segítség!! bagolykeszeg!!

nem tudok horgászni a sok bagolytól

valaki legyenszives segítsen abban ,hogyanszûrjem ki a bagolykeszeget tiszai horgászatom során.
annyi van belõlük ,hogy nem fér a többi hal a csali közelébe sem. elõre is köszi!

32 hozzászólás

Hozzászólások

2009. 05. 11. 09:41
Addig jó még van bagolykeszeg,és hidd el ha jelen van más hal is akkor odafér az etetőkajához.Sőtt ha abba marad a kapás akkor számithatol nagyobb halra.ponty ragadozó.
Mer olyankor félreállnak a keszegek.
2009. 05. 11. 10:11
köszi a válaszod de már három alkalommal tette tönkre a horgászatom.már jó néhány éve horgászom sikerrel ezen a helyen és még sosem volt ilyen eredménytelen.hol a jász?a dévér? reggeltől estig 10 000db 10cm-es bagoly?
2009. 05. 11. 10:28
Akkor nincs ott dévér se jász.mert ha lenne azt fognád először és utánna a bagolyt,nekem ez a tapasztalatom.És mostnagyon partközelben horgássz nem kell mély viz hozzá.Ivnak és ott jarnak a szélébe ha lehet bedölt fa melett próbáld.
2009. 05. 11. 11:31
szerintem iagaza gimmonak, de az etetőanyag és a csali választással és méretével talán sikerülne szelektálnod a halakat.
/nagyobb szemcsés etetőanyag, nagyobb csokor csonti vagy több giliszta/ ezt próbáltad?
2009. 05. 11. 22:15
köszönöm a tanácsokat! próbáltam már mindennel: nagyobb horog,több csonti,még a házi keménykukoricának a felét is lerágták a 8-as horogról de azért nem adom fel egyszer csak megállnak. reggel megyek a kiskörei duzzasztóhoz ha érdekel beneteket beszámolok az eredményről
2009. 05. 11. 22:16
Ma kint voltam a kisdunán pecázni.Nézzétek meg a képeimet.egy vödörben van a keszeg 8db amit fogtam ma és egy nagy kárász.
De a látvány magáért beszél.Nyárfa virág.Na itt nem pecáztak a feederbotosok.Aki kijött az két bedobás és ment haza.Nya szét röhögtem az agyam a mondvacsinált márkán.Még mindég az a véleményem,hogy egy kalap szart nem érnek azok a botok.Szeretném ha leirnátok mi az előnye és mi a hátránya a feederbotnak.
Nekem csak egy előnye van,hogy nem 30 dkg- mot tartassz a kezedben hanem csak 25-öt.
Várom a véleményeteket.Finom szerelésről ne beszéljünk mert azt a szöllőkaróra is lehet kötni.
2009. 05. 11. 22:41
ha szeretsz keszegre horgászni akkor feltétlen próbáld ki
de csak ha szereted a finom szereléket mert az csak azzal működik tökéletesen.
vannak direkt pontyra és nagyobb halakra tervezett nagyobb dobósúlyú feederbotok is de azoknálsem ajánlott a durva szerelék.
előnyét igazából /szerintem/ folyóvizen használhatjuk ki mert a spicce nagyon érzékeny ,amiket le is tudsz cserélni különböző érzékenységűekre.előnye még hogy jobban érezhető vele a hal mozgása és ellentétben a vastagabb botspiccel ,nehezebb a hal szájából a horgot ki rántani.stb
2009. 05. 12. 10:21
A Feederbot előnyei?:
Finomszereléket lehet kötni vasrúdra is, de 10 dekás halat sem lehet majd kitépni vele, mert szakadni fog. Az összhang a lényeg. A feederbot a hal kirohanásaival együtt mozog, így elosztva a terhelést és levéve az erőt magáról a damilról.
18-as fődamillal és 16-os előkével 2 hete 6,5kilos tükröst fogtam és egy ugyanakkora tokhalat /profilképem/. Ezt hagyományos pontyozó vagy üvegszálas bottal nem tudtam volna véghez vinni.

Ezen kívül olyan élvezetet ad 1 kisebb hal kifárasztása feederbottal, amit csak 1 kapitális példány adhatna vasrúddal.

A kapás jelzésében is jobb a horgászbot /érzékenyebb/, nem ütközik a hal ellenállásba /sem a kapásjeltőjébe sem a nehézkes szerelékébe/ . Valamint abban hogy minimalizálja a horgász reakcióidejét mivel nincs hasa a zsinornak, így egyből a zsákmány szájába húzzuk a horgot, késés nélkül.

