Feederezés

Miért jobb a féderezés a hagyományos fenkezéshez képest??

45 hozzászólás

Hozzászólások

2010. 10. 05. 17:19
Miért jobb vaddisznót lőni íjjal mint távcsöves golyós puskával?! A válasz meg mindennek megvan a maga feelingje. Talán a nagyobb izgalom, de az érzékeny kapások jelzése sem elhanyagolható. Embertől függően kinek mi tetszik és mihez van türelme, de nekem mondjuk egy 2-3kg-os pontyot kifogni élvezetesebb és izgalmasabb kifogni finomszerelékkel mint egy 100-300gr-os dióverővel meg 40-es madzaggal. Több izgalom és adrenalin.
2010. 10. 05. 19:54
Szevasztok!
Azért van számottevő különbség szerintem:
lehet hogy a feederezés finomabb, és több a kapás, de 5-6kg nál nagyobb halat már nehezen fogsz ki, ezentúl egy jó feederezős cucc sztem 15-20k.(bot orsó, és spc. feeder zsinór). Mindemellett a hagyományos cucc kicsit durvább, így kevesebb lehet a kapás, de nagyobb halra is be lehet állítani a cuccot, és olcsóbb. Amúgy sima bottal 22-25 ös fő- és 18-20 as előke-zsinórral, és karikás vagy kutyanyelv kapásjelzővel simán meg lehet fogni a kissé óvatosabb és nagyobb potykákat is, mert azért az elég finom, de erős is. Szerintem hosszabb távra a kutyanyelv jobb, mert nincs a zsinórnak akkora hasa.
2010. 10. 05. 20:19
HUHAAAAA!


