értem hogy bárkit is megakarjak bántani.
Moharasz ha isten is ugy akarja szivesen elfogadom a meghivásod.Egyszer élünk és iszunk egy jó szilvániáriumot.
2009. 06. 26. 21:10
gimmo gimmo adatlapja Nya ezt küldöm minden sporinak.Halgassátok meg.

http://www.youtube.com/watch?v=S52OFDqPlgU&feature=related
2009. 06. 26. 22:08
takacs robert takacs robert adatlapja Koko!a harcsa nem tesz kulombseget hal, es hal kozott, megeszi a sullot is , mivel az elohelyuk,is azonos.a kuszoket a kissebbek hajtjak,ezert nem fogtal nagyobbat amikor ez a dravai dolog tortent.jo nehany balint megettek a harcsak a szemem lattara,pedig a balinok sem husz centisek voltak.a sok kis harcsanak egyszeru a magyarazata.a kuszok kb negy evente ivnak.ilyenkor tomegesen lepik el a partszeli vizeket.persze a ragadozok is mennek utanuk.te egy ilyen ivoheyet kaptal pont el ha legkozelebb is megtalald a kuszok ivohelyet,a jelenseg megismetlodik.A harcsa mindig azt eszi ami van. ha kusz,akkor kuszt. ha karasz, akkor karaszt.A nagyok kint fekszenek a sodras alatti mely langokba,es ott nincsenek kuszok.bar megjegyzem,nem eggyetfogtam mar karasszal.
2009. 06. 26. 22:30
gimmo gimmo adatlapja Robi osztom a véleményed.Magyarán nappal fekszik valahol a mélyben.és csak ugy tudod megfogni hogy a szájába huzod a horgot.Este pedig elindul és addig meg hajtja még jól nem lakik.Visz mindent mint a piroshetes ami elébe kerül lehet az bár mi is.béka kigyó bogár mindenfajta hal.
2009. 06. 26. 23:53
gimmo gimmo adatlapja Robi elaludtál??
2009. 06. 27. 00:10
takacs robert takacs robert adatlapja nem!A harcsa nem olyan mint a sullo,hogy csak halat eszik,mindent megeszik,ha konnyen hozzajut.a tiszan is bisztos megeszi a kereszeket rajzaskor.
2009. 06. 27. 16:28
Jankó Sziasztok! Tudnátok valamilyen tanácsot adni, hogy hogyan szereljek (előke hossza, csúszó- vagy végólom legyen, esetleg felszínre)? Drávaszabolcsnál vannak horgászható helyek ilyen vízállásnál? Köszi! Görbüljön
2009. 06. 27. 16:56
Koko Koko adatlapja Sziasztok
Nem akarok vitába szálni,de ha a harcsa mindent megeszik akkor miért nem fogják őket kosárszámra?
A harcsa nappal valóban a mélyebb részeken v akadók környékén fekszik,de azért nagyon vállógatós hal.
Példa: voltam boj mellett egy kis tavon rengeteg volt a harcsa,szinte egéssz éjszaka szétverték a vizet nekünk kárász csaliaink voltak és eggy kapást sem tudtunk kicsikarni.
Miért? mert a tóban rengeteg volt a pici 3-5cm es keszeg,a hárcsák ezért letojták a kárászaink,és mint már írtam rengetegszer megesett hogy keszegekkel fogtuk a harcsát és mihely felkerültek a kárászok megszüntek a kapások.
Márciusban fogtam én is nagy harcsát aminek 4db méretes szép épp csuka volt a gyomrában,de mégsem mondom hogy a csuka jó harcsa csali.
A Dráván sem véletlen hogy a legtöbb pergetve fogott harcsa az s-es szinkódu felszini woblerrel lett fogva.
Tehát a harcsa igen is válogatós és finnyás jószág,persze ahol kevés neki a takarmányhal ott megeszik mindent,de ez nagyon ritka.
Azokon a vízeken ahol azért ritkitják a harcsát mert MEGESZI A PONTYOT ,az ott horgászó embereket tudom sajnálni,néha utánna kell olvasni a dolgoknak és akkor tisztábban lát az ember,hisz ma már számtalan ember megcáfolta hogy a harcsának a ponty lenne a fő táplálék hala.
2009. 06. 27. 16:59
Koko Koko adatlapja Szia Janko.
100g-os csúszó ólom+kb 60cm-es előke és késsz a szerelék,Szabolcsnál a hídnál vigyázz mert ha a hídtol a folyásíránnyal szemba mész pecálni vigyél magaddal eggy horgászboltot.
Ha lefelé indulsz a híd alatt is de attól 20m-rel lejjebb már frankó pecehelyek vannak.
2009. 06. 27. 18:44
takacs robert takacs robert adatlapja Azert nem fogjak oket kosarszamra,(bar ez is megesik neha egy ket tavon)mert szerintem te is eszrevetted hogy nem mindig foghato hacsa.hogy miert nem? nem sikerult rajonnom .koko!volt hogy egy beszakadt part mogott egy ejszaka hatot fogtam,es ket nap mulva visszamentem,esegy se jott.ugyanaz a szerelek,ugyanaz a csali,es megsem.en eleg sokat harcsaztam meg otthol laktam,anno meg a pecsi tavon is,de nem lehet altalanositani harcsara.nem tudom mi befolyasolja a kapokedvet,de ha olyan idoszak van ,egyaltalan nem fogok egyet sem.neha meg tobb is jon egy ejszaka.ugyanez a helyzet a merettel is,10eve meg jobban sikerult nagyobbakat fogni,mostanra meg sok a kicsi.erre sem tudok magyarazatot adni.hogy megeszi e a pontyot? lehet,de en meg egyik harcsamban sem talaltam.hogy te pergetve fogod a harcsaidat,az nem bizonyit semmit,nem egyhelyen,es nem ugyanugy horgaszunk.te is massal ,es maskepp,meg en is,ettol meg mindkettonk modszere lehet jo,es eredmenyes.a tapasztalataink is lehetnek elteroek,ebbol kifolyolag.en is peretek,de nem harcsara,arra jobban bevalt modszerem van.a pergetes csak akkor jo,ha a harcsa a vizfelszinen rabol.lefogadom hogy a dravan vizkozt vagy feneken huzott villantoval meg egyet sem fogal.
2009. 06. 27. 19:05
Koko Koko adatlapja Szia.
A drávai pergetést a következő képpen művelem.
Még világosban kimegyek a kiszemelt helyre,lerakom a 4db különböző pergető botom kinyitom a ládám 1 twister 1 gumihal 1 kör f v támolygó villantó 1 wobler.
Éjszaka a botokat és csalikat felváltva használom egésszen reggelig,tehát nem hiszem hogy bármilyen csali is ne lenne minimum 30-szor elhúzva a vízben.
A pécsi tavi harcsákat is kissé eltúlozták hisz a végén már a vízben úszó kutyákat ették állítolag.
Volt bent sok nagy harcsa de a Soltész Kálmi,Szilveszter Jani,Szatner Rudi stb szépen lefogdosták a tóról.
Most már nem kell 60-70kg-os harcsát fogni a pécsi tóban.
2009. 06. 27. 20:25
gimmo gimmo adatlapja Koko nem semmi.akkor te egy fegyver arzenállal vonulsz ki.
Moment horgászbolt.
Leirom tapasztalataimat.Addig még mikor ide kerültem és itt volt egy öreg és ő mutogatta meg hogyan kell akadós helyen pecázni,hogy ne vigyél magaddal horgászboltot.
Lehet hogy jó pár embernek hülyén fog hangzani de nem baj.Jaaa mint sokszor leirtam és leirom nagyon sok spori oda szeret leülni ahol nincs akadó vagy reggel bedobja a pecát és délben kiveszi és csodálkozik hogy leázott a kukorica rólla. :-))))))
Tehát tapasztalat és módszer akadós részeken.
Süllőzés,harcsázás.Mivel ezek előszeretettel szeretik az olyan helyeket de java békés hal is.
Fenekezőn ugy szerelek hogy főzsinor végére felkötöm a horgot és a horogtól vissza kb 30cm-50cm ig kötök egy paternoster kötést és arra teszek egy forgos kapcsot amire feltudom akasztani a végolmot.Azt ugy szerelem,hogy kb 1méter hosszu legyen és egész vékony zsinorra kötöm hogy betudjam dobni.Igy egy kicsit elemeli a fenéktől a csalit és jó is de ha az ólom leakad akkor a vékony zsinor hamar elszakad és jön ki a hal és a szerelék.De volt már olyan hely ahol az ólom helyett befőztesgumi és arra a kő és ugy dobtam be süllőre.Fogtam is szépen.De lehet nagy csavar anyát is tenni végnehezéknek.IGAZ FEEDERBOTON HÜLYÉN NÉZ KI ILYEN SZERELÉK!!! :-)))
Ha piócával horgászom vagy iszapgilisztával az utolsót ugy tüzöm fel hogy amit legelőször feltettem a horogra és felhuzva a kötésig a másik végét meg a horog hegyét eldugom és igy képez a horog öblön egy hidat ami nem akad ugy el elsiklik faágon kövön ha van szerencsénk.de ez sem kizárt hogy nem akad el.
sOKSZOR LEIRTAM A HALAK NEM OTT VANNAK AHOL OLYAN SIMA MINDEN HOGY KORCSOLYÁZNI LEHET A FENÉKEN.
2009. 06. 27. 22:01
sovanyvigasz sovanyvigasz adatlapja Minden tiszteletem a harcsa szakértőknek(én csak most fogok elkezdeni harcsázni). Nálunk az ongai tavakon rengeteg a keszeg a kárász meg a küsz. A nagy harcsákat viszont nagyrészt kárásszal fogják. Amit megbízható forrásból tudok az éven volt 25, 27, 32 és 55 kilós is. Szerintem a harcsa nem finnyás ,ha evésre szánja magát akkor mindent felzabál még a gumicsizmát is. "Csak" azt kell eltalálni mikor és hol eszik.
2009. 06. 27. 22:02
sovanyvigasz sovanyvigasz adatlapja Ha tévedek szar szezonom lesz.
2009. 06. 27. 22:05
gimmo gimmo adatlapja sovanyvigasz egy a lényeg szappant mindég vigyél magaddal.Ha szart fogol legyen mivel megmosni a kezed :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))999