Folyami horgászatnál viszonylag nagy sodrást is meghorgászhatuink vele, ami más botokkal csak brutális szerelékkel menne. És így is látjuk majd az érzékeny kapásokat.
2009. 05. 12. 11:50
Dávid!
Mint leirtam a finom szerelék nem kifogás.Nya lehet bármilyen érzékü a spicc az sosem fogja azt visszaadni mint egy kapásjelző.
Az igaz sokan csak a karikát az elektromost. ismerik betüzve a két gyürü közzé.
Akkor leirom neked a kapásjelző tapasztalatom.Minég a bot elé rakom és mindég olyan sulyut,hogy ne tudja a viz elvinni.Na ezeket a féder bot nem tudja.és nem is fogja.Igaz sok év tapasztalat kell hozzá.Dávid vannak olyan kapások amit még a féderbot sem jelez.vagy azt hiszed a viz hulláma csinálja.
Volt olyan,hogy közel kilós kárászt csak ugy lehetett megfogni,hogy a zsinor a vizbe volt hajlitva és a vizen lehetett látni a zsinórt mikor kapás van.Csak ezt sokan nem tudják.
Nya a fárasztás.Ne beszélgessünk itt hülyeséget.18-as főzsinor 16 os előke. fenekezőn.Vannak olyan vizek ahol a hajszál is elég.nincs akadó nincs semmi.de vannak sok olyan vizek ahol csak leülni lehet olyannal de halatfogni már nem még egy jó képü keszeget sem.
A viz sodrása nem azt nézi milyen féderbot van hanem milyen nehéz szerelék.ez csak duma tőlled,hogy nem sodorja ugy el a viz. mert fedderbottal pecázol.40 év tapasztalat folyóvizen.
A másik a halaknak a 95% felakasszamagát ha feszitett zsinorral pecázik valaki.Csak azért kell bevágni hogy mélyebben üljön a horog.Gondolod olyan hülye az a hal??
Nem tudod nézted e a képet milyen bokor melett pecázom.Nya itt 18 as damil is kevés.csak az a szerencse,hogy 4 m mély a viz és azért van szerencse hogy kiforditsad a halat.Nya azt 16 os előkével nem tudod.még ha feederbot is van a kezedben.
nya egyenlőre ennyi.Vannak még vélemények??
Ezzel nem akarok megsérteni senkit sem nekem ez a véleményem.
Dávid remélem sok halat fogol fárasztani akár még snecit is.
Pár folyóvizet ismerek de még a sajón is sokat pecáztam.
Ott pecázni ahol telenyomják a tavat hallal egy 5 kilós poty fárasztása egyszerübb mint egy folyóvizi 80 dekás kárászt,A ponyról nem is beszélve.
Pedig Papp Laci leirta.
meg már én is ecseteltem.

nya most befejezem várom a további nyomós érveket mert amit Dávid leirt ez csak kacsa humbukk.


2009. 05. 14. 10:06
gimmo!
A finom szerelék nem kifogás??---könyörgöm, hát a feederbot a finomszerelékről szól! Már ez is magáért beszél. finomszerelék= rakós, match és feederbot.

Az érveimet ésszerűnek és nyilvánvalónak tartom még mindig. Az nem elég jó érv hogy "a másik hülyeséget beszél--tehát nekem van igazam" -a válasza alapján erre lehet következtetni.
Kíváncsi vagyok hogy mennyit horgászott már feederbottal? /már ha horgászott/.
Hidje el én nagyon sokat horgásztam a hagyományos teleszkópos botokkal. Nem a levegőbe beszélek, az ismeretlenről.
Lehet hogy fiatal vagyok, de tapasztalataim lehetnek.
nincs olyan horgászkészség amivel a hal fel ne akasztaná magát az esetek nagyobb részében. Csúszó olmos feederezésnél semmivel nincs nagyobb esély arra hogy a hal felakassza magát, mint fenekezésnél. Ha okos, óvatos a hal akkor gyorsan kell reagálni. A hal ahogy elindul a csalival, néha már a fizikai törvények is elegek az akadáshoz. Ha ki akarja köpni a csalit, akkor az erővel megakasztja magát.
A spicc elé tett kapásjelző érzékeny, ez tény. de még mindig nincs közvetlen kontaktusban a hal a kapásjelzővel-ami itt a spicc. a zsinornak hasa van minden esetben, főleg ha nagy távra horgászunk. a szél a másik zavaró tényező. himbilimbi közben csak a rángást lehet látni, az óvatos kapást nem. A feederbotozásnál azsinornak feszesen kell lenni hogy ezt a problémát kiküszöböljük.