Na én erre nem merek irni semmit!
2010. 10. 06. 12:13
Kár összehasonlítani a kettőt, ég és föld...Annyi a hasonlóság van közöttük, hogy mindegyikkel halat fogsz, persze a feederrel többet(és most nem a mű, magán tavakról beszélek)
Én már csak finomszerelékkel horgászok, ez sokkal élvezetesebb, sportszerűbb és nem utolsósorban eredményesebb is...Persze költségesebb is, de inkább megyek ritkábban ezzel a módszerrel, mint sűrűbben a másikkal...
Viszont kezdésnek és gyerekeknek a hagyományos fenekezést javaslom, az alapok elsajátítására az a szerelés való, mindenki ezekkel kezdte anno...
2010. 10. 06. 16:31
kuzmi bátor kijelentést teszel igy merem állitani nagy lavor horgász lehetel!!!!
Bár nekem is van feederbotom de had ne kommentáljam a nagyobb halaknál labdába sem tudnak vele rugni nem hogy megfogni.Mivel a hal irányit és nem te a feederbotoddal.Röhely amit leirsz itt.De csak pecázz nyugodtan vele.Én is azt teszemhol ezzel hol azzal.
Csak azzal van mindég az eredmény és nem a feederbottal.lásd a képgalériámat nem titkolom.remélem te sem mivel 2010 éves vagy
2010. 10. 06. 19:40
Ha élvezi akarod a fárasztást érdemes feederrel pecázni, mert az sokkal jobban áthozza a hal kirohanásait. Angliából származik ott kezdték el hasznélni és pár éven belüll szimte minden országban elterjedt módszer és profi versenyeket rendeznek . Visszatérve a hagyományos fenekeőbotra szerintem aszt a botot a ,,hobbi meg amatőr " horgászok hasznélják DE vannak kivételek mint mindig példáúl a Haldorádó feeder specialistája Döme Gábor apukája Döme Péter fenekező specialista . Én inkább a match és feeder módszereket szeretem de úgy vagyok vele ki medig akar fejlődni a horgászat műfajában !!! Aki fejlődni akar inkább feeder sztem! De ha valaki profi és eredményesebb fenekezővel mint feederel meghajolok elötte .
GÖRBŰLJÖN!
2010. 10. 06. 21:31
gimmo!
én csak a Dunán horgászom, ha Te ezt nevezed lavornak...
szerintem meg az a röhely amit Te leírsz...ha egy feeder botra 20-25-ös zsinort teszel akkor ne mondd már, hogy nem szedsz ki vele bármekkora halat???jó egy 20 kilkós pontyot vagy harcsát nem, de arra nem is ezzel horgászol...meg persze fárasztani kell, számomra ez a horgászat legélvezetesebb része...nem tudsz vele kipattogtatni egy 2-es pontyot a felszínen...a feeder van annyira rugalmas, hogy kiszedj vele bármit, persze megfelelően összeállított szereléssel csak...
nem vagyok 2010 éves, a képgalériába meg éisn tölthetnék fel halakat, de nem szoktam...
úgy látom Pontyjo is azon a véleményen van, mint én...
2010. 10. 06. 21:57
kuzmi mivel én is a Dunán horgászom igaz kisebb nagyobb sikerekkel és mivel tudom és tapasztalom mit mivel mikor és hogyan lehet megfogni igy sok titkot nem árulok el biztos.De azt hogy lásd a képgalériámba is a 10 es nyurgát és olyan helyen ahol megfogtam feederbottal esélyed sem lett volna semmire de még annak az élvezete sem hogy megtudd milyen fárasztani vele.Igaz a mult héten csütörtök este is volt egy kb 5-8 kilós nyurga de azt már nem tudtam megfogni csak az első pipát kapta meg és hidd el 30-as zsinorral 3 librás bojlis bottal sem tudtam elforditani hogy ne menjen bele a málnásba!! Akkor miről beszélünk?????? Kuzmi én már nagyon de nagyon sok nagyhalat fogtam már vannak olyan tapasztalataim hogy nem sokan mondhatják el magokénak.És ezt vetétek ugy ahogyan akarjátok.Hidd el ha szórakozni akarok akkor én is a feederbotot dobom be.De szeretem látni azt a halat amit megakasztok és nem pedig a hal irányitson engem hanem én akarjam azt amit kell vele tenni.Na látod ezt a feederbottal nem tudod megcsinálni esetleg a nyakadköré tekerni mire a hal érez valamit,hogy akarsz tölle valamit.Na de nem akarom tovább ragozni neked.
És várom a képeidet!!!!!!!!
A másik pedig nem az a hétvégi horgász vagyok hanem minden nap szinte lent vagyok mivel kinézek az ablakon látom a duna vizszintjét.
2010. 10. 07. 16:02
Bocs de szerintem a feederrel akár mit ki lehet szedni mert én pikerrel szettem ki a 10kg-os pontyot!
2010. 10. 07. 16:09
Abban igazad van, hogy a feeder nem a 10-es nyurgákra való, főleg nem a dunaiakra...4-es tükröst fogtam már a Dunán feederrel, azt még ki lehet venni...bolognaival akasztottam már 10 körülit többször is, de esélyem sem volt, valamikor 50 perc után vágta el az ólom a damilt, de sokszor volt olyan, hogy leszaladt 100 m-t aztán szakadt, de a bolo megint más...
én a szórakozás miatt járok pecázni ha megtép akkor megtép...
számomra az a szórakoztató horgászat, ha egy nap fogok 10-15 kg keszeget(jász, paduc, dévér) és közben beugrik 1-1 ponty,márna...
de abban viszont egyetérthetünk, hogy ÁLTALÁBAN a feeder vagy bármely finomszerelékes módszer több halat ad, mint a hagyományos fenekező...
2010. 10. 07. 18:04
Sziasztok.
Azért egy kis ésszel és türelemmel ha az a feeder szerkó jó öszhangban van bármekkora halat meglehet fogni
2010. 10. 07. 18:05
kuzmi egyet értek veled de viszont a feederrel is fenekezel ugyan ugy mint bármilyen bottal.Hidd el nekem is a zsinorom 25-ös és 18 as előkével pecázom.Ja és kapásjelzó a spicc előtt a zsinoron ugy hogy kivan sulyozva hogy a sodrást megtartsa.Hidd el nekem 3x érzékenyebb mint bármilyen fédder mert csak a huzásokat érzékeli de már az ejtést azt nem és nem is látod mert a sodrás folyamatosan spanosan tartja a spiccet.Na miről akarsz még tudni?? mondok technikákat hogyan lehet megoldani.És sosem a feederbot miatt fogod a halat hanem mit kinálsz fel neki.A másik meg karácsonyfát dobtok be hiába ott a vékonyzsinór.Mivel már volt benne részem mindkét módszerben igy bátran kimerem jelenteni.
De hidd el ha mogyorónyelet felszerelek biztositékkal és teszek rá egy orsót azzal is megfogom ugyan ugy mint bár ki a nagy feederjével.
Vagyok olyan rutinos hisz ugy kezdtem.és nem egyből a sültgalamb a számba repült.
Csak sokan azt hiszik,hogy ha már olyan bot van a kezében akkor már tud is valamit.HÁT NEM!!
hisz szinte már rendszeresen találkozok ilyen olyan sporikkal a vizparton.
Na tényleg nem ragozom tovább.De sok szerencse is is kell hozzá
2010. 10. 07. 18:07
Huha Demény Zsolt látom a Bocska tó lavorban nagy hohó vagy.De hol van az a 10 kilós ponty???
2010. 10. 07. 18:12
Koko igazad van kell hozzá ész is meg türelem meg idő meg olyan terep ahol nincs semmi vagy egy kis szerencse semmi több akkor még a 10 es zsinorral is meglehet fogni a 20 kilósat is.Annó 1986-ba mikor fogtam a nagyon sok nagy pontyot már lementem 18 as zsinorra és azt élveztem hogy fél óra 40-50 meg 1 óra fárasztás de nem is volt az öbölbe még egy hajszál sem akadónak.De hisz te tudod a legjobban a kemény terepen mit merre és hogyan lehet megfogni:
De élvezem a pickert meg a feedert nagyon.De ha tudom hogy mire számitok azért előugrik a régi cuccos.
2010. 10. 07. 21:07
Gimmo!