Görbüljön
2009. 06. 28. 03:18
takacs robert takacs robert adatlapja KOKO!rendben van hogy tobb kulombozo mucsalit hasznalsz.de minek a negy bot?bitosan oka van,de en nem hasznalok pergeteshez tobb botot.igaz csak woblert hasznalok.es 0 as mepps-et,es nem vagyok valami nagy pergeto,inkabb az uszos modszerbe bizok,az mukodik mindenhol.ahol te fogsz pergetve,ott en is fogok uszoval.vagy gyakran csak a zsinor,horog,es a kishal .
2009. 06. 28. 10:36
Koko Koko adatlapja Szia.
A 4-bot azért kell mert pl woblerezni 50-150g-os 2,7m-es botot használok 25-os fonott zsinorral,na ezzel a cuccal nem tudok 10g-os twisterrel pergetni ahhoz van a 30-60g 3m-es 15-ös fonott.Balinozni domizni megint más cucc kell a pici csalik miatt.
Szeretem ha érzem a kezemben hogy a csali mit csinál a vízben,sokan a rosszúl összeválogatott felszerelés miatt eredménytelen nem pedig ezért mert nincs hal.
2009. 06. 29. 00:47
takacs robert takacs robert adatlapja Mi a velemenyed a duplatestu woblerrol?mert en altalaba azzal dobalok.ezustszurke,kusz utanzatu,rapala 80 mmhosszu.
2009. 06. 29. 09:05
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Sziasztok, érdekes vita alakult ki itt a harcsázásnál bevált csalikról. Munkáűmnál fogva sok vizen megfordulok, és beszélek sok hozzáértő helybeli erővel is. amit eddig tapasztaltam harcsázásnál az az, hogy azokon a vizeken ahol sok nagyot fognak, ott nem is horgásznak féreg csalival, vagy egyéb kisméretű csalival. Beszéltem egy halbiológussal és ő egyértelműen megmondta, a nagy harcsák táplálkozási szokásai gyökeresen megváltoznak (egyébként nem csak a harcsáé). Ritkábban esznek, de nagy méretű, sérült, beteg halakat. Úgy haogy te sem kezded el a lehullott morzsákat szedegetni az asztalról, hanem sütsz egy jó steaket magadnak hogy jóllakj. Ebből következően, a Pó-n kizárólag nagyméretű csalihallal horgásznak, angolna vagy kárász. Saját szememmel láttam 3 kg(!)-os nyurgapontyot felcsalizni bólyás cuccra. De tény, hogy minden nap fognak 2 méter felettit, és minden héten 2,3 m felettit. A Kazahoknál a balin megy, legutoljára múlt héten a duna deltában 40 cm-es balinnal fogták a 72 kg-os harcsát. Tehát szerintem a harcsa alapvetően nem válogat, DE ha előtte a terített asztal, miért a te kárászodat kapja be??? Tehát ha egy vízben kevesebb a táplálékhal, jobb eséllyel indulsz a naghy kárászoddal, ha több, akkor kevesebb a sanszod. ERgy biztos, ha nagyot szeretnél fogni, ne csalizz se nadállyal, se piócával, se lótetűvel, kizárólag nagy testű csalihallal. 4 olyan vizen is ez vált be, ahol rendszeresen fognak nagyokat (napi szinten) (Pó, Ebró, Duna delta, Kazahsztán). Amúgy nem vagyok nagy harcsás, csak lelkes hobbista, de ezeken a vizeken több tapasztalt horgásszal beszéltem, és mindnek egyöntetűen ez volt a véleménye.

üdv
Gábor
2009. 06. 29. 15:59
Koko Koko adatlapja Uram isten azért ne keverjük össze a Po-folyot a Dunával, az Ebrot meg a Drávával.
A külföldi folyoknak semmi köze a mi folyoinkhoz,nállunk próbálj meg angolnával fogni harcsát.
Egyébként fognak rengeteg nagy harcsát pl halas v májas bojlival hazánkban,vagy a nadályt miért szereti jobban mint a piócát ha nem válogatós?
Tehát a külföldi vizeket már ne keverjük össze a hazaiakkal!
2009. 06. 29. 18:25
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Azt elmondod miben különbözik más édesvizű folyó az itthoniaktól? De például a Duna delta az miben is más mint az itteni a Duna? Elárulom nem sokban. annyiban, hogy az ember nem cseszte még szét az egészet.
De ismered például a Pó folyó halfaunáját? Voltál ott? Láttad milyen halak foghatóak, és mennyi? Elmondom, hogy púpig van pontyfélékkel, kárásszal, márnával. Annyira logikátlanul hangzik, hogy egy 2 méter feletti harcsa, nem fogja csipegetni a nadálycsokrocskádat? Kivéve ha nem fanyalodik rá esetleg, mert éppen más kaját nem talál, esetleg az orra elé van lógatva. Elképzelhetetlen, hogy egy ekkora állat, testméretéhez mérten táplálkozik, arányosan nagyobb táplálékhallal, és ritkábban mint a kisebb fajtársai?
Szerintem nincsenek itt akkora különbségek, nem a tengerről beszéltem, és nem a trópusokról, hanem olyan édesvizű folyókról, amelyek itthon is vannak.

Ja és csak annyit, hogy a Duna deltában tavaly fogtak hosszú évek óta először 70 kg feletti harcsát, azóta kijött még több 30 feletti, majd két hete egy 40-es, múlt héten meg, egy 72 kg-os. Csupán a Pó és az Ebró tapasztalatai alapján kezdtünk horgásztatni, és horgászni. Az eredmények meg önmagukért beszélnek.

üdv
Gábor
2009. 06. 29. 18:29
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja De persze összeveszni senkivel nem akarok, mindenki úgy fog, vagy nem fog halat, ahogy akar :) Én csak a saját tapasztalatimat írtam le.