Tisztában vagyok a halak erejével és jellemével: ha bárki megnézi adatlapom, láthatja a kedvenc halaimat és a ponytokról a véleményem.
2009. 05. 14. 15:44
Látom Dávid nem birod a kritikát.Pedig csak vitapartnert akarok.
És látom még nagyon sokat kikell menned a mümajer tavakra,hogy legyen valami tapasztalatod.Ott ahol betelepitik a hájgombóc pontyokat ott aztán lehet tapasztalatot szerezni.Kb olyan mint ha lemennék a dunára snecizni.Sőtt lehet nagyobb öröm van benne.
Hát volt már a kezemben feederbot meg bojlis bot is de nem kéne ha utánnam vágnák akkor sem.Egy jó benne könnyeb 10 dkg mal.
Nya a kapásjelzőt még mindég nem tudod mi az akkor.Leirom neked.1000 féleképen lehet használni csak tapasztalat kell.Mármint pecázásban és halfogásban.Mikor milyen jelzések vannak,hogyan reagál,milyen vizen hogyan rakd fel a jelzőt,hogyan sújozd ki.Hidd el nekem is van match botom de többet van felakasztva mint vizbelógatva.Pedig nem piskóta.
Dávid csak azt tudom neked mondani sokat pecázzál a mümajer tavakon és nagyon sokat görbüljön neked a feeder bot.
Nagy távra horgászni 18-as főzsinórral?? fonottal lehet de monofillal nem. főleg folyón.ott görbül a botod meg törik is.
Hisz mindennepos alkalom arra hogy szét röhögjem az agyam ezeken a feederbotosokon.
Dávid lehet itt olvastál sokat a neten meg sok hülyeség benned maradt.De a való világ nem az amit álmodol.
Menj és éld meg.Akkor majd lehet mondani valód.
Egyebet sem hallok meg látom,ha lemegyek a dunára és kérdem van e valami? csak azt hogy huuuuu megszaggatott leszakitott elvitte a cuccost.Nya ezekből van elegem a hülyeségekből,Főleg mikor megkérdezi az ember mivel pecázik és az első szava az,hogy feederbottal.Én viszont azt kérdezem milyen csalival.És ez már mindennapos jelenet.
De Dávid szivesen meghivlak ide a kisdunára feederbotozni és megmutathatod milyen cuccod van.Hidd el már mondtam a 40 éves üvegbotjaimat nem adnám oda értük mert azok mesélni tudnak.és nem a szakirodalmat olvasták el!!.
Ha nézted a képeket van ott az a ponty az 9,75 ös volt és az csak a közepes méret amit lefényképeztem.és csak azon az éven 100 db ig irtam a fogást.
ehez mit szólsz???De most is van sokszor olyan,hogy kimegyek pecázni és ha senki nem fog körülöttem én azért ha nem is sokat de fogok.És nem feederbottal hávid minden cuccaimat ugy barkácsolom magamnak.Ahogyan Papp Laci irta csak horog meg zsinór a horgászbolt.Nya ilyen hozzáálással mint a tied is zsebes gyerek lehetel.Bár ez engem nem érdekel.Egy a lényeg mikor hogyan miért pecázok.És nem csak azért megyek ki hogy raboljam a haalakat hanem a csend a nyugalom,Ha nem jönnek a halak akkor snecizek és abban is megvan az öröm,Sőtt tudni is kell hozzá.És elég egy mogyorónyél is.
Huuu már be is fejezem.
Vitapartnert kérek és nem olyat aki megsértődik olyanon amit igazából át sem bir látni még képzelő ereje sincs hozzá.




2009. 05. 14. 18:40
sziasztok csak azt szeretném tudni hogy melyik vizen van az a sok bagolykeszeg
2009. 06. 04. 01:29
Szia Gimmo!En a Dravan horgaszom,ahol koztudottan igen eros a sodras.A horgaszhelyem egy kanyar kulso ive,ahol egy aradas kovetkezteben rengeteg fa dolt a vizbe.Rohano sodras,5m koruli viz es mindenutt akado.Horgaszni csak kezben tartott bottal lehet.A szerelek egy 5m-es teleszkop bot kb.120g-os es fonott zsinor a vegolom folott 1m-rel 30cm-es eloke kishallal.Ezt csak egyszeruen leengedem a vizbe es igyekszem egyhelyben tartani.Ravagasnal azonnal bevagok.Vagy akad vagy nem es igyekszem a halat azonnal felemelni,ezzel a durva szerelekkel sem mindig sikerul.Kivancsi lennek itt mihez kezdene barki egy federbottal!?Bevagasnal valoszinu a hatulja lenne elol.Tapasztalataim szerint folyovizen a feder tobbnyire hasznalhatatlan.Uszozni tul rovid,pergetni tul gyenge,fenekezni megbizhatatlan,mivel mar kissebb sodrasnal is ossze- vissza bologat,de tavon vagy esetleg folyovizen homokpadok mogott eltudom kepzelni,hogy eredmenyes lehet.Bar en nem hasznalom,de sokan eskusznek ra,igy elhiszem ,hogy jo,ha kello helyen es kello korulmenyek kozott alkalmazza valaki.David valoszinuleg ott hasznalja,ahol nem kell erolkodni,hogy az ember halat fogjon.Allovizben valoszinuleg kitunoen mukodik.Fonyos kelleke meg a kromozott bottarto,a kempingszek es a piknikkosares az altalad eemlitett adidas oltozek.
2009. 06. 04. 16:58
Sziasztok.
Hát én is régóta pecálok a Dráván,és bizony feederbottal még a 3-5kg-os harikat is simán megfogom.Az pedig hogy fenéken még a köszöket is meglehet vele fogni,azthiszem mindent elárúl a bot érzékenységéről.
Szerintem éppen hogy a 100g-os pálcák alkalmatlanok a folyóvízi pecára.
Sziasztok.
2009. 06. 04. 17:33
Koko!!

