Keresés:
Horgász.hu
Keresés a blogokban:

Korábbi bejegyzések:
 

2009. 10. 09. Hogyan tudnék nagy harcsákra horgászni?


Sziasztok már három éve próbálok kifogni egy igazán nagy harcsát, ám eddig csak törpeharcsák jöttek a csalimra. Gilisztával szoktam próbálkozni, eddig sikertelenül.


Hogyan tudnék nagy harcsákra ,,vadászni"? Ha tudnátok segíteni nagyon hálás lennék!
(csali,mûcsali,technika...stb.)
 

66 hozzászólás
2009. 10. 09. 17:07.0
dandd5 én nádas nál a kis halat esetleg 30-160 gramos uszoval vagy nagyobb woblert tudok a jálani sok sikert
2009. 10. 09. 18:32.0
Sami Sami adatlapja A húgom nem tudom lebeszélni a harcsázásról, szóval ide is jól jönne pár tipp. Pl. tavon merre érdemes próbálkozni? Vannak bokrok a közelben, de a harcsákat szinte mindig beljebb, a víz közepén látok... A másik kérdésem, hogy a közelbe lehet-e csalni őket?
2009. 10. 09. 20:35.0
gimmo gimmo adatlapja Hali!!

A képgalériámban van a bermancső.
Ha érdekel szivesen leirom,hogyan csináltam.
2009. 10. 10. 09:33.0
dandd5 ha csalni akarod a harcsát van rá kimondott beles cucos etetö anyag de én azt szoktam hogy a hentestől kérek vért valami liba vagy marha vért vagy ilyesmit és a kindertolyást ki lukasztom vagy ilyen lukas golyoba vanak játékok amit lehet tekerni 100 forintért abba is bele lehet teni a vért és oda dobok 5-10 kinder (vagy lukas golyot) tolyást és általába odajön több mint valaszinü remélem segittetem
2009. 10. 10. 15:52.0
Sami Sami adatlapja Kösz a tippeket, valakinek van esetleg képe nagy, antennás úszóról nagyméretű csalihalakhoz?
2009. 10. 11. 20:53.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Hali, hát a legfontosabb talán az lenne, hogy megtudd, van e esélyed nagy harcsára azon a vizen ahol próbálkozol. Erre több lehetőséged is van. Fontos, milyen régi a tó, víz. Egyáltalán volt e ideje megnőni benne a harcsának. A másik fontosabb dolog, kijárni a vízre és keresni a jeleket ami nagy harcsára utal. Ezekről tájékozódhatsz elég jól a Koós féle harcsás filmekből. ha vannak jelek, meg kell keresned a vizen azokat a helyeket, ami megtarthatja a harcsát, vagy a vadászata során előfordulhat. vannak vélemények, mely szerint az igazán nagy egy tóban, a szezon nagy részét egyetlen helyen, a fekvő helyükön töltik, amelyet úgy választanak ki, hogy megefeleő táplálékhoz jussanak így is. Ha idáig eljutottál akkor már "csak" annyi a dolgod, hogy töméntelen mennyiségű időt szánj rá a harcsázásra, és akkor van esélyed elcsípni egy igazán nagyot.


Ha meg esetleg tutira akarsz menni valamennyire (persze igazán tutira sehol sem lehet) akkor keress egy klasszikus nagy harcsás vizet (itthon nem nagyon fogsz már találni, mert ami jó hely arról hallgatnak a sporik is, ha mégis találsz ilyen vizet, oda szintén kell sok idő hogy kiismerd és fogj), külföldön tulajdonképpen pénz kérdés nagyrészt, az Ebró bár jóval drágább nagyon jó pálya, a Pó folyó jóval olcsóbb, Kazahsztán a világ legjobb harcsás vize, de komoly lóvé odamenni és horgászni.

A módszerek tekintetében, ahány víz annyi féle. Kéne tudni milyen vizen horgásznál.
üdv
AF

Tehát a lehetőségeid
2009. 10. 12. 10:18.0
jani Köszönöm mindenkinek a segítséget!:)
Én a Kőszegi csónakázót ill. a Kőszegi téglagyári tón szoktam horgászni.
Ahogy én hallottam a csónakátó tóban nincs v. csak igen kis mértékben, de a téglagyári egy igen titogzatos tó, nagy halakkal. Olvastam az egyik internetes oldalon(www.haldorado.hu) hogy van egy nagyharcsa horgásztó(www. nagyharcsa.hu) amin még nem jártam de igen jókat meséltek a tóról,fogásokról.Magának(ugye magázhatom:) is ajánlhatom.
2009. 10. 12. 20:08.0
Boczor Zoltán Adventura.. A koos filmjein nem igazán van nagy harcsa fogás. Szerintem a kérdező jobban járna ha össze ismerkedne egy harcsa horgászal aki hajlando segiteni.
2009. 10. 12. 20:27.0
Boczor Zoltán Jani ne keseredj el én az elsö hat évemben nemfogtam nagy harcsát. Pedig igen nagy mesterek tanítottak Soltész meg a Szilveszter Jani. Ha bár melyőnk magyarázna napokat abbol sem tanulnál annyit mint az elsö nagy harcsád meg akasztásábol még ha elmegy akkorsem.Kitartás ez a lényeg.Persze bármiben segitek én is ha tudok.