üdv
Gábor
2009. 06. 29. 19:12
Koko Koko adatlapja Nagyon gratulálok világjáró horgásztárs.
Mivel SULINÁN én is horgásztam már ezért nem megyek bele vitákba,de a Duna azon szakaszának köze nincs a M.O-i hoz.
Az EBRON és PÓ-n nem voltam,de úgy tudom a MAGYAR HUSHORGÁSZOKAT nem látják szivesen mostanság.
Van ismerősöm aki 5-évig volt horgász kísérő az EBRON tehát igaz csak videón de azért láttam mi is a helyzet azon a folyón.
Örülök a nagy harcsa fogásaidnak,de ha nem zavarja eddig hazai átlag emberek beszélgettünk a hazai lehetőségek között a harcsa fogásáról,itt nem mindenki teheti meg hogy 100 000-150 000 ezrekért horgásszon.
Engem eleve taszít az a dolog hogy pl pontyal csalizik valaki,még akkor is ha ott kint ez tudom természetes dolog de a magyar ember az eszi nem pedig eteti a harcsával a pontyot.
Van ismerősöm aki horgásztatni szokott a deltában Győzőnek hivják,voltam tetszett de nem kívánkozom vissza mint mondtam az ott TELJESEN MÁS VILÁG!
Tehát a DUNÁN-TISZÁN-DRÁVÁN sem pontyal sem angolnával sem balinnal nem tudunk szabállyosan horgászni harcsára és mondjuk ebben is különbözik a dolog.
További sok sikert kívánok a külföldi horgásztúráihoz,igyekezzen a magyar pecások becsületét megvédeni OLASZBAN-SPANYOLBAN-ROMÁNIÁBAN.
Tisztelettel
KOVÁCS LÁSZLÓ.
2009. 06. 29. 19:33
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Sajnálom, hogy egy egyszerű halbiológiai, életmód kérdésből a magyar húshorgászokig jutottunk a Pó folyón. Gratulálni nem kell semmihez, főleg nem nekem, nem tartom magam kiemelkedően jó horgásznak. Mint írtam, mindössze a saját tapasztalataimat, illetve olyan emberek tanácsait írtam le, akik életük javarészét ennek a hobbinak szentelik. Nem az én fogásaimról szól ez a dolog. Tettem ezt jó szándékkal, segítő hangnemben egy hozzászólást, erre kaptam egy kioktató választ, hogy kinek mennyi pénze van utazni, és hogy ítélik meg a magyarokat a Pó folyón. Köszi, de sokkal inkább örültem volna ÉRVEKNEK. Pl. Miért enne egy 2 méteres hal, egy maroknyi gilisztát meg szívesen? Mint ahogy én is arról írtam, hogy miért gondolom azt amit, és milyen életmód és táplálkozásbeli változások lehetnek egy nagy testű harcsa esetében. Nem a külföldi túráimról ömlengtem, ha visszaolvasol.
Erre vártam volna, érveket, véleményeket, beszélgetést. Senki nem biztattam arra, hogy balinnal, ponttyal csalizzon, ellenben félkilós- kilós kárászt feltehet bátran bárki, csalizni, ha akar.
Részemről ezt a beszélgetést lezártam, mivel ez csak részemről beszélgetés érvekkel, részedről egy kicsit - nem tudom mi okból- sértett vagdalkozás.

Egyébként zárójelben csak annyit, hogy tőlünk nyugatabbra élő kulturnépek, nem eszik a pontyot, mert szartúró halnak tartják (mert hogy az is, ettől még fogni lehet jó), de nem villannyozzák, hálózzák le a természetes vizeiket, mint itthoni magyar "sport" horgász honfitársaink. ja, és nem lépnek rá a 29-es pontyra hogy hazavihessék. Ez biztos dícsérendőbb tett mint csalizni vele. (ez itt a privát véleményem volt sorry, mellesleg én sem csalizom ponttyal ettől függetlenül)

üdvözlettel
Pálfai Gábor
2009. 06. 29. 19:38
takacs robert takacs robert adatlapja Kedves gabor!azt a tenyt tudomasul kell venni,hogy a mi folyoink messze elternek az altald emlitettektol.Nem kell olyan messzire menni,ha csak a dunat nezzuk magyar es roman teruleten,mar van kulombeg.A dravaban kevesebb a nagy hacsa.harminc ev alatt,ket nagyobb peldanyt fogtam,es szamtalan 2-15 kilo kozottit.ebbol arra kovetkeztetek,hogy nagyobb szamban a kissebbek vannak,tehat itt teljesen felesleges lenne nagy csalihalat hasznalni,mert semmi sem jonne ra.hetekig is usztathatnank egy ketkilos pontyot.ez a horgaszat egy teljesen masik veglet,nem ismerek sekit aki ekkora csalihalat hasznalt volna valaha is.a pioca, nadaly,lotetu,bevalt harcsacsali,es felvesz a nagy is,kissebb is.
2009. 06. 29. 19:43
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Sajnálom, hogy egy egyszerű halbiológiai, életmód kérdésből a magyar húshorgászokig jutottunk a Pó folyón. Gratulálni nem kell semmihez, főleg nem nekem, nem tartom magam kiemelkedően jó horgásznak. Mint írtam, mindössze a saját tapasztalataimat, illetve olyan emberek tanácsait írtam le, akik életük javarészét ennek a hobbinak szentelik. Nem az én fogásaimról szól ez a dolog. Tettem ezt jó szándékkal, segítő hangnemben egy hozzászólást, erre kaptam egy kioktató választ, hogy kinek mennyi pénze van utazni, és hogy ítélik meg a magyarokat a Pó folyón. Köszi, de sokkal inkább örültem volna ÉRVEKNEK. Pl. Miért enne egy 2 méteres hal, egy maroknyi gilisztát meg szívesen? Mint ahogy én is arról írtam, hogy miért gondolom azt amit, és milyen életmód és táplálkozásbeli változások lehetnek egy nagy testű harcsa esetében. Nem a külföldi túráimról ömlengtem, ha visszaolvasol.
Erre vártam volna, érveket, véleményeket, beszélgetést. Senki nem biztattam arra, hogy balinnal, ponttyal csalizzon, ellenben félkilós- kilós kárászt feltehet bátran bárki, csalizni, ha akar.
Részemről ezt a beszélgetést lezártam, mivel ez csak részemről beszélgetés érvekkel, részedről egy kicsit - nem tudom mi okból- sértett vagdalkozás.

Egyébként zárójelben csak annyit, hogy tőlünk nyugatabbra élő kulturnépek, nem eszik a pontyot, mert szartúró halnak tartják (mert hogy az is, ettől még fogni lehet jó), de nem villannyozzák, hálózzák le a természetes vizeiket, mint itthoni magyar "sport" horgász honfitársaink. ja, és nem lépnek rá a 29-es pontyra hogy hazavihessék. Ez biztos dícsérendőbb tett mint csalizni vele. (ez itt a privát véleményem volt sorry, mellesleg én sem csalizom ponttyal ettől függetlenül)

üdvözlettel
Pálfai Gábor
2009. 06. 29. 19:49
gimmo gimmo adatlapja Huha Fishing!!!!!!

Ehez a megnyilvánuláshoz már hozzá sem merek szólni!!!!
Hisz nem hiszem hogy nyomdafestéket nem türő szavakkal társulna a hozzászólásom.


Fishing te a bálna miért nem eszi meg a cápát??? pedig kisebb!!!
Hidd el a a harcsa sokkal jobban szereti az apróságot mint a nagyobb falatokat.
Habár ott ahol már nincs apróság csak modidickek akkor kénytelen azt enni.
Az én tapasztalatom és amit láttam 10 centi felett nem nagyon kapdosnak a halakért a harcsa.
De ennek utánna nézek itt a neten a táplálkozásával kapcsolatban.
Fishing te nem reklámozni akarsz itt??
2009. 06. 29. 19:49
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Sajnálom, hogy egy egyszerű halbiológiai, életmód kérdésből a magyar húshorgászokig jutottunk a Pó folyón. Gratulálni nem kell semmihez, főleg nem nekem, nem tartom magam kiemelkedően jó horgásznak. Mint írtam, mindössze a saját tapasztalataimat, illetve olyan emberek tanácsait írtam le, akik életük javarészét ennek a hobbinak szentelik. Nem az én fogásaimról szól ez a dolog. Tettem ezt jó szándékkal, segítő hangnemben egy hozzászólást, erre kaptam egy kioktató választ, hogy kinek mennyi pénze van utazni, és hogy ítélik meg a magyarokat a Pó folyón. Köszi, de sokkal inkább örültem volna ÉRVEKNEK. Pl. Miért enne egy 2 méteres hal, egy maroknyi gilisztát meg szívesen? Mint ahogy én is arról írtam, hogy miért gondolom azt amit, és milyen életmód és táplálkozásbeli változások lehetnek egy nagy testű harcsa esetében. Nem a külföldi túráimról ömlengtem, ha visszaolvasol.
Erre vártam volna, érveket, véleményeket, beszélgetést. Senki nem biztattam arra, hogy balinnal, ponttyal csalizzon, ellenben félkilós- kilós kárászt feltehet bátran bárki, csalizni, ha akar.
Részemről ezt a beszélgetést lezártam, mivel ez csak részemről beszélgetés érvekkel, részedről egy kicsit - nem tudom mi okból- sértett vagdalkozás.