Ha olyan szerelékkel horgászom akkor én is megfogom a küszt még szöllő karóval is.Nem azon mulik.De sokminden közrejátszik az adott helyzet.Hidd el én nem azért irom hogy leirjam a feederbotot.De sokmindent megéltem sokat fogtam volt mikor semmit sem.De Pl a hétvégén kapás bevágokmMegvan érzem hogy rugdal.kb félig kihuztam mikor hatalmas rávágás megven.Igaz jött vagy 5métert leakaztott a fenéken mivel két horog volt fent.25-ös főzsinor 20-as előke.Kiszabaditottam nagy nehezen és elég keményen és nehezen jött és egy rugás és kész elment de továbra is nehezen huztam mire feljött látom egy verseny meritő és benne egy 20 cm es márna.az alsó horog akadt a meritőbe.Felső pedig hiányzott a fele horoggal együtt.
és nem beszélve tele akadóval mindennel.Pedig nem szokások 2 horoggal pecázni,de most ezt tettem.
Van olyan amit folyóvizen csak állandó bevágással teszik a feederbotosok mivel azt hiszik hogy kapás van.pedig csak gördült az ólom egyet.Na elmondom én hogyan csinálom!!
Müanyag ruha csipeszt felakasztom a viz fölé-és teszi a dolgát.Vagy van a müanyag babakapásjelző és azt ha kell kisulyozom olommal.Most árulok el titkot,hogy a kapásjelzőbe éjjelre a világitós gyujtóból kivan szedve a berendezés és kicsi átalakitással pont bele megy és igy van kivilágitva.
Nagyon sok időt kibir.több 100 órát.
Sőtt Ahogyan Robert is leirta sokszor ugy tudtam pecázni,hogy a bot a kézben zsinor a két ujjam között és ha kelett rögtön és keményen tartani.Másképp nincs kiut csak a szakadás.
De megint egy titok!!! Végolmos szerelék.Főzsinor paternoster utánna előke hosszuság arra a horog.A patira pedig véknyabb zsinórból végólom.mert ha leakasztja az ólmot az elszakad hamar de a hal megvan.Lehet nem is titok ez csak apró trükkök.
Sőtt régen 20-as anya volt,vagy befőztes gumi és abba a kő téve. a nehezék 16-os zsinórral 30 as főzsinór.Bizony sok süllőt fogtam ugy.És ha megtudták nem is tudtam oda menni pecázni mert annyian kimentek csak 3 nap és mindenki eltünt mert azt mondták szar a hely mert nagyon akadós.Röhej az egész.pedig ott kell keresni a halat.
csak sokan nem tudják.Vagy ha igen akkor meg ha beszakad 2x akkor má minden baj van mert szerelni kell. Pedig ez a horgászat.Én mindég azt vallom aminek több hátránya van mint előnye annak nem tulajdonitok jelentőséget.Én pedig igy látom.
Nem azért nincs feederbotom mert nem jut rá hanem látom milyen és a környezetet.Jaaaa finom szerelék. Azt mondja a spori huuuuu 18 as főzsinor 14 es előke.Jajjj mikor megfog egy komolyabb keszeget belemegy a sodrásba és má izzad is a spori,hogy nehogy elszakitsa,Nya állatkinzás!!!! Pedig én sem hajókötelekkel pecázom de a megfelelő helyre megfelelő szerelék.Lavorba én is 20 ast használtam.Ott mehetett csinálhatott bármit és megfogtam.De ott ahol nem lehet az kész tény.Nya azt hiszem felszerelem a régi üvegbotjaimat és beülök a nagy feederesek közzé. hehehehehe.
Igaz már bizonyitott a nyárfa virág.Én javába fogdotam a keszeget a nagy feederbotos meg a harmadik dobásnál leszakitotta a gyürüket és ment haza olyan hangnemmel hogy had ne ecseteljem.
De még mindég azt vallom mindenki azzal pecázik mivel akar.De én horoggal szoktam fogni a halat.Szerintem a leg lényegesebb!!!És a kukac hehehheeee


Ennek örülök,hogy végre megint vita van belőlle.És továbbra is szeretném ha lenne.előnyök és hátrányok!!! cimen.

Ha hétvégén ha az idő engedi Zsolt barátommal éjszakai harcsázás!!!

Had görbüljön.
2009. 06. 04. 18:25
Kedves Gimmo.
Távol áljon tőlem a kötekedés de ha sosem horgásztál feeder bottal fogalmad sem lehet mi is az igazi horgászat.
1 a bot spiccén ősszetéveszthetetlen a hal kapása a sodrással (sok apró pöccintés) valószinüleg akiket láttál feederel pecálni azok azért vágtak be mert olyan finom kapást is jelzett a bot nekik amit a hagyományos pálcákon sosem vennél észre.
2 feeder bot van 20g-tol 250g-ig,tehát elég nagy a választék.(nekem 30-100g-ig terjed a botjaim dobósúja)
3 a feeder botok gyűrűi is különböző nagyságuak,én is szoktam nyárfavirágzáskor horgászni , soha semmivel több gondom mint amásnak.
4feeder botal természetesen nem horgászom direkt harcsára, de ha jön nem nagyon szoktam izzadni miatta.
Viszont azt bátran állítom hogy 16-os főzsinorral -14-es előkével megfogom ugyanazt a keszeget v márnát mint bár ki.
A vékony damilt nagyon jól kisegíti a hajlékony feeder bot.
Pergetni sem jó az is igaz,de mártogatni-tapogatni tökéletes.
És főképpen nagyon izgalmas és élvezetes a halfogás vele,javaslom bátran próbáld ki nem fogsz csalódni.
Hát röviden ennyi.
Szia.
2009. 06. 04. 19:09
Kedves Koko