2009. 10. 12. 20:33.0
Boczor Zoltán Janiha érdekel a nagy harcsák horgászata keres fel telefonon 0620 5649 186. a nagyoknak most jön az idejük.
2009. 10. 13. 15:51.0
jani Köszi szépen:)
2009. 10. 13. 17:25.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Jani, szerintem tegeződjünk, még tudok bot nélkül menni :) A koós filmekben ugyan nincs igazán nagy harcsa, de a tavi körülmények között bemutatja a harcsa felderítésének lehetőségeit, a módszereket, időszakokat. nem tartom egy haszontalan filmnek, bár kétségtelen tény, hogy igazán nagy hal fogása nincs benne. Mivel én is csinálok horgászfilmeket, tudom, hogy iszonyú nehéz műfaj ez, hiszen a szerencse, a halak kapókedve általában nem egyezik az operatőr, és a filmforgatás idejével, így már azt is nagyon nagy dolognak tartom amit a Koós Feri csinált. Sok munka van benne, jók a filmek, igaz, kizárólag tavi körülményekre ad iránymutatást.

üdv
AF
2009. 10. 13. 17:27.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Igazi harcsahorgász segítsége jól jöhet, bár igen ritka az a harcsapecás aki valóban ért hozzá, és hajlandó segíteni is.

üdv
AF
2009. 10. 13. 19:18.0
Koko Koko adatlapja Urak.
Azért azt ne felejtsük el hogy ha harcsára horgászunk ritka eset az amikor kapitális harcsa akad a horgunkra(itt 50kg-felettire gondolok)tehát feleslegesnek tartom a túlbiztosított durva szerkót.(ezt értem az átlagos vizekre)
Nekem igaz csak 47kg-os az eddigi rekordom de azt igazán nehéz terepen(zöld pokol)fogtam sima 60-nas damillal.
Én a nai napig 3m- 100-300gbot 60-orsó és damil 2.7m 300-500gbot 80-orsó 70-es damil és ezzekkel a cuccokkal bárhol bármekkora harcsára rámerek ülni,ha a hal nyer hát gratula neki.
A Dráván 25kg-ig a 30-as damillaql ugyan úgy meglehet fogni a harit mint a 20-as fonottal,esetleg a fonottal durvábban mer fárasztani az ember.
Ma már a 60-as damilok is bírnak 35kg-ot tehát szerintem bőven elég.
Persze vannak extrém terepek ahol kell a durva szerkó,de oda kezdő pecás ne is menjen mert hiába a hiper szuper szerkó a hal lessz a győztes.
Nekem régi mentorom azt tanította a harcsázás ott kezdődik hogy meg tudjam fogni a megfelelő csalihalat!
Rengeteg halat elveszt az ember mire rájön és megismeri a harcsa védekezési mechanizmusát,ha ez megvan rá is jövünk hogy felesleges a túlbiztisított felszerelés.
Persze mint írtam ezek a dolgok nem az extrém vizekre vonatkoznak,bár én a Pon-is a fent említett pecáimmal horgásznák az biztos.
2009. 10. 13. 20:13.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Hali Koko, van igazságod, bár nekem sem volt még igazán kapitális példány a horgomon két elvet részesítek előnyben:

1. vezetgetni a pudli kutyát kell pórázon nem a harcsát. Keményen fel kell tépni, és akkor nem fog szivatni 1 óráig, lefeküdni akadóba menni stb. Ez viszont kizárólag csónakos horgászat esetén működik. Partról simán megszivat bármikor ha akar :)

2. Az első pontban leírtak megvalósításához megfelelő felszerelés kell.

Nem tudok csak duna deltás példával jönni, de ott minden évben van 5-10 vendég aki bele akad nagy hariba, lejön az alkalmatlan felszerelésével és vagy tépik, vagy törik a cuccát. Már kiállítást nyithatnánk a törött botokból. Igenis kell a durva cucc, mert életed hala múlhat rajta, és tudjátok mindíg az a hal a legnagyobb amelyik elment :)

Persze ha valakit nem zavar ha halat veszít, vagyis nem elsődleges szempont a hal megfogása, az másként látja ezt. De minden dobásban benne van a nagy hal. Én csukázásnál 25ös monót használok, de most, hogy megyek írországba, bizony fel fogom tenni a fonottat, pedig nagyon utálom. Muszáj mert 10 kilósig nincs gond a monóval, de afelett már kezd necces lenni a dolog, főleg trollingozva.

üdv
AF
2009. 10. 13. 20:20.0
gimmo gimmo adatlapja Hali!!