a nagy nyurgákat milyen csalival fogod?etetsz is rájuk? a gébeket hogyan tudod kikerülni?én ebben az évben inkább úsztattam, mert feederrel 10 halból 9 géb volt:(
mondjuk a rossz vízállás miatt egy dunai öbölben pecáztam inkább egész évben, ott nagyon sok pontyot fogtam(1-3kg), de oda a nagy nyurgák nem nagyon jöttek be...
2010. 10. 08. 22:59
Sziasztok sporik.
Fölösleges ezen vitatkozni, főleg mert mindenhol látni igazságot.
Pl.:én fogtam egy 6-os igazi tiszai nyurgát, ki is vettem 22-es zsinórral, de ez az egész szerencse nélkül nem ért volna semmit mert elszaladt kb 70m-t ha 75-öt megy már 3m mélyen benn is van a 10m széles nádfalban! Ki lehet venni bármit bármivel, de ha bemegy valahova akkor egy kemény szerkóval veszed ki csak, a22-es meg ha nem vágja el a nád akkor nyugodtan elvághatod te magad!!!
2010. 10. 09. 21:32
Sziasztok!
Hülyeségnek tartom bármelyik horgászmódszert is leszólni. Mind a két módszernek megvannak előnyei és hátrányai. Van aki erre esküszik, van aki arra. Vannak idők amikor egyik módszer kisegítheti a másikat. Pl.: fenekezünk, és finomodnak a kapások, ott a feeder amelyik érzékenyebb. Vagy: feederezünk, és folyamatosan eszik a hal és nagyon megy és a nagyobbak is jelen vannak akkor jöhet a fenekezés. A feederzést inkább részesítem előnybe mivel sokkal érzékenyebb finomabb mint egy fenekező bot. Én nem szólom le más módszerét mert neki az a szent és tiszteletben tartom. Régen volt egyféle üvegbot meg egyféle bambuszbot és kész. Mégis több hal volt. Ezért tartunk itt kedves horgásztársaim. Mért nem lehet kipróbálni a tanácsokat és ötleteket ahelyett hogy átgondolás nélkül bírálnánk? Értelmetlen időpocsékolás ez az egész blogolás ha mindenki a saját igazát fújja. Én szeretem az újdonságokat az ötleteket szeretek újat tanulni, modernizálódni. Tanulás nélkül megáll az evolúció és ezen felül kéne lépni. Fogtam én már feederrel 14 kilós pontyot, és fogtam már fenekezővel 9 kilós amurt és a két módszer kiegészítheti egymást. Ennyi az egész nem kell ide politika.
2010. 10. 11. 14:58
Sziasztok!


milyen csalikat használjak pontyhoz,és amúr-hoz
2010. 10. 29. 21:02
Feeder,vagy uvegbot! allando vita targya! de hat van feederbe is 150 grammos bot! egy uszalyt is elhuzhatsz vele!A SZerelek a lenyeg,es ami a legfontosabb,ki fogja a veget!!
2010. 10. 29. 21:10
amugy is a fenekezes egy keyszermegoldas.akkor hasznaljuk,ha a halak partrol nem erhetok el. Sok tavon elneztem,amint mindenki bedobal 70-80 metereket! minek? mert csak ezt az egy motszert ismerik. pl egy uszos modszer mindenkeppen eredmenyesebb . egy 6-7 es fix bottal barmelyik fenekezot leverem,akar feeder, akar nem!
2010. 10. 30. 18:57
Azt én is megnézném egy komolyabb amur esetében:)
2010. 10. 31. 13
Gergő!!