Köszönöm,hogy ilyen világosan leirtad.
Igen már volt olyan időszak mikor belevoltam bolondulva.Már volt a kezembe és nagyon tetszett hogy könnyü.De aztán mikor folyamatosan láttam köreimben a horgászatot vele és pont azért ment el a kedvem tőlle.
Na azért nekem sem a durva végü spicceim vannak.Igaz van 9 botom és mindég olyat viszek magammal amilyen az adott hely.
A spicc kapásjelzés pedig csak bot ismeret kell hozzá semmi más.De én ritkán használom.mindég teszek fel kapásjelzőt sokféle módszere van és tényleg nincs az a spicc amit azt ugy visszatudja adni.

Finom szerelék. A lányom barátai elhivtak ide a Bocska tóra pecázni.(lavorban) és mikor azt látom több sporitól hogy a hal irányitsa a feeder botot és nem ő akkor kész voltam a finom szereléktől.és én is biztos vagyok benne hogy nem a bot a hibás.
Pedig én is csak 20-as berkley zsinor volt fent nekem de nem volt gond a 1-2kg os pontyokkal.
Nyárfa virág a gyürükön hamar fent akad és beszoritja a zsinórt rendesen.nekem volt olyan a hagyományoson hogy csak kb 15 méterig repült az ólom.
Az is igaz mind silstar botjaim vannak és nem elhanyogalható.Ja van még egy daywa spin 270 es botom is.összes cuccaim a 80 vanas évekből származnak.De igérem ha nagyon kileszek már a feederbottól veszek egyet.vagy a barátommal tényleg elcserélem a régit egy kis időre mert már kérte hogy adjam kölcsön neki.Azt sem tagadom a 20as tól 30 asig vannak zsinorjaim feltekerve.De már mint leirtam mindég olyat viszek amilyen a terep.van mikor ez is kevés.
Fonott zsinór 2 harcsázón van azt nem ecsetelem az egyk 48kg mot bir a másik 36 kg mot.De a bot is birja. Sőtt nyilt akadómentes vizre biztos és kényelmesebb sokkal mint a hagyományos.Csak én azokat a vizeket nem nagyon szeretem.
Már azt hiszem irtam a halat mindég olyan helyen kell keresni ami csendes nehéz akadós tele mindennel.Ott már viszont a finom szerelék nem megoldható.
De komolyan felszerelem a két üvegbotomat a régi ryobi orsóimmal és beülök a nagy hohók közé.
Köszönöm mégegyszer hogy leirtad a tulajdonságait mikor mire jó.

Görbüljön
2009. 06. 04. 19:45
Szia.
Mikor kezdtem járni a Drávára (baranyai szakasz )én is 3m-es 100-200g-os botokat vittem magammal 40-es damillal,és persze fogtam azokkal is halat.
Viszont én pontosan azért vettem a feedereket mert láttam hogy azok a horgászok akik azt használják mennyi halat fognak.
Általában bojlival horgászom pontyra és a halat sosem viszem el olyankor,de ha néha kell halászlénekvaló,fogom a 2-feedert és hajrá.
Pontosan a Dráván voltam gondba amikor mártogattam és a botok vagy nehezek v pont túl merevek voltak,ott is a feeder bot lett a megoldás.
Persze kell egy kis idő mire megtanul velük pecálni az ember de ha belejön sok sok öröm és kaland van benne.
A Dráva melyik részén szoktál pecálni?
Szia.
2009. 06. 05. 16:37
Szia Koko