Koko ezt ennél szebben nem is lehetett volna leirni ahogyan ezt tetted!!
Igaz én nem fogtam nagy harcsát de elmondhatom,hogy 6 kilosig számlálatlan mennyiségben fogtam.Egy igaz hiába van valakinek nagyon erős botja jó orsó ha csak egy kis hibát ejt a fárasztásnál vége.Had ne ecseteljem még a 15 kilós harcsánál is alátöri a szupererős botját.Meg ahogyan láttam is itt a környezetembe ahogyan tulfigurázzák a felszerelést.kötéseket forgót mindent.Egyet tudni kell törekedni kell olyan dolgokra hogy minnél kisebb esély legyen a halnak.Pl megemliteném fel tesz 50 kilós zsinórt és köt rá olyan forgót ami nem bir csak 10 kilót.Sokan végolmos szerelésnél a főzsinorra kötik az ólmot ami a legroszabb része hisz azt akasztja le legelőször a harcsa és onnantól kezdve nincs visszaut.Anno mikor elkerültem ide a Dunára az első napokban kiszurtam a jó harcsás helyet.csak a barátommal osztottam meg.Mivel a Tiszán sokat tanultam,volt is eredménye rendesen.Igen ám de mikor kiültünk éjjelre és megakasztottam egyből ment a buvóhelyre.Csak az volt a bökkenő hogy egy szinte függőleges medertörés volt az tele kövekkel mindennel.És ott volt a vég mindég.Anno az 50-es leska zsinórral nem lehetett elforditani a harcsát ugy ment.De bezzeg a 3-4-4-6 kilósak azok ugy jöttek kifelé hogy még vergődni sem tudtak.
A jó barátom 2 hete fogott pergetve egy 15 kilósat 20 as monofil zsinorral.Az igaz előtte már sok tanácsot adtam neki.Szerencsélye volt megfogta.
Koko leirta hogy ha valaki nem ismeri a védekezését akkor annak nem sok esélye van.Ez pedig irott és iratlan szabály.
Még annyit,hogy ha valaki a botot nem megfelelő szögben tartja fárasztás közben anak vége.eltöri.De ajánlani tudom gyakorlás képpen töltsön meg valaki egy 20literes kannát vizzel és tegye le betonra és azt próbálja meg elmozditani a helyéről.ott és ugy megismerheti a botjának a viselkedését.milyen szögben mit bir.Mert azt egy 100-as régi üvegbottal is ellehet szépen vontatni.Aki nem hiszi el járjon utánna.
Koko de azok a botok gondolom nem mai gyerekek lehetnek akkor???
2009. 10. 13. 23:15.0
Sami Sami adatlapja Több forrás szerint van 100-as feletti harcsa itt a tóban, legalábbis a halászok, amikor megszaggatta őket, ezt mondták. Persze nem ez a célunk, csónak híján felesleges még rágondolni is. Ötkilósat szedtünk már ki mi is, szóval hal biztosan lesz, a hugi meg kap egy 600g-os botot szép nagy multiorsóval, aztán majd kipányvázom a parti fűzfához, nehogy elvigye az első hala. A közelben, akit harcsázni láttam, mind nagy, fémházas orsóval tolta, meg akkora kárász volt a csali, amit én már boldogan hazaviszek. Koós filmjeinek utánanézünk, végülis nagyon fontos a jó hely kiválasztása, ahogy írtátok.
2009. 10. 14. 17:37.0
Koko Koko adatlapja Sziasztok.
A túl erős szerkó nagy hátránya a kezdő pecásoknál az hogy azt hiszik hogy a 80kg-os fonott zsinor a multi orsó és a bivaj bot az majd megoldja nekik a fő problémájukat azt hogy tök balfékek a hal fárasztásához.
Nekem semmi gondom nem lenne ha egy 60kg-os harit 2-3 órát kéne fárasztanom 60-as madzaggal.
Pár éjszakát eltöltöttem már harcsázással olyan tavakon ahol vannak kapitális dögök de ritkán futottam össze velük,ezért tartom fölösnek a durva cuccot aki okosan ésszel fáraszt az azért eléri a sikert.
A kannás tasztelésről meg annyit hogy nekem a 3librás 3 részes bojlis botommal is megemelte a boltos az 5l-es kannát ez csak egy dolog.
2009. 10. 14. 18:01.0
gimmo gimmo adatlapja Koko hisz te tudod a legjobban mivel fogtál nagy harcsát,hogy ha rááll a harcsa a zsinorra mekkorákat ráver a farkával.Na nagyon sok bot azt nem birja ki.Álltalában akkor törik alá.A Harcsának a legnagyobb védekezése az ereje melett pont ez hogy nagyon keményen veri a zsinórt.És pont ilyenkor esnek bele sok spori a hibába hogy annál jobban cibálja mennél jobban veri.Egy 5 kilós harcsa képes huzássak 10-15 kilót is produkálni.Akkor mire képes a kapitális??? Mert én pont azt a részét nem ismerem sajnos.De egyszer csak bejön.És pont azért nem mindegy egy fárasztásnál hogy milyen szögben és hajlással cibálod kifele a fejét.A Kannást erre irtam.De már leirtad hogy ha olyan terep van és akkora akkor mind1.Nem sok esély van a megfogására.De ha jó a terep akkor nincs esélye elmenni.
Amit rtam a srácot hogy fogott 15 kilóst pont erre figyelmeztettem ha fog harcsát akkor vigyázzon nagyon ha elkezdi püfölni a zsinórt.És lásd 20-as zsinorral megfogta.Pedig sima mezei monofil volt.A harcsázáshoz meg kevéz az ha valaki csak hibe hóba megy ki vadászni rá.Főleg folyón.Mert azt szeretném látni Koost is mit tenne.Megnéztem a filmjét és nem rossz de ezekből már szinte gyerek fejjel tudott az ember sokat.Csak akkor még nem volt csak mogyorónyél.
Egy biztos nem akarok én sem meghalni addig még nem fogok nagyot.
Itt a kisdunán megnézték radarral láttak még 2 méter körülit is de senki nem tudta kiverni a halom bedölt fa alól.Éjjel mikor kint voltam mindég csak ott puffogtak.Még arra sem voltak képesek hogy kijöjjenek.Szinte a szájukban volt az eleség.De ha kiis jött volna megakasztva onnan kiszedni még csónakból sem nem hogy partról.Képgalériába fent van a kép a fákról.
2009. 10. 14. 18:37.0
Koko Koko adatlapja Hát igen a harcsa megfogásának az eggyik ha nem legfontosabb momentuma hogy horgászni kell rá.
Régen 15-20-éves kioromban május 1-okt.végéig szinte csak horgásztam,mindíg vízen voltam.
Reggel pontyozás napközben kishalfogás nagy melegben amur délután csalihalazás este ponty éjszaka harcsa,ebben az időszakomban rengeteg halat fogtam és rengeteget tanultam meg a halakról.
Ma már ritkábban jutok ki a vízre,igaz megvan mindenféle hiper szuper szerkó,de a padláson nehezen tudnak halat fogni.
Mikor szálkán elkezdtünk harcsázni szinte csak a háromfán tanult dolgokra hagyatkozhattam hisz akkor még szálkát nem nagyon ismertem,de a harcsák akkor és ugyan olyan terepviszonyok közt voltak és ugyanavval a szerelékkel meg is fogtuk őket.
Tavaj 3-nap 12-darabot fogtunk már 3-man és rengeteget elcsesztünk.
A titok az volt hogy a bodrik elkezdtek ívni a hari meg zabálta őket mi meg jót pecáltunk.
utánnunk 2-hétig folyamatosan ott pecáltak a helyiek de cdak elvétve fogtak-szerintük mi kifogtunk mindent!(szerintem balfas...-voltak.
2009. 10. 14. 18:51.0
Koko Koko adatlapja Arról pedig amit írtál hogy a hari veri a farkával a damilt arról nekem van saját videóm is.
Még a 90-es években horgásztam harcsára fészken,mikor fárasztotta cimborám a nagyobbikat a pérja végig mellette volt és olyanokat odavert a damilnak hogy haverom majd kirepült a csónakból.
Sokszor megnézem telente ezt a videót,mikor megfogtuk hosszú kantáron visszaengedtük a fészekhez és rá 3-órára megfogtuk a párját is 36kg-28kg.
De rengeteg harcsát fogtam amiknek a farka teljesen rongyosra volt szakadva a damil miatt.
2009. 10. 15. 13:04.0
rubi7 Sziasztok!