Ezek szerint sokmindent nem láttál még.
2010. 10. 31. 13:03
Gergő!!!

Egy fix botos uszós módszer 100x hatékonyabb bármilyen módszernél ha megvan a megfelelő viz hozzá!!
Ezt én is javaslom neked próbáld ki.És sokat ülj a vizparton,hogy sokmindent tapasztalj!!!
2010. 10. 31. 13:25
Gergo! a komolyabb amurokra nem horgaszunk fix bottal(amugy is hulyen nezne ki rajta a fuzott kukorica) de feederrel sem. a feederezes a finomszerelekrol szol,tehat eredetileg dever,vagy egy-ket kilos pontyok fogasara talaltak fel.eppen azert jobb modszer mint a hagyomnyos fenekezes,mert kikuszoboli azokat a hibakat,ami a regi modszernel fennalnak.minnel finobabb egy szerelek,annal eredmenyesebb.de nem hasznalhato mindenhol,mert a finomsaga miatt gyengebb is.tehat ilyenkor ismet a regi modszer a jobb.de normal korulmenyek kozott,ahol akadomentes nyilt vizterulet van,tagadhatatlanul eredmenyesebb.A fix uszos modszer meg ennel is jobb,csakhogy annak is megvan a maga hatranya,a tavolsag. ezert vannak kulombozo modszerek,hogy az adott korulmenyekhez a legmegfelelobbet valasszuk.
2010. 10. 31. 13:47
potyjo! abban igazad van hogy a feeder Angliabol indult,de itt kozel sem olyan divatos mint Magyarorszagon.ha otthon kimesz egy tora horgaszni,minden harmadik horgasznak feedere van,mert azt hiszik,hogy varazspalcat vettek,es hulyere fogjak magukat.tiz emberbol jo ha ketto ert is hozza.en csak figyelem ,amikor kitekeri a szereleket,es jokat rohogok,hogy miket nem kepesek rakotni a vegere.lattam mar szarnyasolmot,rudolmot,de meg anyacsavart is /a-s horoggal.Itt Angliaban szinte csak folyovizeken hasznaljak,es tavon is csak nehanyan.szoval nem olyan gyakori mint otthon.(igaz a horgasz is joval kevesebb,es azok tobsege is inkabb rablohalra horgaszik.
2010. 10. 31. 13:54
Szoval arrol is irhatna mar valaki, hogyan kell felszerelni egy feedert,milyen a vegszerelek.mert a bot az csak egy dolog.azt a halak nem latjak.
2010. 10. 31. 13:58
A horgászat nem vita tárgya szerintem. Van aki csak habi horgász és mesternek tartja magát, de van aki igen is leül és éveken át tapasztalja a vizeket. El kell dönteni ki melyik akar lenni. Én is jártam már úgy, hogy rakós bottal 10-es Tubertini Dragon zsinórral megfogtam a 9-es amúrt, de úgy is jártam már, hogy 25-ös főzsinórral feederen egy kettes ponty megtépett. Ahány ház annyi szokás, én csak mindenkinek annyit tudok mondani: Sok tapasztalat szezést!
2010. 10. 31. 15:01
Szia Robi.

Na látod nekem ezért borsózik a hátam amit leirtál a sok mümályer pecás miatt.Azt hiszik tényleg ha vesz egy olyan botot akkor megváltsa vele a világot.PEDIG nem.Nekem is van már kettő botom de semmivel nem hatékonyabb a másiknál.De nem vitatom kicsit kényelmesebb mint a régi.De én sosem azt tartom előnyben hanem hogy mi van a haltartóban.A nagyponty előtt lementem etetni és mivel az üvegbottal szoktam berakétázni csak az volt nálam.Beetettem nem volt kedvem még eljönni igy gyorsan átszereltem fenekezőre.Leültem trágyagilóval hülyére fogtam magam keszeggel.Na akkor hogy is van ez??? pedig 30-as zsinor direkten szerelve 8-as horoggal 80-as ólom.
Sokat beszélhetnénk a pecázásról de már ugy érzem hogy nem is nagyon érdemes hisz csak is csak a gyakorlat helyismeret szerencse ráérzés,idő,vizállás.na meg sok tényező kell hozzá.De ha már valaki ismer egy jópárat ezekből több szerencsélye is van sokkal.Na most én csak a folyóvizi pecáról beszélek.Robi van itt egy srác aki felszerelte magát több 100 ezres cuccokkal.És sokan nem fogják elhinni a multkor meg látom két uj üvegbottal pecázik.Kérdem tőlle mivan Karesz ez a nagy változás?? Csak annyit válaszolt,hogy hadjuk.Igaz vele is sokat vitáztam ezek miatt,pedig nagyon sok élmény volt együtt nekünk.De mióta megfogtam a nagypontyot páran elgondolkoznak rajta valóban a folyón mit is mire lehet és hogyan pecázni.Csak ahogyan látom és tapasztalom azok a régiek már lassan kikopnak az ujjak meg a hétvégi horgászatokból nem fognak sokat tanulni sem tapasztalni.Mivel megközelitőleg sincs annyi hal.Ez egy olyan irodalom amiről csak ugy lehet könyvet irni ami csak a saját tapasztalata.Mivel minden viz minden terület más és minden hal is változik.Na meg a szokások is.De csak egy nem változik ki milyen eredményes:: Azt hogy mivel és mi van a kezében??? az már nem számit!!!