nya azért nekem nincsennek 200gramos botjaim.max 80 as de egészen 15 től.Sosem szerettem vastag zsinórral pecázni.Most is 25-os van fent előke pedig 18-20 as mivel elég erősek.És általában 1 horog a végén.Mivel nagyon akadós és pont azért.
Régen anno sokat mártogattam én is de nem volt a bot sulya probléma de még most sem.De a pergetés már kicsit fárasztó pedig nagyon szeretek és nem nehéz a daywa 270 es spin botom.egy botom van ami 100 gramos de csak azt harcsázni használom 2 részes carbon bot.Nagyon ütős.hehehe.
Igaz nem fogok annyit mint a barátaim a lavorban mert sokszor mondják,hogy telepitettek és fogtak sok pontyot rá két hétre meg örül ha fog egy keszeget.Na ennek én nem vagyok a hive.
Én már annyira ismerem a botjaimat,hogy minden rezdülés vagy bármi tudom mi az.Sőtt a Dunán ha megakasztom Kb tudom is milyen hal 60 % ban.
Egyet tudni kell,ha kimegyek a vizpartra soesem tudja az ember mit fog fogni.sok meglepetés van.Nekem a fő csalim a trágya kukac és a véknyabja inkább feltüzök 3 szál véknyat mint egy vastagabbat.Miért?? a keszeg az egy picii rántással lekapja a horogról ha nincs a horog a szájában.Igy több esélyem van.
Aki ismeri a kenyérzsákos módszert az tudja ha leteszi és jól tud usztatni ott nem megy haza élmény nélkül.És széles a paletta a keszegekben.Sőtt Márna,ponty.süllő meg azért mert ott vannak a halak.Régen annó fogtam ugy párat kukaccal.
Sosem szerettem ugy pecázni,hogy bedobom a botot és ha nincs kapás délig ázik a csali.hehehe. Nagyon sokan pedig igy vannak. De már nem akarok eről regélni.
Én a Dunán pecázom Tát-tól Komáromig.

Had görbüljön
2009. 06. 05. 22:28
vwes koko! A dravarol bovebben:ha te is oda jarsz akkor tudod,hogy nem a kikovezett balatonpart. Mindenhol derekig ero gaz,ag meg tuskebokor . Elhiheted hogy harminc ev alatt jo par gatya szakadt le rolam,mire megtalaltam a jobb helyeket.Sokan mondjak; A dravara jarok, es ha megkerdezem hova?hat mondjak hogy fekete vizi befolyo, meg 5 os gat meg felsoszentmartoni szakasz, ja ezeket minden pancser ismeri. En nem tudom megmondani hova jarok, mert ott nincs semmi,csak erdo,meg gaz. csak azt tudom hol kell lemenni a gatrol,es utana fel orat maszni a t.....g ero gazba.Valahol Pisko es majlat kozott lehet.Na mire onnan kicipeltem egy masfel meteres harcsat a kocsiig,hat ne irigyelje senki,haromszor alltam meg vele. Ne gondold hogy 200 gr os botjaim ,meg 40es zsinorom van.Soha nem volt,hiszen kedvencem a rakos fix botos horgaszat,arra pedig koztudottan nem szokas harangkotelet kotni.Feder? nekem is van ketto,de ide nem jo . ahol te horgaszol lehet hogy eredmenyes,de itt tul nagy a sodras. A kovezesek mogott,ott lehet. Azt mondod barmit megfogsz vele? 14-es elokevel? Elhiszi az, aki nem ismeri a folyovizet. Eros sodrasba akasztasz egy rendesebb marnat,usznia sem kell, csak keresztbe fekszik a sodrasba,es mar attol elszakadt a zsinorod,vagy pedig Dravaszabolcsig huzza a feket az orsodrol. Foleg nyaron.A helyesen megvalasztott szereleket az egymast koveto kudarcok adjak meg. amikor tobbszor egymasutan elmegy a hal,elgondolkodik az ember hogy mit is csinal rosszul.A FEDER nem varazsvesszo hogy mindenhova jo legyen .Ahoz hogy federezhess,meg kell legyenek a kello korulmenyek .Martogatni?Ahoz rovid ,a masik meg az,hogy hogy emeled fel vele a halat?Hiszen martogatni akadokon.kovezeseken szokas, Bevagasnal karikaba hajlik,es a hal arra megy amerre akar ,tobnyire az elso ag, vagy ko ala. Ilyen helyre 30-60 gr os,5m koruli bot kell,minimum 22 es zsinorral Sajnos az utobbi harom evben nem sokszor sikerult lejutnom mivel angliaban elek es amig a gyerekek el nem vegzik az iskolat,itt kell hogy maradjak.harom-negy havonta egyszer jutok haza legkozelebb julius elejen.szivesen el megyek veled horgaszni.Oda Ahova te jarsz.Megtanithatsz federezni,ha van kedved.Ha szereted a dravat rossz ember nem lehetsz.Csak sajnos minden evben kevesebb benne a hal.Nekem olyan mint egy asszony.Ha ott vagyok szidom hogy nem ad semmit.De amikor elhagyom meg haza sem erek es maris vagyakozok utana.sajnos ez a folyo hazank mostoha gyereke.senki sem torodik vele.A kovezeseket 10 eve nem szortak ujra es mar teljesen benotte a gaz,es a tuske.A horvatok azert nem torodnek vele mert csak felig az ovek,mi meg azert nem mert nekunk is csak a fele van.duna drava nemzeti park?ez csak abbol latszik hogy hejenkent kituztek egy tablat,azon kivul semmi.Hat,ennyit a Dravarol.Sok sikert neked!es...Gorbujjon!
2009. 06. 05. 23:17
Robert!!

Yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Holnap megyek ki harcsázni 28-as fonott zsinór 48,7 kg mot bir.és a horog az ácskapocs. hehehe. csinálok pár képet milyen is az igazi terep. Nya itt minimum 30-as zsinor 22-as előke ami bir 8kilót Itt csak előre van de hátra nincs!!!!!!Ha akasztol valamit akár kárászt is vagy jóképü jász,paduc,dévér.Márnáról meg nem is beszélve.
2009. 06. 06. 00:18
Nagyon erős volt a Dráva sodrása és a legdurvább behemót teleszkópos botom is gyengének bizonyult amikor tavaly itt horgásztam.
2009. 06. 06. 01:05
Kedves GYULA! Ez a szakasz valahol potony,totujfalu kornyeke ,talan ketszer jartam arra, de emlekezetes mert fogtam egy szep kilo koruli compot,es jobban orultem neki mint egy tizkilos pontynak.Sajnos ez a hal is nagyon megritkult,evek ota nem lattam.Megerdemelne hogy vedette nyilvanitsak.TOVABBI sOK SIKERT A DRAVAHOZ,egy honap mulva otthon leszek,es csinalok kepeket az en helyemrol.
2009. 06. 06. 01:28
Ezuton es nyilvanosan szeretnek elnezest kerni mindenkitol ,de az Angol gepeken nincs ekezet,es ezert az altalam irt szoveg kisse nehezen olvashato.
2009. 06. 06. 10:48
Kedves T. Robi.
Mível közel 10-éve járom a Drávát ezért nekem is van némi tapasztalatom.
Tudom ez nem a reklám helye de 1998-ban az év süllőjét 12kg(megtisztítva lett mérve) a Dráva adta és szerény személyem zsákmányolta igaz pergetve,de ez volt az első drávai horgászatom.
Aztán volt nem egy 4-6 kg -os márnám amiket viszont feederbottal fogtam,a sodrásról annyit hogy ahol a 100g-os ólom sem elég ott tök mindegy mekkora nehezéket teszek fel mert a víz ugyis kiteszi a sodorvonalra.
Abban teljesen eggyetértek veled hogy a halat egyre nehezebb megtalálni de nem hiszem hogy sokkal kevesebb lenne mint régebben,csak bizony az agyonhorgászott részekról elmennek.
Az pedig hogy sokan csak a jól megközelithető helyeken pecálnak azt meg is értem,régen én is bevállalósabb voltam és uttalan utakon jártam,de az autóm folyamatos szervizelését meguntam(nem volt olcsó mulatság)pláne mióta ujj kocsim van hát én is inlább ott horgászom ahova autóval kényelmesen odaérek.
Ettől függetlenül a finomszerelékes módszereknek köszönhetően azért szép eredményeket érek el,persze valóban nem fogok annyi és akkora halat mint a régi dzsungel túráimon.
Abban is eggyetértek veled hogy szégyen az ahogy a Dráva el van hanyagolva,dolgoztam kint a németeknél a Majna folyó mellet és az ottani környezethez képest a mi folyoink környezete durván 100-év elmaradásban van.
A Duna-Dráva Nemzeti Park pedig csak arra jó hogy a sok szúnyog miatt a családi pecák felejtősek lettek.(a békák védelmében tiltják a szúnyog írtást)
Sajnos az uralkodó káosz és igénytelen környezet ellen semmit sem tesznek pedig szerintem az lenne a dolguk.
Feederezni azért tanítani nem tudlak mert azért én sem vagyok túl profi,de persze a tapasztalataimat szívesen megosztom.
Ami azt illeti Szabolcstól Sztáráig elég sok helyet ismerek de pl a Zalátai részt nem ismerem pedig éllítólag nagyon jó,pláne nyáron amurozni.
Röviden ennyit.
Szia.
2009. 06. 06. 15:45
Kedves Koko! elismeresem a sullodert,de nem az a fontos hogy mekkorat fogunk,hanem hogy mennyit.a nagy halhoz szerencse kell, a tobbhoz meg valami mas Altalaban ugy jarok horgaszni,hogy penteken delutan megyek, es vasarnap estig maradok.Volt olyan hogy husznal tobb harcsat fogtam,de egy sem volt kilosnal nagyobb.volt hogy csak harmat,de a legkissebb is ot felett volt. volt hogy egyet sem .A horgaszathoz ket dolog kell , szerencse,es tudas ha valamelyik nincs,kevesbe lessz eredmenyes. Van aki megjegyzi az eredmenyeket,es publikalja, van akinek eleg azis ha csak ateli.
2009. 06. 06. 19:42
Szia.
OO bocs hogy megemlítettem a halam ami mellesleg azóta is az első 10-be bent van a hivatalos listán,és nem ez volt az eggyetlen.(bocs de ezt nem tudtam kihagyni)
Azért néha a szerencse kevés és kell a tudás is,és azért azt is lássuk be hogy 10-15kg-os pontyokat foghat sokat az ember de ekkora süllő manapság ritka.
Szerintem a halak ismerete a lényeg a horgászatban,ha tudod mikor mivel és mire horgássz, akkor már csak minimális szerencse kell.