Iszapgiliszta több helyen lepróbálva bevált!

A másik módszer kicsit érdekes…a pontyoknak felkínált HALIBUT büdös pellet (8-10) -előkére a horog elé 2 db stoperrel - idén már 6 harcsát fogott(3-5 kg-ak)…persze hozzáteszem, hogy mind ugyan azon az egy tavon, lehet máshol nem jönne be ez a módszer.
2009. 10. 16. 00:23.0
takacs robert takacs robert adatlapja keves esely van arra hogy valaki nagyokat fogjon.altalaban 2-10 kilo kozottiek jonnek inkabb.felesleges valami bivalyeros szerelekkel szerelni.egy kemenyebb bot,es hozza 25-os fonott zsinor boven eleg.minden szazadik harcsa apitalis meretu esetleg.tavon meg talan jobban van nagyobb,de folyon nem nagyon.1986-2005 kozott szinte minden heten horgasztam a dravan,es ezalatt a kb 200 harcsabol 1volt nagyobb.tehat szerintem felesleges berendezkedni kapitalis peldanyokra,az atlag nagysagak megfogasa meg nem okoz gondot.sokkal kemenyebb egy 5 kilos marna mint egy tiz kilos harcsa,megse marnazunk 40-es zsinorral.
2009. 10. 16. 00:40.0
takacs robert takacs robert adatlapja a masik meg az,ne gondolja senki hogy a harcsa valami robosztus erovel biro szornyeteg,egy 10 -15 kilos egyaltalan nem tordeli a botot.ez hulyeseg.1o kilos harcsat mach bottal is meg lehet fogni,ha nyilt vizterulet van.ha meg akadoban jon ,100as damillal sem fogod meg ha nem vagy szerencses.eleg ha csak egy faag alatt megy keresztul,es mar ki sem veszed. egy60 kilo koruli biztos kepes meglepeteseket okozni,de ekkorat en nem fogtam,igy errol nem tudok velemenyt alkotni.
2009. 10. 16. 17:19.0
Koko Koko adatlapja Pár éve járom a környék folyóit de azért azt nem merném kijelenteni még a mai napig sem hogy nem találomra megyek oda harcsázni.
Match bottal még nem fogtam harit de feederrel már igen és nam okozott túl nagy gondot(7,8kg)
Ami azt illeti én az amurt sokkal erössebb és ravaszabb halnak tartom fárasztás közben mint a harcsát.
2009. 10. 16. 20:07.0
Damil Damil adatlapja Tisztelt Spori!
Javaslatom a következö:csalinak használj NADÁLYT!
Nálam müködik,de nagyon.
Mégvalami én házilag készitettem egy vizenfekvös stupekcuccot,folyó és álló vizen egyaránt domborit :)Szerintem jobb mint a gyári variáció :)
2009. 10. 16. 21:52.0
takacs robert takacs robert adatlapja csabix.!! jarjal meg egy par evet folyovizre,es akkor talan kevesebb marhasagot irogatsz ide! Ha a vadaszgepek sebessegeben vagy jaratos,inkabb arrol irj valamit.Lehet hogy elirtam a MACH,kifejezest,de kapasbol allitom,jobban beszelek,es irok Angolul mint te. IF YOU are stupid for something,dont write newsflash!!!!
2009. 10. 17. 07:45.0
gimmo gimmo adatlapja csabrix!!