Egyébként zárójelben csak annyit, hogy tőlünk nyugatabbra élő kulturnépek, nem eszik a pontyot, mert szartúró halnak tartják (mert hogy az is, ettől még fogni lehet jó), de nem villannyozzák, hálózzák le a természetes vizeiket, mint itthoni magyar "sport" horgász honfitársaink. ja, és nem lépnek rá a 29-es pontyra hogy hazavihessék. Ez biztos dícsérendőbb tett mint csalizni vele. (ez itt a privát véleményem volt sorry, mellesleg én sem csalizom ponttyal ettől függetlenül)

üdvözlettel
Pálfai Gábor
2009. 06. 29. 20:02
gimmo gimmo adatlapja Fishing akkor menj nyugatra ott igaz macska patkány majom mindent megesznek.Nekünk meg jó a folyami ponty.Még ha a szart is turja.
Na látod Fishing itt van a tudatlanságod mert a harcsa eszik meg aztán minden szart.És mégis a kedvenc halad.
:-))))))))
hisz az a világon is kedvelik szeretik.Huuuuuu a jó kis finom harcsapöri.Nya had follyon a nyálad.
De látom fentakadt a tü mert ismételsz.
2009. 06. 29. 20:10
takacs robert takacs robert adatlapja Gimmo! latom hozod a formadat,de ne harapd le a vendeg fejet.csak megprobalt bennunket meggyozni arrol,hogy amit irt az itthon kivitelezhetetlen.
2009. 06. 29. 20:14
Koko Koko adatlapja Rendben,nézzük meg a deltát.
Nállunk hol vannak akkora nádasok vagy mondjuk 4-5 hektáros kis leágazások a dunán szerintem sehol.
A SULINA-ág ha jól tudom a hajózás miatt ki lett kotorva,tehát jóval mélyebb a mi dunánknál a part pedig sokkal több helyen és sokkal jóbban ki van kövezve mint nállunk,ahol nem ott pedig szakadt part és bedölt fák jellemzik.
Az pedig hogy a harcsa mit eszik 1 példa az M.Horgász éves összesítéséből. 41db rekord harcsa 10db pergetve-17db különbözö puhatastű 8db élőhallal 4db darabhal 1-1 kukorica pufi.Tehát mit is eszik a harcsa?
A magyar húshorgászokat pedig csak azért említettem mert ez sajnos Europa szerte elterjedt szomorú hír hogy a Magyarok hűtőkocsival járnak ki horgászni,persze vannak kivételek :kinek nem inge ne vegye magára.
A ponty pedig a hollandoknál is szemét hal mégis rengeteg a bojli köztük,de ök csak fogják és fotozzák a halat.
Azt pedig hogy a 2m-es hal miért enne meg egy marék gilisztát azt én most elmondom neked ,azért mert ÉHES.
A 150kg-os ember is zsemlében eszi a hamburgert nem pedig 1kg-os kenyérben.
Természetesen nem szeretnélek megbántani,csak mint írtam a külföldi harcsázás teljesen más műfaj a hazaihoz képest.
A harcsa életmódjáról és táplálkozásáról írtak könyvet már elég nagynevü harcsavadászok,(ha nekem nem hiszel)javaslom olvazsd át,szerintem sok mindenben meglepödsz majd a MAGYAR harcsákkal kapcsolatban.
2009. 06. 29. 20:14
gimmo gimmo adatlapja Robi szia dehogy harapom.hisz ő is tudja mi van ithon.lehet tudja azt is mivan kint.
Én személyesen üdvözlöm a társaságunkban.Itt lesznek érvek csak legyen aki majd ellenérvel.
2009. 06. 29. 20:22
gimmo gimmo adatlapja Nya erre eszek egy tejfölössajtos lángost!! Ez hazai.Igaz párszor harapni kell bele.

DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
2009. 06. 29. 20:28
Koko Koko adatlapja Szia Gimmo.
2-éve kaptam az asszonytól egy 60cm-es 1,5kg-os fahalat,kéne rá valami frankó 3-águ horog tudsz segíteni?
Ha lemegy a víz a dunán pergetnék vele harcsára.
2009. 06. 29. 20:31
Papp lászló Papp lászló adatlapja , hogy tőlünk nyugatabbra élő kulturnépek, nem eszik a pontyot, mert szartúró halnak tartják" inkább agyonverik aztán elássák öket ..kedves Gábor ne érts félre nem a hozzászólásodat akarom minősíteni,de ez a nyugati kulturnép hozott ki a sodromból dolgoztam 4 évet a kultur nyugaton (D) kimondottan amiatt a sz@r pénz miatt (.húsipar)ha kimentünk vásárolni a visszajárót nem adták a koszos magyar kezébe,de odabent simán átvágatták a büdös húst,hogy még el tudják adni az üzletben ,de még sorolhatnám...nem teszem,hát röviden ennyi a kultúrált nyugatról..T.a kivételnek.bocs,hogy beleokoskodtam a hozzászólásaitokba.
2009. 06. 29. 20:31
gimmo gimmo adatlapja Koko itt a dunán sok uszály van kikötve az egyikről leakasszuk a horgonyt.és megfenjük.Jó lessz rá???
2009. 06. 29. 20:44
Koko Koko adatlapja Papám az frankó lessz,talán nem egyenesíti ki a hari.
Ha tudsz csórjál nekem ma éjszaka 2-3-rom darabot,de csak kulturáltan.
2009. 06. 29. 20:49
gimmo gimmo adatlapja Koko persze,hogy kulturáltan.Majd sakkozunk.leütöm a parasztot a horgonyt meg vizsem .:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
2009. 06. 29. 20:52
gimmo gimmo adatlapja Koko Robi az ács ugyhogy ácskapoccsal felszögeli. :-)))))))))))))))))))) nya minná lefordulok a székről a röhögéstől.
2009. 06. 29. 20:53
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Szia Koko, akkor nézzük a deltát, én a chiliai ágon horgászóm 5 éve, illetve oda küldök horgászokat itthonról. nincs kotorva, ellenben minimális a hajó forgalom. Az átlag mélysége 6-8 méter, természetesen vannak 20-as, 30-as gödrök. Érdekes módon nem ott jönnek a harcsák. ezek általában fekvő helyek. Olyan pályákat, mint amik ott lent vannak, itthon is találhatsz, ha körülnézel. A 150 kg-os ember természetesen ha éhes megeszi a zsemlében a fasírtot is, de ha megnézed, azért általában egy egész grillcsirkét meg tudnak enni. És ha előtte van egy csirke, meg a nyomott kis szendvics, szerinted melyiket választja? Persze ha nem evett 1 hete......De ugye ezt én is írtam, hogy a táplálékszegényebb vizekben működhet bármi.
Egyébként itt szerintem nem elsősorban a harcsa táplálkozásáról van szó, hanem általában minden nagy testű haléról. Nem ugyanazt fogja enni a 3 kilós csuka se mint a 15 kg-os. Szerintem....

A nyugati kulturnépekről röviden: nem istenítem őket DE: vigyáznak a vizeikre, tisztaság van a partokon, nincsenek lerabolva a vizek, agyonszennyezve, ha szabályt szegsz komolyan megbüntetnek, nem pedig korrumpálod az elvtársakat, meg elsimitod az ügyet, az amúgy is gyenge szabályozás mellett is.