A Dráván én is szintén Péntektől-Vasárnapig horgászom általába,de minimum 1 éjszaka benne kell hogy legyen a túrába.
Persze én is szoktam betlizni,mivel ha van időm megyek pecálni és hát sajnos a vízállás nem biztos hogy mindíg kedvező.
Viszont harcsafogás terén még nem nagyon voltak sikereim a Dráván.
Ha direkt harira pecáltam csak 0,5-1kg-sat fogtam,amik jobbak voltak azok vagy csontira v girnyora jöttek ,feederezés közben.
Mondjuk igazán jó harcsás helyet én nem is tudok a Dráván,de rajtavagyok a projekten.
A halat pedig azért említettem meg főképpen mivel mint írtam legelőször horgásztam életemben a Dráván amikor fogtam.
Most megint nagy áradást mond,de talán juliustól végre beáll a víz és akkor HO-HO-HO.
2009. 06. 06. 20:45
NA hat az a sullo igazan szep!!!!! En a magam reszerol meg nem is lattam akkorat. 4.70 volt a legnagyobb, es az is a pecsi tavon.A dravaba olyan tul sokat nem lehet fogni,de azert akad ha utanajar az ember.A vizallas; tapasztalatom szerint 110-150 kozott a legjobb.Tuti harcsas hely? a SZaporca alatti 1-es tammoso ,meg az en helyem pisko alatt.,de javaslom a tesenfai gatakat is 4es, 5os. a gat csucsa mogott visszaforog a viz,es kb 8 meter mely.
2009. 06. 07. 09:46
Szia.
Szapolcai köveket ismerem,sokat jártam oda de még a dzsungel túrás korszakomban,csak a kövek számozását nem ismerem.
Ahova én jértam azt én szapolcai 1-es kő néven ismerem van a kő mögött egy egész nagí öbölrész.Ha a majláti kővek felől megyünk akkor az érdőben eggy kis hídon kell átmenni mert van uggy vízes árok.
Azt a részt szerettem mert a kövezések közti (közvetlen az út mellett)lévő ugymond kis holtágakban sok csukát fogtunk.
Azon a szakaszon sok nagy dévért és márnát fogtam,csak ha kocsival bementem a kövekig hát bizony a futómű állítás az garantált volt pláne ha még az eső is eset.
Most hogy írom talán ez a rész áll a legközelebb a szívemhez,de kb2-éve voltam arra utoljára.
A piskoi részt pedig azért kerülöm mert vannak a környékéről munkatársaim akik szerint nem túl biztonságos othagyni az autót napokra.
Viszont a sztára-torokárok(o dráva holtágnál)vejti-majlát-és szabolcsi részt aránylag jól ismerem.
Az a baj hogy nem is a kocsi hanem a sok cucc miatt szeretem ha nincs messze az autó,nagyon utállom mikor mondjuk a majláti 2-3-köveken pecállunk és 4-5-ször fordulok a sok cuccal.
Mondjuk ha 2-3-napra megyünk akkor rendben de ha csak estétől másnap reggelig megyek akkor inkább győz a kényelem.
Mivel sokat bojlizom ezért a sétor és az ágy sojnos nagyon hozzámnőtt már.
Írtad hogy juliusban jössz haza,pontosan mikor?
Szia.
2009. 06. 07. 15:26
Na azert latom ismered a helyeket,de nem ez az igazi.mindenki bocsasson meg azert amit irok,en altalaban jarom a partot.es ha talalok egy jo adottsagu szakaszt,egyszeruen bedontok egy nagy fat,5-6 evig biztos hely.Julius3-4e korul otthon leszek,mutathatok nehany helyet,ahova kocsival is eljutsz,es eleg fogos helyek.megneztem a kepeidet,es lattam hogy haromfara is jarsz . mi van ott mostanaban?15 eve nem jartam ott .regen tele volt harcsaval,meg toklevellel igen jo hely.
2009. 06. 07. 16:21
Szia.
Julius eleje nekem is jó mert 10-20-ig Merenyén leszek.
Háromfára 1983-óta járok,van nyaralónk is 100m-re a tótol.
De mióta maszek lett a víz évente max 1-2 alkalommal megyek pecálni pár napot.
A nagy pontyok eléggé kifogytak,viszont harcsa -csuka-süllő elég szép számmal van mivel általában mindenki csak bojlizik.
2011. 04. 28. 17:28
nagyob horoggal érdemes és kukoric azt nehezebben veszi fel a keszeg és ha nem ptyot akarsz akkor több csiontit gilisztát kell tenni a horogra

Kedvezményes horgászcikkek

domonyvölgy 2 tó fehér csurgo kecsegés zug üdülõházak galambász harcsák lévai ferenc horgásztava berekfürdõ horgásztó match bot sejmesdurbincs top mix etetőanyag nyíregyháza ér utca területi engedély kapos elo kishalra Körömi-tó õrbottány rekord harcsa balaton meder térkép ász-horgásztó BIRKI HOLTÁG csaszartoltes Trachyscorpia cristulata MIKOR HOZNAK ÉVES JEGYET Karácsonyi gombás-tejszines hal