Milyen lavorban szoktál pecázni?????
Vagy ugy látom sokat álmodozol!!!
2009. 10. 17. 11:04.0
takacs robert takacs robert adatlapja na megegyszer! Hogy te is megertsd.(ezutall figyelmen kivul hagyom nogy milyen kemeny gyerek vagy) olvasd vegig megegyszer hogy mit irtam,2-10 kilo kozotti harcsakat,mivel 100-bol 99 szer ilyet fogsz.egy egyszeru pelda amit te is megertesz.:Kimegyunk egy focipalyara,MATCH bot,18 as zsinor,te mefogod a veget,es szaladgalhatsz korbe korbe,nem tudod eltepni.egyora mulva annyi erod sem lessz hogy labraalj.utana elmegyunk egy erdobe,hozod a 250 grammos botodat,60as zsinrral,e fogom a veget,ket fa kozott atszaladok vele,a harmadikra meg feltekerem,es mar b...hatod is a kemeny szerelekedet.
2009. 10. 17. 11:12.0
Szilágyi Gyula Szilágyi Gyula adatlapja Kedves horgásztársak! Kérném a zavaró, agresszív, hangulatkeltő hozzászólások elkerülését! Vegyétek figyelembe hogy sokféle horgász van sokféle módszerrel és sokféle horgászhellyel. Próbáljátok meg jobban tisztelni egymást és egymás hozzászólásait!
2009. 10. 17. 11:27.0
takacs robert takacs robert adatlapja ez nem azt jelenti hogy finom szerelekkel kell harcsazni jarni,csak azt hogy tuskok,akadok kozott a harcsazo szerelekeddel sincs semmi eselyed.foleg ha nagy.oda megy ahova akar.amit te irsz hogy ropkodnek a tuskok,az egy kisse tulzas.az hogy te mindig biztosra mesz harcsazni,foleg folyovizen,ezt itt rajtad kivul senki nem hiszi el,mivel biztosra meg keszegezni sem lehet menni,mivel vagy jon,vagy nem.Aki ismeri afolyovizeket az tudja hogy mennyire kiszamithatatlan.
2009. 10. 17. 11:38.0
takacs robert takacs robert adatlapja Harcsara sincs biztos!volt hogy egy ejszaka otot fogtam,volt hogy ket hetig egy darabot sem ugyanazon a helyen.ha kijutok mostanaban nagy ritkan a dravara,mindig nagy remenyekkel indulok,de gyakran harcsa nelkul megyek haza.harminc eve horgaszok ott,minden bokrot,fat ismerek,es megse megyek biztosra.
2009. 10. 17. 12:14.0
Szilágyi Gyula Szilágyi Gyula adatlapja az a pincsieset a gyomai szabadstrandon történt?
2009. 10. 17. 12:58.0
takacs robert takacs robert adatlapja Ilyen esetet en is lattam mar,meg regen a pecsi ton,csak az vadkacsaval tortent meg.abban az egy honapban a harcsazok 11 darabot fogtak,32 es 78 kilo kozott,de manapsag mar nemigen van ott sem.pedig koztudottan jo harcsas viz volt.
2009. 10. 17. 17:45.0
Koko Koko adatlapja Kedves Csabrix.
Bár látom hogy korombeli srác vagy ,átolvastam írásaid azért javaslom a harcsa fogásáról ne irj könyvet!
A mai technologia már mindent lehetővé tesz,Háromfán 2.5-2.75 libr.-botokkal fogtunk nem egy 40kg-körüli harcsát,azokkal a botokkal amikat utána az amurok ropira törtek.
A kutyás sztorik meg eléggé altulzott dolgok,a Pécsi tavon sem történt meg hogy harcsa kutyát evett(ott tacskó volt az állítolagos lakoma) vadmadarat pedig nem csak a harcsa de a csuka is megeszi.
A körösön még nem harcsáztam az igaz,és az is igaz hogy neked önbizalomból nincs hiányod.
A harcsa az eggyik leg kiismerhetetlenebb halunk,aki így kiméri jelenteni mint te hogy TUTIRA MEGY az vagy tényleg nagyon tud vagy életében nem fogott még rendes harcsát-én sejtem te melyik csoportba tartozol.
2009. 10. 17. 20:02.0
Koko Koko adatlapja Ez rendben is van de ha látod is hogy forog az még mindig nem garancia hogy megfogod.
Én például sokszor csináltam azt hogy kuttyogatók mögé beáltam pergetni(30-40m-re mögéjük)ök nem fogtak harit de a körforgónak nem tudtak ellenálni.
Vagy volt hogy 2-3éjszakán át raboltak egy zsombék körül ,mire 4-dik éjjel megültem őket sehol sem voltak-pedig akkor én is azt hittem hogy tutira megyek.
Az is igaz hogy tavon sokkal könnyebb megtalálni öket,folyon én specko szerintem eddig csak a szerencsém miatt fogtam harit,ugyebár a kövezések elvileg minden ragadozóhalnak a tanyái.
Viszont ismerőseim szerint a körösökön sok szép harcsát fogtak,de csak bizonyos időszakokban.
2009. 10. 17. 22:40.0
gimmo gimmo adatlapja csabrix!!!