Én elfogadom, hogy kint is vannak visszásságok, bunkók, köcsögök, ott sem fenékig tejfel mindet, de sajnos még ezen a területen nekünk van mit tanulni tőlük és nem fordítva. Amíg egy BH Zrt legalizálva lophatja a halat, tönkretéve az egész balatont, miközben a balatoni vendéglőkbe hordják a Tisza tóról a süllőt, mert itt többet fizetnek érte, addig én úgy gondolom nekünk van mit tanulni!

A horgászat, sport, kikapcsolódás, életfilozófia, nem pedig táplálékszerzés. De itthon úgy gondolja a többség, hogy haza kell ám vinni a jegy árát halban, mert ugye azért horgászunk.
Na most aztán jó OFF voltam, ne haragudjatok, de ettől meg én vagyok kiakadva.

üdv
Gábor
2009. 06. 29. 21:08
gimmo gimmo adatlapja Gábor!!!!

Azért azt nem kell elfeledi,hogy ha hal a vad a legnemesebb táplálék a világon.és a legdrágább.
Igaz nem az 5 csillagos étkezdében mert azok csak moslékok amit ott csinálnak javarészt.
Azt ne mond,hogy te nem szereted a halt??? Nálunk a család az halat hallal.És nagyon sokféleképpen ellehet késziteni.Igazi kuriózum egyes halfalyok.
Azt is tudni kell nem azok rabolják ki a vizeket akik csak annyi halat fognak hogy a család jólakjon belőlle.Hanem azok akik nagytételben kirabolják.Hidd el Gábor nekem a 2 méteres harcsa nem kéne visszaengedném mert nagyon nem jó már a husa.Tehát ettem már azért mondom.
De 5-6 kilóig jöhet NEEEE!!!!!!!!!!!
2009. 06. 29. 21:10
gimmo gimmo adatlapja Táplálkozás
Mindenevő, hallal, rákokkal, piócákkal, békákkal, puhatestűekkel táplálkoznak, a nagyobb példányok vízközelben élő kétéltűeket, emlősöket, vízimadarakat is zsákmányolnak. Egész éjjel keresi-kutatja táplálékát. Ahhoz, hogy 1-1 kilóval gyarapítsa súlyát, legalább 9-11 kilónyi táplálékot kell elfogyasztania. Rablásai rendszerint nem láthatóak, de sokszor vízörvényeket kelt forgásaival szürkületkor. Mindig a mély víz felől a sekély víz felé rabol. Halak közül inkább a kisebb példányokat ragadja meg hatalmas szája ellenére, tehát keszegeket, sügeret, compót szereti a legjobban. Zavaros, áradó vízben is táplálékot vesz magához.
2009. 06. 29. 21:13
gimmo gimmo adatlapja Gábor mennyibe kerül egy horgászat ott teljes ellátással???
2009. 06. 29. 21:21
Koko Koko adatlapja Rendben.
Mondjuk én csak a Sulina-ágon töltöttem el 10-napot,de ott special baromi volt a hajó forgalom és inkább a mellék ágakon pecáltunk,ott is párszor elkeveredtünk.
Dolgoztam a sváboknál a MAJNA partján,valóban rendben volt minden,de ugyanazok az emberek nállunk valahogy mindenek voltak csak kultúr emberek nem.
26-éve pecállok de kb 6db menyhalat ettem meg eddig,utálom a halat,ahogy a vadhúsban is csak a disznót eszem pedig tudom hogy a szart túrja.
Nekem nem kell elmondanod mi is a horgászat filozófiája,speciál annó Háromfán pontosan a SCHLOTT CHRISTIAN volt az aki ezt a fejembe verte és ez nem mostanába volt.
A Szilveszter János és Soltész Kálmán (név ha mond neked valamit) voltak azok akik annó tanitgattak a harcsázás alapjaira,te még azt sem tudtad mi az a STUPEK amikor én már othon gyártottam őket.
És hogy végképp szerény maradjak a folyóvízi pergetés alapjaira nem más mint BOKOR KÁROLY tanítgatott.
Az pedig hogy kimegy a magyar és a román kisfaluba (ahol hetente egyszer töltik fel a boltot) mindent felvásáról a helyiek elől ,döncsd el te hogy mennyire kultúrált dolog.
Nincs itt semmi baj csak mint mondtam eddig mi átlag emberek beszélgettünk a hazai viszonyok közti harcsa horgászatáról.
A neved alatt indíts egy BLOG-ot és ott majd azokkal az emberekkel megtudod vitatni a tapasztalataidat,akik azokon a vízeken horgásznak mint te.
Ja egyébként a háromfai tavon mi is foglalkoztunk horgásztatással,csak a sok okos ember miatt inkább feladtuk.
Remélem eléggé szerény voltam.
2009. 06. 29. 21:27
gimmo gimmo adatlapja Koko én má ehez hozzásem tudok szolni.nya majd re 11 után.
2009. 06. 29. 21:35
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Bocs én kérek elnézést, már azt hittem értelmes beszélgetést is lehet folytatni veled. De valóban, én hozzád nagy királyhoz, akit maga Bokor Károly tanított, és aki már stupekkel a kezében született én fel sem érhetek...valóban....Ja te a háromfai tavon horgásztattál, akkor már értem a hangnemet....azokkal valóban..így..sorry..nem szóltam
További szép estét, hagylak itt a saját kis blogodban, csodáljanak tovább a többiek....osszad az örök igazságokat, hiszen a világ örök sosem változik, holnap is dobd be ugyanazt a horgot és csalit, aztán nézz körül és kérdezd meglepődve: Hol vannak a nagy harcsák?? Az előbb még itt voltak.....

na üdv
G
2009. 06. 29. 21:36
Koko Koko adatlapja Holnaptól majd megint a DRÁVA-DUNA-TISZA-i harcsázásról dumcsizunk.
Sziasztok joccakát.
U.I Gimmo aztán nekem le ne lopkodd az uszájok vasmacskáit!
2009. 06. 29. 21:40
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Bocs én kérek elnézést, már azt hittem értelmes beszélgetést is lehet folytatni veled. De valóban, én hozzád nagy királyhoz, akit maga Bokor Károly tanított, és aki már stupekkel a kezében született én fel sem érhetek...valóban....Ja te a háromfai tavon horgásztattál, akkor már értem a hangnemet....azokkal valóban..így..sorry..nem szóltam
További szép estét, hagylak itt a saját kis blogodban, csodáljanak tovább a többiek....osszad az örök igazságokat, hiszen a világ örök sosem változik, holnap is dobd be ugyanazt a horgot és csalit, aztán nézz körül és kérdezd meglepődve: Hol vannak a nagy harcsák?? Az előbb még itt voltak.....

na üdv
G
2009. 06. 29. 21:43
Koko Koko adatlapja A blog nem az enyém,mindenkié.
Ha problémád van az általam felsorolt emberekkel Sori.
Tudod nekem nem kell külföldre mennem ha nagy harcsát akarok fogni,és bizony ugyanazt a horgot dobom be megint és megint mert nekem így is megy a halfogás,és azt tudom hogy ha az elöbb még itt voltak az nem azt jelenti hogy holnap is itt lesznek.
Majd megkeresem őket.
Neked is minden jót.
2009. 06. 29. 22
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Látod, most is csak arra reagálsz amire akarsz, a lényegről nem beszélsz. Nekem semmi problémám velük, de én nem attól vagyok valaki, hogy jól hangzó neveket puffogtatok. Ettől nem érzem magam többnek. Én is tudnék mesélni...Minek? attól nekem jó lesz? Érdekel, hogy te rólam mit gondolsz? Nekem sem kell külföldre mennem hogy halat fogjak, de ha egyszer eljutok egy évben egyszer kétszer..... ez cseszi a csőröd? ha igaz az ami az adatlapodon van a korodra vonatkozóan, te még a pelusba dolgoztál, mikor én már a Duna mellett a pecáztam...persze ez nem erény....csak tegyük helyére a dolgokat...És én nem attól vagyok valaki, hogy ki tanított pecázni....
Sőt nekem elég hogy imádok pecázni, és ha valaki jobb pecás, hát legyen az, én megtalálom a vízparton amit keresek, és ez a lényeg.
Tudod az a szomorú, hogy idáig fajult egy beszélgetés. És ha valaki visszaolvas, láthatja, hogy nem miattam. Próbáltam a témához kapcsolódóan egy érdekes kérdésről beszélni....nem sikerült. Érvek helyett, minősítéseket kaptam vissza, meg hogy ki hol tanult pecázni, meg, hogy nem vagyok én senki itt. Ez pedig így van. Tényleg nem vagyok senki itt. És nem is akarok valaki lenni, főleg nem neked...