24 éves koromig a Tisza melett nőttem fel,minden csinnya binját ismertem de szó szerint most pedig 25 évet a Duna melett lakom 500 méterre.És bizony az idén is kb 20 éjszakát kint ültem a kisdunán mivel volt harcsa szinte 20 méteres körzetben a sok bedőlt nagyfa alatt 5-6 méteres vizben.Soha nem ugy mentem le,hogy biztos hogy fogok.És képzeld csak 2db returt fogtam.
De bármilyen halra is megyek pecázni sosem megyek biztosra.
Hisz neked is tudni kell hogy a folyó az nem egyszerü.Legyen az a Duna,Tisza,Bodrog,Dráva,Hernád, Körös,Sió
De Irigyellek mert addig nem halok meg még a Dráván és a körösön nem pecázok.
Nekem a folyók melett a csatornák a nagy kedvenceim.Lavorba meg csak akkor megyek pecázni ha nagyon kivagyok éhezve a halfogásra.Az pedig ritkán van.Mert nem mind1 ha kiülsz egy folyóra és ott lehet fogol 3-4-5 fajta halat is és nem tudod mikor mit.Vagy a lavorba fogol tescospontyokat.
Az igazi kihivás az mindég is a folyók.Én még nem emléxem 49 éves fejjel,hogy a folyó a következő évben ugyan olyan lett volna,Szinte mindég változik a meder a haljárás.Egy biztos kijelentthetem,hogy már nem lehet azt megtenni mint ezelőtt 20 évvel,hogy csak hétvégén ment ki pecázni az ember mert fogott annyit,hogy kiélvezte magát az ember.Most meg rendszeresen kell menni.Mivel ezelőtt 20 évvel fogtam egy hajnali pecázással annyit hogy az éven nem sikerült annyit megfogni most.De azt is elhiheted amit Koko és Robi ir.Hogy az amur a legsportosabb hal meg a márna.Példa. 3-5 kilós márna vagy amur az tudja rendesen a dolgát végezni a sporival.De egy 3-5 kilós harcsa az ugy jön kifelé mint egy jóképü törpeharcsa igaz eményebb szerelékkel az amurhoz képest.
Hülyeséget nem irtál csak kicsit behemódon irtad le:És tényleg olvasgasd az irásokat sok jót lehet kiszürni belőlle.
A bermancsövet is Koko mondta milyen de meg is csináltam sikerült is.Képgalériában van.Azt hogy két bot kell hozzá teljesen feleslegesnek tartom.Sosem horgászom csak partközelben.
2009. 10. 18. 10:37.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Hú látom nagyon beindult itt a harcsafogás :) Kicsit olyan ez mint a magyar foci: mindenki ért hozzá az országban. Szóval: Kokónak igaza van, hogy egy jobb amúr bizony jobban megfingatja az embert mint a harcsa, másrészről pedig nagyon nehéz szabályokat felállítani a harcsafogásra. Ahány víz, annyiféle szabály. Koko: mikor a kuttyogók mögött pergetve fogtrál az nem azért volt, mert a villantó kellett neki más meg nem, hanem azért mert különböző szezonális, időjárás, napszaki küörülmények között, másképpen mozdul meg a kuttyogó hangjára. Saját tapasztalat: Duna deltában nyáron, elöl ütöm a vizet az első csónakkal, a második, harmadik csónakban van több kapás, nekem alig. Ősszel ugyanez: csak nekem van kapásom, mögöttem semmi, sőt annyira csak nekem van kapásom, hogy az aki az én csónakomban ül de a másik végében a hajónak, már neki is csak töredék kapása van mint nekem. Kizárólag az ütés egy méteres sugarú körében van kapás. Ezeknek a jelenségeknek valószínüleg annyi az oka, hogy az ütés hangjára milyen gyorsan mozdul meg a hal, és milyen sebességgel emelkedik a hang irányába.
No de a lényeg csak, az hogy egy igazság nincsen, csak tapasztalatok, és tendeciák.
üdv
AF
2009. 10. 18. 10:40.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Na meg a másik fele: szintén delta, küszívás. Egyszerűen forr a víz a harcsáktól, nekiúszik a csónaknak. Hatalmas élmény egyébként, DE egy darabot nem lehet fogni közülük. Dobálhatsz bármivel. Máskor éjszaka a beeső csali alatt szinte felrobban a víz, lehet fogdosni is őket, de küszíváskor felejtsd el. Pedig látod őket, durrognak rendesen.
üdv
AF
2009. 10. 18. 15:54.0
Koko Koko adatlapja Sztia A.Fishing
Ebben igazad van,voltunk lent(2002) a Borza tavon szétverték a harik a vizet de a mi kárászaink-vörcsieink nem kellettek nekik miért-mert a tóban a fehérhalak java részét a razbóra teszi ki.
Sajnos azóta nem jutottam oda vissza,de talán majd egyszer.
2009. 10. 18. 15:55.0
Koko Koko adatlapja Ja azt pedig én is álátámasztom hogy kuttyogatáskor az esetek 70%-ban a kuttyogatóhoz közelebbi csalira van a kapás.
2009. 10. 19. 19:26.0
takacs robert takacs robert adatlapja tobb variaciot emlitenek az okosok.egyesek szerint,a kutyogato altal keltett rezgesek ingerlik a harcsat, ismerek nehany oreg halaszt,akik szinten kutyogatnak,szerintuk a beka vizbe ugrasat utanozza,bar en ezt nem hiszem,masok szerint a hanghullamok izgatjak a harcsat.Ami a legerdekesebb szerintem,hogy miert csak a harcsat ingerli a kutyogato hangja?
a tobbi raadozo halat miert nem?
2009. 10. 19. 21:24.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja elvileg a hang kúpos formában terjed a fenék felé, a fekvő harcsa ezt érzékeli és elindul felfelé, így találkozik a csalival. Hogy miért arról megoszlanak a vélemények. valaki azt mondja többi táplálkozó harcsának a hangjára hasonlít a kuttyogató hangja, de a béka ugrást is hallottam már..
üdv
AF
2009. 10. 20. 07:10.0
Sami Sami adatlapja Jó ez a topic, rengeteg érdekes információhoz juthat az, aki csak most ismerkedik a harcsázással :)
2009. 10. 20. 17:35.0
takacs robert takacs robert adatlapja hu! Csabix ,basszus!megfajdult a fejem!ezt ird le megegyszer,mert szegyenszeme nem ertem.elore is koszi!
2009. 10. 20. 21:51.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Csabrix: ilyen mélységekben nem ástam bele magam, de értekeztem már hozzáértőkkel onnan az infó. Álltólag, ha sekély vízben nézed a kuttyogó hangja elvileg a homokban lencse alakú mélyedést okoz. Én mondjuk nem láttam ilyen kísérletet....

üdv
AF
2009. 10. 21. 04:59.0
panda panda adatlapja Hello en sem fogtam meg soha harcsat dunan csendes vizeken meg lehet fogni? valami jo helyet a dunan ha tudtok irjatok koszi
2009. 10. 21. 16:55.0
Koko Koko adatlapja Az jó már csak a harcsákat kéne megtanítani olvasni+a fizikára.
2009. 10. 22. 00:54.0
takacs robert takacs robert adatlapja Sajna en csak epitesz vagyok,tolem max annyi telik,hogyha nem tudom megfogni a harcsakat,majd teglaval fejbedobom oket.
2009. 12. 24. 19:41.0
komaromi Helo sporik tavasszal szeretnék a po-n harcsázni van e jo tippetek .Milyen modszerrel és csalival induljak ell,Ha már voltatok várom a jo tanácsokat hova menjek és .kb mennyibe kerül .
2009. 12. 25. 18:14.0
Koko Koko adatlapja Szia.
Kérdezd meg Adventure Fishing-et,ha valaki ő tud adni tippeket.
2009. 12. 26. 23:35.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Hali, ha már meg lettem szólítva:) Jó ideje nem voltam, közben egy ír csukás túra is volt, meg rengeteg meló, de ma benéztem :)
A Póval az a nagy helyzet hogy már nem mindegy hová mész. Sajnos a deltai rész már csak árnyéka önmagának. Mi a wallercampbe szervezünk és járunk, ez Mantovától nem messze van, jóval feljebb a deltától. itt még jók a tapasztalatok, vigyáznak az állományra a német horgásztatók, lehet fogni rendesen, de szigorúan C&R peca van. halat kivenni tilos!
Idén forgattunk itt egy filmet, hamarosan a boltokban kapható lesz, az energo forgalmazásában, nem drágán, egy ezresért max.
A delta sajnálatos állapotát jól jellemzi, hogy Wallercampben 2 új guide is volt az idei évtől, akiknek táboruk volt lent a deltai részen de bezárták, mert már szarul lehetett fogni, és inkább eljöttek guide-nak a fenti szakaszra.
Ha érdekel bővebben a dolog, privátban keress meg.
Boldog Karácsonyt mindenkinek:)
üdv
AF
2009. 12. 27. 15:11.0
Adventure Fishing Adventure Fishing adatlapja Pó: Módszer és csali tekintetében.
Számomra a legszórakoztatóbb az éjszakai pergetés. A kövezések, vagy a laposok közvetlen közelében csorogsz a parttal párhuzamosan és dobálod ki a műcsalit a kőtől max 5 centire. A beeső csalira ver rá a hari, elég jó adrenalin növelő peca :)
Fontos, hogy elég egy koppanás a hajó oldalán és elfelejtheted azt a pályát pár órára. Ha nem dobsz elég közel a kőhöz, akkor sem fogsz semmit, a csónakot folyamatosan forgatja az áramlat, ezért elektromos motor nélkül el is felejtheted, nem tudod párhuzamban tartani a hajót. Lámpa felejtős, max piros, vagy zöld, de én azokat sem szeretem. Ha nagyon világos van, nagy a hold, ne számíts sok jóra. Ha a vízszint megugrik 50 centi felett egy napon belül az jó. Magas víznél napközben is működik ez a módszer.