üdv
G
2009. 06. 29. 22:24
Koko Koko adatlapja Nekem mindeggy hogy te ki vagy és mit csinálsz,honnan jössz és hova mész.
Olvazsd el a blog címét,és hogy eddig miről volt szó.
A korom stimmel,de tudod én már a magzatvízben is horgásztam.
Nam sorolom fel a családom kik és mit is csinálnak,nehogy férreércsed.
Te jöttél az EBRO-PO-DELTA harcsa trükjeivel,de ez nem ide való téma volt.
Ha valaki itt megkérdezi hogy a pióca v a berki a jobb harcsa csali,nem kell elmesélni neki hogy a 3kg-os ponty a frankó harcsa csali,NEM EZT KÉRDEZTE.
Külföldön én is horgásztam de a fotókat nem teszem fel magyar horgászportálokon,tőlem oda és annyiszor mész ahányszor akarsz nekem nem csípi a csőröm,az inkább hogy pár alkalom után te osztod az eszet.
Az pedig kedves Gábor hogy a horgászsors ilyen neves emberekkel hozott össze,bocs de én büszke is vagyok rá,mint ahogy arra is amire megtanítottak.
Ha van a Dunával (hazai) Drávával Tiszával és harcsáival kapcsolatos tapasztalatod nyugodtan ozd meg itt velünk,arra itt sokan kíváncsiak vagyunk.
Részemről a téma lezárva,mert a többiek nemhiszem hogy itt ránk lennének kíváncsiak.
Minden jót PELUSOS LACI.
2009. 06. 29. 23:58
Jankó Sziasztok! A májról, mint csaliról van tapasztalatotok, vagy véleményetek? Köszi
2009. 06. 30. 02:26
takacs robert takacs robert adatlapja SZepen kikerekedett a dravai blog,csak az a baj,hogy a vegere mindig vita van.szeretnek egyszer minden hozzaszoloval egy napot eltolteni a folyoparton,remelem egyszer sor kerul ra,hatha tanulok valami ujat.harom eve elek angliaba,es itt van egypar igazan rafinalt horgasz,otoluk van mit tanulni.hatha otthon is akad.akinek ideje es kedve van,irjon,szivesen elmegyek vele a dravara.
2009. 06. 30. 07:44
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Szia Robi, nehogy írjál valamit ide, mert te angliába élsz :) Ez pedig Drávai blog :) Kikapsz az önjelölt moderátoroktól. No mindegy. Akkor beszéljünk a májról. Többször próbáltam vele horgászni a Szentendrei sziget melletti kiságban. A következő bajaim voltak. Ha nem rohasztottam, akkor nem volt olyan szaga, amilyenről úgy gondoltam, hogy odavonzza a halat. Ha meg jól megrohasztottam az az állaga rovására ment, nem tartott a horgon (hármashorgon is próbáltam). Olyat is próbáltam, hogy harisnyába tettem, és lebólyáztam oda ahová dobtam. Ekkor fogtam harit, de hogy emiatt e, azt nem tudom. 3 kilós jött rá egy. Szóval folyó vizen a sodrás miatt biztos nehezebb, lehet, hogy tavon jobban működik, jobban tart a horgon a rohasztott verzió.

üdv
Gábor
2009. 06. 30. 08:59
gimmo gimmo adatlapja Robi ha agusztusba hazajössz ha az isten is ugy akarja bevállalom a Drávai horgászatot.Szeretek én is csövezni.
2009. 06. 30. 12:18
takacs robert takacs robert adatlapja A maj semmivel sem jobb csali a tobbinel.probaltam mar, de nem fogtam vele tobbet mint a hagyomanyos csalikkal.ami eddig a legtobb eredmenyt hozta az a lotetu
2009. 06. 30. 16:25
Koko Koko adatlapja Sziasztok.
Egyszer egy öreg drávai rókával töltöttem el egy éjszakát,ő mondta el a következő modszert.
A dolog ott kezdődött hagy már órák óta mesélt az öreg mik is történtek már vele a Dráván,egyszer odaszaladt a pecájához-bevágott és fogott egy kb 4kg-os harit.
Ekkor láttam a szerelékét ami a következő volt :1kb 15cm es átfúrt cserépdarab felette a horog kb 50cm-es hosszban.
Na megsajnáltam az öreget és gondoltam meglepem pár ólommal.
Ekkor az öreg megcsóválta fejét és nevetve feltett a horogra eggy döglött küszt és belelógatta a sodrásba,a cserépdarabba belekapott a víz és a kishalat az előkén úgy mozgatta hogy talán még élőkorában sem mozgott úgy a küsz.
Persze az ólmokat azért eltette,bevallom én még nem próbáltam ki azóta de a dolog működik hisz láttam.
Az öreg elmondása szerint rengeteg ragadozó halat fogott már ezzel a módszerrel.
2009. 06. 30. 21:17
takacs robert takacs robert adatlapja EZ komoly!!!!
2009. 07. 01. 17:33
Koko Koko adatlapja Tuti,volt is némi nézeteltérésünk pár fickóval akik nem tudták mennyi az elég.
Persze azt a 6-8 mázsát már szétfogták,és szerintem amit vejtinél fogtam az is a sztárai telepítésből való volt
2009. 07. 01. 17:35
Koko Koko adatlapja Gimmo,elküldtem amit ígértem!
2009. 07. 01. 18:27
Koko Koko adatlapja Hu bocsi Robi ,a pontyos válaszom nem ide szól.
Egyébként az öreg tényleg nagy tudor pl a woblereinek a müa lepkái helyére lemez lapokat tett be mert így a fenéken veretnek szerinte.
Egyébként ha nem cserép a nehezéke mindíg követ szokott felgumizni,az sem rossz ötlet és már sok embernél láttam.
Volt hogy lemotorozott ránézett a vízre és hazament mert szerinte tök fölösleges a horgászat-IGAZA LETT 3-napig semmit sem fogtunk.
2009. 07. 02. 00:08
takacs robert takacs robert adatlapja Ezeket az oregeket erdemes megfigyelni.az en csaladom a hajdani jugoszlavia teruleten el,a duna drava deltaba.mindenki halasz.ezek ugy ismertek a vizet, hogy reggel elore megmondtak mennyi lessz a haloba.tobb halat fogtak egy csapohoroggal,mint en ket bottal,etetessel.sajnos a tudas nagy resze elveszett. kevesen eltek tul a haborut.nekem most annak atudasnak, tapasztalatnak a fele is eleg lenne,de mar nincs aki atadja.
2009. 07. 02. 09:50
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Az a baj, hogy ez a tapasztalat ami az öregeknek van, nem szerezhető meg, kizárólag évtizedek alatt. Gondold el, hogy ezek az emberek a víz mellett élik az életüket. Mi mindent átélnek. Tudják, pl. ha esik az eső és a túlpart felől fúj a szél, akkor úgysem jön hal, de a folyókanyar másik oldalán viszont fogsz szépen. Ehhez az kellett, hogy kb 10 alkalommal ugyanilyen időjárási körülmények és vízállás mellett megtapasztalja, hogy nincs hal, az meg a másik 2 év volt mire rájött, hogy ilyenkor hol fogható meg a hal.
Ezeket a tapasztalatokat nem tudod megszerezni 5-10 év alatt.
üdv
Gábor
2009. 07. 02. 16:01
Koko Koko adatlapja Sziasztok.
Fene se tudja,én 6-éve vezetem a naplót a Dráváról amikor horgászom,víz állás-időjárás stb stb,de rengetegszer megesett hogy ugyan azon a helyen megeggyező körülmények mellett egyszer jó volt máskor meg nagy nulla.
Az biztos hogy az öregek 20-30 év alatt sok dolgot megéltek már,szeretek velük pecálni.
Mesélnek-mesélnek közben csak tartogatják a horgász botjukat a kezükben,és mosolyogva rázzák a fejüket hogy mi fiatalok már túl cifrázzuk a horgászatot.
Lehet hogy ebben is igazuk van?
2009. 07. 02. 20:19
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Kérdés, hogy vízállás, és időjárás mellett még milyen paramétereket vezetsz a naplódba. például a víz zavarossága, hőmérséklete, légnyomás. Ezek még mind lehetnek befolyásoló tényezők. például egy öreg kimegy a vízre ránéz, ha 50 centivel a víz felett repkednek a bogarak, leül pecázni, ha csak 20 centivel akkor hazamegy....hülye példa, de lehet hogy ezek már annyira összetett tapasztalások, amit mi már csak úgy hívunk 6. érzék...