Ezen kívül a fenekezős bólyás módszerrel fognak nagyokat (másfél-kettes pontyokkal csalizva)
, 2 méter felettieket. De ez nem az én világom. Ha valaki szeret naphosszat sör mellett punnyadni a parton annak biztos bejön, és az eredményességéhez nem fér kétség, de én inkább fogom pergetve a kicsiket. A kuttyogás ezen a szakaszon nem működik jól. A mélység nincs meg hozzá. Vannak ugyan mély gödrök, ott lekötve lehet kuttyogni esetleg. Ez a lekötött kuttyogás a duna deltában például bejött. Itt még nem próbáltam. Ha nem csak a harcsa érdekel foghatsz szép amúrokat, nyurga pontyokat, márnát szakmányba a nagy dévérekkel egyetemben. Nagyon jó kis horgászvíz a Pó, de nem szabad elfelejteni hogy ugyanúgy vadvíz mint a Duna vagy a Tisza, tudni kell pecázni, ismerni kell a helyi viszonyokat, azt senki ne higgye, hogy csak belógatja és ott fickándozik a horgon a 2 méteres harcsa.
Ha van még horgászatot érintő kérdés, válaszolok szívesen, a túra részleteket megírom privátban, mert az nem ide való.
üdv
AF
2009. 12. 29. 21:07.0
komaromi Kedves AF köszi a korrekt infot .A pergetésre gondoltam elsősorban,a letett botos pecára saját vizen is van lehetőségem.Igaz az idén nem nagy siker koronázta a horgászatomat.Három jo harit fogtam egész évben . 18 22 35 .A tura részleteiről még ha tudnáll irni azt megköszönöm.És a nyerő vobrelekről.komaromi69@citromail.hu
2010. 03. 02. 11:53.0
csacsi hali
gimmo bocsi de nem latom a kepgalleriadban a harcsazo bermant
vagy mar le vetted a kepet?
2010. 03. 02. 15:15.0
gimmo gimmo adatlapja csacsi


már ott van a galériában.
2010. 03. 03. 07:58.0
csacsi koszi szepen.
koszi meg ma megcsinalom.
2010. 03. 03. 09:39.0
gimmo gimmo adatlapja csacsi arra figyelj oda,hogy megfelelő hosszuságu legyen,min.50 centi de lehet 60 is.hogy hosszab legyen mint az eléke ami rajta van.És légmentesen zárd le a két végét.De lehet ugy is hogy van ez a taposo hungarocel és abból telej fel rá igy nagyobb halakat is fellehet akasztani rá ami nem huzza vizalá.és az a lényege hogy a hal a viz felszinen keverjen és fröcsköljön.Ha van még kérdésed akkor szivesen válaszolok.Habár ezt Koko barátom javasolta az ő ötlete alapján készült el.Lehet ő több információt tud adni.
2010. 03. 03. 14:31.0
csacsi gimmo
koszi ugy is ra erek ugyhogy meg csinalom mindket verziot.
majd remelem ki derul melyk a fogosabb.
meg egyszer is koszi
kokonak is
2010. 03. 03. 15:10.0
csacsi gimmo
es meg egy kerdes.
be hordod a cuccot?vagy dobod?
mar mint a bermencsovet
2010. 03. 03. 19:03.0
gimmo gimmo adatlapja csacsi

Dobom a behuzást nem próbáltam még.De szerintem nem is fogom mert nem kell messzire dobni szinte a viz szélére itt.Ha tavon vagy ott lehet hogy távolabb kell bejuttatni akkor a behordás jobb.ezt két bottal tudod megolgani.
főzsinorra 80-100 gram csuszóólom ötköző karabiner.erre teszem a bermancsövet.és ugy dobom be.ennek van egy hátránya ha ugy sikerül akkor a felakad a horog a főzsinoron,de lehet csak a dobástechnikát kell megtanulni.
2010. 03. 03. 20:26.0
csacsi ertem
ertem es koszi
2010. 03. 04. 13:14.0
csacsi szerintetek erdemes volna most harcsazni?
pl a SZAMOSON?
vagy inkabb kergessem a marnakat meg a paducokat meg egy ideig?
2010. 03. 19. 11:33.0
csacsi piocat szeretnek szedni(fogni)van valakinek valami jo otlete?van a vizben.ahonnen szedni szeretnek.csak hat nem akarok be allni a vizbe es majd aztan magamrol le szedegetni:)))elore is koszi
2011. 11. 19. 21:13.0
Ragadozo Sziasztok!Fiatal kezdo harcsa horgaszoknak a Tiszat javaslom!Aprilis-Majus-Junius felejthetetlen elmenyben reszesit,akkor is,ha eletedben nem lattal meg harcsat!!!!!Raszansz min ket napot es egy kis utazast es a siker nem marad el!!!!!
2011. 11. 19. 21:17.0
Ragadozo Szia Csacsi!!!!Piocara ejszaka lampaval eredmenyes!Csalival jobb(pl:csirkefarhat);de mindenkepp ejszaka keresd oket!!!!(amugy szazszorta jobb a nadaj!!!)
Szólj hozzá!
A hozzászóláshoz regisztrálnod illetve be kell jelentkezdned.

 

Belépés
E-mail címed:

Jelszó:


Elfelejtettem a jelszavam

REGISZTRÁCIÓ

 

Címkék:

 spro iron   versegyház   zengõ II   zirci akli tó   SBS M1 Pop-Up bojli   komarom esztergom   izra-tó   gyulai tó   folyóvízi sügérezés   horgászhelyek a rábán   mike csabi   jaxon bojlis bot   Koós Ferenc Felszíni harcsázó úszó   Balzer Diabolo Tele Special   feketesügér táplálkozása   eagle 401   semlehal   ABU Reflex H-Tiger   kurca napijegy   keszegfélék   harmashatár hegyi to   dunakeszi   carp sounder rod pod   Honvéd horgászegyesület 

Vissza a főoldalra - Impresszum - Adatvédelem - Copyright - Kapcsolat - Média ajánlat - Hibabejelentés - Honlap térkép