üdv
Gábor
2009. 07. 02. 20:27
gimmo gimmo adatlapja Hali.

Na ezek azok a 6.érzék amit nem lehet átadni csak megtapasztalni.
2009. 07. 02. 20:33
Koko Koko adatlapja Szia.
Hát a légnyomást azt nem jegyzem de a többit amit felsoroltál igen(kivéve a bogarak röpmagasságát),de már hallottam olyat is hogy túl koszos a hab ami úszik a vizen ezért nem lessz hal stb.
Fene tudja,de nem egyszerű a dolog néha az biztos.
Igaz ha ráérek megyek pecálni én sosem nézem a vízállást ,ha van némi kis időm megyek és horgászom.
2009. 07. 02. 20:50
gimmo gimmo adatlapja Koko én sem szoktam nagyon nézni a vizállást.de viszont ha lassan árad a folyó akkor érdemes lemenni inkább.a hal nem szereti a gyors áradást és a gyors apadást sem.
Viszont a széljárás időjárás az a legbefolyásosab tényező.Tapasztalatom szerint főleg tavasszal mindég széllel szemben és délioldalon. pecázom ha van rá lehetőség.Ha nagyon meleg van érdemesebb pont az elenkezőjét szem előtt tartani.mivel nem szeretnek enni ha tul meleg a viz.vAGY érdemes olyankor lemenni ha kicsit a szél korbácsolja a vizet oxigéndussá teszi.Igaz sokan nem szeretnek pecázni ha már kicsit is rosszab idő van.pedig érdemes.
2009. 07. 02. 23:16
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Hát a légnyomás erős összefüggésben van a széllel, olyat mondjuk már tapasztaltam békés hal, és csuka esetében is, hogy azon az oldalon evett a hal, ahová fújt a szél. Okosok magyarázata: a szél fújja a vizet, a vízben a planktont, lebegő tápanyagokat stb, ezt követik a kishalak, kishalakat a csuka. Ponty esetében a vízáramlás viszi a fenéken a hordalékot, ponty bácsi meg abba turkál. Mondjuk ez érdekes, hogy a felszíni és a fenék közeli vízrétegek áramlatai hogy viszonyulnak egymáshoz szélben, de nekem bejött több vizen is ez ponty esetében és csukánál is. Folyón nem sikerült ilyen tapasztalatokra szert tenni, pedig 20 évig pecáztam a nagydunán hetente 4 napot szezonban.

üdv
Gábor
2009. 07. 03. 01:05
takacs robert takacs robert adatlapja fiuk!koko emlitette hogy tulcifrazzuka horgaszatot.persze hogy tulcifrazzuk,de muszaly,mert kulomben lo..szt sem fognank.regen en semcifraztam,30 evvel ezelott meg gyerekkent lementem a folyora,es az elso bokor alatt fogtam harom domit.az egesz szakaszon bokrok voltak,na a kepzeloerotokre bizom mennyit fogtam estig. egy szal babusszal,30 as zsinorral meg parafadugoval.most?ABU GARCIA legyezobot,automata orso profi zsinor,es 30 bokrot korbedobalok,es jo ha fogok harmat.azok se tul nagyok.aproblema ott van hogy nincs annyi hal. regen akarhova ulhettel,volt.a balfaszok is fogtak .most a dravan 10 bol nyolcan nem fognak semmit.na hat ezert cifrazzuk.abban az idoben kokonak se kellett volna negy bot pegetni,eleg lett volna egy is egy sima orosz tamolygo kanallal,azzal is fogott volna tiz harcsat reggelig.mostmar ha fogni akar neki is cifrazni kel.meg annyit hogy ez a halhiany kb1990tol eszlelhto egyre jobban.elotte meg jo volt.
2009. 07. 03. 01:19
takacs robert takacs robert adatlapja Na erre adjon valaszt a sok okos halbiologus,meg nagynevu horgaszmester.szerintem barmelyikunk irhatna konyveket,nekunk is volna mirol.elolvastam nehany szakirodalmat,es jot mulattam rajta.nehanyuknak lovesuk sincs az igazsaghoz,mivel szinte ugyanazt irjak,amit mar reg tudunk.csak altalanos dolgokat.ettol csak az lessz okosabb akinek lovese sincs a halfogasrol.ha valaki magatol jon ra hogy hol,mikor,mivel,azt tudni fogja amig el.de ha kimesz a vizre es korunezel,mar ugysem jut eszedbe mit irtak a horgaszkonyvekbe
2009. 07. 03. 01:23
takacs robert takacs robert adatlapja A halfogashoz harom dolog kell;eszkoz helyismeret,es tapasztalat.csak igy mukodik.
2009. 07. 03. 08
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Mint már írtam fentebb beszéltem halbiológussal nem régen. Sajnos olyan dolgokat mondott, ami minden dunai horgászt sziven üt. Mely szerint a Duna ökológiai és halbiológiai szempontból a 25. órában van. Teljesen felborult az ökológiai egyensúly, túlszaporodott a fehér hal állomány, eltűntek a ragadozók. Utánpótlás sincsen!!!! Kis harcsa, kis süllő, kis balin sehol! Gébek viszont hegyekben! Nos ennyit a Dunáról. Sajnos hazai vizeink erre a sorsra van szánva, azzal, hogy lerabolják őket.
üdv
Gábor
2009. 07. 04. 21:06
Koko Koko adatlapja Sziasztok.
Ma leugrottam a Háromfai tóra.
2-nap alatt a srácok fogtak 3db(11-14-18kg) harcsát KUKORICÁVAL.
A18kg-os hari fárasztását én is végig izgultam mert pont akkor értem oda,a halak mind nappal jöttek.
Na akkor mit is esznek ezek a fránya halak?
2009. 07. 04. 21:07
Koko Koko adatlapja Ja a Dráva áradáskor blogba sajnos szomorú hireket osztok meg veletek!
2009. 07. 05. 01:15
takacs robert takacs robert adatlapja Ketlem hogy mindet kukoricaval fogtak volna.
2009. 07. 05. 09:28
Koko Koko adatlapja Szia.
Pedig a 18kg-nál én szedtem ki a horgot és 2db kukorica+1hungarocel golyo volt a csali.
A srácoknál pedig csak bijlis pálcák voltak.
Sőt mivel a másik 2db-ot elengedték én szóltam nekik hogy bojlis jeggyel a harcsát elvihetik,még ezt sem tudták a fiuk.
2009. 07. 05. 13:42
gimmo gimmo adatlapja szegény harcsáknak akkor már nincs mit enniük.
2009. 07. 05. 15:08
Koko Koko adatlapja Dehogy nem,tele a tó apróhallal.
Csak hát vannak azok a bizonyos KIVÉTELEK.
2009. 07. 05. 18:47
takacs robert takacs robert adatlapja hat nem tudom mit kene tenni ezek utan .ugylatszik hogy mar a halak is meghulyultek.talan lemegyek haromfara,feltuzok3 szem kukoricat,es beallok kutyogatni.
2009. 07. 05. 19:21
Koko Koko adatlapja Hát az a helyzet hogy a srácokkal erősen gondolkodunk rajta hogy leugrunk hétvégére.
Viszünk piocát+girnyót nappalra persze csak ha a kicsi törpök le nem rágják,éjszaka meg frankó vörcsik+bodrik.
Mivel az elmúlt 6-8-évben mindenki bojlizik ezért a harcsák elég jól elszaporodtak.
2009. 07. 05. 22:41
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Vagy éppen az apróhalak csipegették a kukoricát, vagy csak körégyűltek, és a harcsa a kishalra rabolt. Ez elképzelhetetlen? Mikor hallom, hogy süllőt, csukát, harcsát kukoricával fognak mindíg ez jut eszembe. Az apróhal érdeklődését felkelti a kukorica csali, aztán közibük vág a ragadozó, és mivel különösen a harcsa jó nagyot szippantva rabol, simán a horgot is beszippanthatja.
Vélemény?

üdv
Gábor
2009. 07. 06. 11:02
gimmo gimmo adatlapja Bizony jó nagyot szippant a harcsa.Éppen azért nincs rászorulna a nagytestü halakra,hogy hajkurássza őket.akkorát szippant,hogy képes a békát a felszinről lekapni félméter mélységből.Az apró halak meg képes egyszerre többet is becuppantani.
aki fogott már harcsát az tudja hogy az első rántás az milyen.akkor szippant rá.nem hiába lehet hallani a pukkanásokat azok még kétméter mélyről is feljönnek akkorát hörpint a harcsa.
2009. 07. 06. 15:18
takacs robert takacs robert adatlapja Az meg ok hogy egyszer beszippantja a kishalakkal eggyutt a kukoricat,de hogy haromszor metortenik egy nap,es raadasul ugyanannal a horgasznal??? Erre kb annyi az esely,mintha felrobban az allmi nyomda,es letrejon egy angol-magyar szotar.itt a harcsa direkt kukoricara kapott.de vajon miert?
2009. 07. 06. 15:50
Koko Koko adatlapja Sziasztok.
A harikat 2-nap alatt fogták-ugyan abban a tisztásban -lebegtetett kukoricával.
A csali körül lebzselő kishalak közé rabló harcsa éppen beszippanthatja a horgot,egyszer a Tolnai-holtágon voltunk 1-hetet,pécsről kellett vinni kishalat mert a helyszinen nem tudtunk fogni.
Rengeteg kapásunk volt de nem akadtak a halak,én a stupekokat ledobtam és feltettem csövet de a helyzet nem változott a végső megoldás az lett hogy 3-ágú horgokat tettem fel na de a bibi az volt utána hogy rengeteg harcsának a fejébe v a hátába akadt a horog.
A harcsák 1,5-3kg közt voltak és egész héten folyamatosan ettek egész éjszaka,a csalihalak méretének csőkkentése sem hozott sok sikert.
Evvel azt akarom mondani hogy a harcsa valószinüleg elég agresszívan rabol rá a kiszemelt áldozatra,tehát az utjában lévő horog könnyen beleakad.
Az pedig hogy megeszi e a kukoricát? rengeteg nagy pontyot fogtunk már darabhallal sőt a Dráván már márnákat is.
Ezért gondolom ha éhes a hal nem nagyon vállogat.
2009. 07. 06. 16:07
gimmo gimmo adatlapja Több mint valószinö ha nagyon bebutul akkor oda csap minden lebegőnek ami elékerül.Anno a tiszán 1x 3 harit fogtam paprikás kenyérrel igaz kicsik voltak.Volt olyan ismerősöm,hogy ha Tokaj felől jöttek a nagy felhők és tolta magaelőtt a melegfrontot már pakolt is és ment le harcsázni.Szinte mindég fogott nappal olyankor.Igaz nem tul nagyokat.
Mi soha nem mertünk olyankor menni mert villámlott nagy zivatar volt.
2009. 07. 06. 17:53
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja A ponty, márna mindenevő, tehát nem furcsa, ha a nagyobb egyedek a kisebb csalihalat, haldarabot felveszik. Az amúr például növényevő, arról még nem hallottam, hogy kishallal fogtak volna. Nekem a legnagyobb 4,70-es márnám kishalra jött süllőzés közben. Döbbentem is rendesen, és imádkoztam, hogy tartson a 20-as zsinór :) ez a kukoricás dolog azért megdöbbentő. A harcsa dögevő is, tehát nem feltétlen kell mozognia a csalinak intenzíven, de egy kukoricában mi fantáziát láthat......

üdv
Gábor
2009. 07. 06. 22:40
takacs robert takacs robert adatlapja Ez csak egyfele keppen lehetseges;azon a helyen ahova a fiuk dobaltak,tucatjaval kellett lenni a harcsaknak,mivel a kukorica biztosan nem vonzotta oda oket.gyakran elofordul,hogy tobb harcsa is el egy helyen,dacara annak,hogy maganyos ragadozo.igaz,altalaba azonos meretuek.na a fiuk veletlenul egy ilyen helyet kaphattak el.mivel kukaccal,piocaval,vagy lotetuvel nem horgasztak,igy csak nehany vette fel a kukoricat.Koko!!menj vissza a helyre,es probald meg rendes csalival.szerintem jo par darabot fogsz majd.
2009. 07. 07. 11:34
Pöttyös Pöttyös adatlapja A harcsa igen is eszik kukoricát! Egyik ismerősöm pontyozás közben fogott egy 10kg-os példányt aminek a gyomrában egy egész marék kukorica volt.Nem hiszem,hogy az összes kukorica véletlenül került a hasába.
Szerintem a szaga miatt ehette meg,mert eléggé büdös,erjesztett kukoricával etetett.
2009. 07. 08. 16:27
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Igen, a szaga az egy jó vonal lehet, elindulni az okok keresésén, de amikor csak egy szem van a horgon, vajon annak is érzi a szagát?

üdv
Gábor
2009. 07. 11. 15:39
gimmo gimmo adatlapja Nya ma én nem etettem semmivel és végreeeeee 84 óta itt lakom és fogtam 32 db törpeharcsát.És szépet nagyon.VÉGREEEEE a család kedvence.
2009. 07. 18. 11:20
Patrik Patrik adatlapja Hát én csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy próbáld meg nadállyal úszózva és keress olyan helyeket ami árnyékos vagy ha gyökér lóg a vizbe meg vegyél egy kuttyogatót és kuttyogtass mert az ingerli a harcsát és odamegy. Ja és még annyi, hogy én az estét ajánlom harcsázni, de viszont ha éjfélig nem fogsz, vagy nincs kapásod, akkor ne is próbálkozz többet.
2009. 07. 18. 11:23
Patrik Patrik adatlapja Amúgy a harcsa eszik kukoricát, férgeket, vízi madarakat, halakat, apró vízi élőlényeket. Sőt én már fogtam rothasztott csirkemájjal meg aszalt szilvával is.
2009. 07. 18. 19:53
Cserháti Zoltán Afrikai harcsát most telepitettek először a tavunkba.
/ Ács-Malom tó/
Milyen csalival tudom őket horogra csalni,a tó melyik részén lehet őket megtalálni???????????
Görbüljön!
2011. 06. 06. 07:37
takacs robert takacs robert adatlapja Na ?? volt valaki harcsazni a dravan??
Szólj hozzá!
A hozzászóláshoz regisztrálnod illetve be kell jelentkezdned.

 

Belépés
E-mail címed:

Jelszó:


Elfelejtettem a jelszavam

REGISZTRÁCIÓ
Horgász pólók
horgaszpolo
Frissítsd fel hozzá a ruhatáradat is néhány
HORGÁSZ PÓLÓVAL!

 

Címkék:

 zsámbéki horgászegyesület   acşl   brutal pontyok   tengeri villantó   ón   aranova   nagyberki   napi jegyek   pölöske   Tolmácsi tó   bomber wobblerek   Palicsi-tó   dunai kőgát   mocsa   foltos pisztráng   horgászvizek zemplén   dunaharaszti tó   MAROS MIX Special Betain Pellet   zsaro patak   Capture Lures   lőrinci   szödliget   süllyedő damyl   Dynamite Baits Marine Halibut Pellets 

Vissza a főoldalra - Impresszum - Adatvédelem - Copyright - Kapcsolat - Média ajánlat - Hibabejelentés - Honlap térkép