Ennyi az egész!!
2010. 10. 31. 15:07
Na megyek hajtom a menyusokat!!!
2010. 10. 31. 15:47
Nekem is vannak feedereim, de arra használom őket, amire valók. Keszegezés, esetleg hűvösebb vízben pontyozás.

Kérdezte valaki a szereléket:
20-as zsinór, gubancgátlócső, rajta a rakétakosár, vagy csak natúr rakétakosár (ggcső nélkül), utána egy karabineres, vagy karabiner nélküli kisebb fajta forgókapocs, 16-os előke, 6-8-10-12-14 horgok.

(((Sajnos én is bele estem abba a hibába, hogy összevásároltam sok felszerelést, de rájöttem, hogy nincs sok értelme, úgyhogy kezd letisztulni a kép. 1 bottal is meglehet oldani a horgászatot, ha van kellő gyakorlat.
Nekem van 6 botom + nagyapámtól örököltem vagy 15-öt, aminek a nagy része használhatatlan.
Szerintem a 20-25 000 Ft feletti cuccok (egyenként, nem összesen) már csak villogás. Hallottam olyat, hogy valaki azért vett 200 000-es orsót, mert villogni akart a haverjának. Pedig abból 7-8 felszerelést (vagy még többet) is vásárolhatott volna, az egy fránya orsó helyett...
Pergetéshez viszont kell a megbízható orsó. Ott meg lehet érteni, hogy valaki miért vesz mondjuk egy középkategóriásnak számító 30 ezres orsót. (egy 150 ezres daiwához képest alacsony kategória...) De tudja amit kell neki. Én pl. most egy 8000-es trabuccot nyúzók és (idáig) semmi baja.)))
2010. 11. 01. 19:12
a feederbottal nagy halakat is ki lehet fogni! és jobb a kapás
2010. 11. 01. 22:08
Martin! a karabineres forgokapocs,meg a gubanccso nelkul meg jo is lehet a szereleked! es a bot hany grammos????
2010. 11. 02. 14:33
Sziasztok
Engem osztotok, de mivel az volt a kérdés hogy milyen csali kell pontyhoz amurhoz így nem hiszem hogy pont egy 6-7-es spiccbottal ülnék le bár már én is fogtam nagy pontyokat feederrel meg láttam 12 amurt 5-ös bolóval deakkor sem ülnék le spiccel még ha be is van gumizva. Egyben viszont igazatok van abban hogy lehet ha a körülmények engedik. De direkte te sem ülnél le gimmo szerintem nagyhalazni spiccel nem!? És akkor nem is adnál ilyen tanácsot senkinek. Én speciel az amurokat főleg nádasnál hinarasnál keresem és eszembe sincs ezt túlfinomított szerelékkel tenni mert idéznék ha lehet BEVINNE A MÁLNÁSBA vagy nem!? Ja és Robi te írtad hogy 6-7-es bottal leversz mindent most akkor levered vagy nem? Vagy akkor most magad ellen beszélsz! Igazad van gimmo sok mindent nem láttam még de több évig spicceztem és nagyon is szerettem de a Tisza nem igazán tudtam használni mert nemritkán 20-30m-re voltak a keszegek ezért álltam át bolóra meg match-re. Sok mindent is láttam meg fogtam is de senkinek nem mondanám hogy mennyé spinyóva pontyóni! Erre céloztam!
köszi
2010. 11. 02. 14:58
Róbert!

Én a karabineres forgókapcsot azért használom, hogy könnyen tudjam változtatni a szerelékemet.
A gubancgátló meg tanulságos. Nem raktam fel és kb. az 5. dobás-kihúzásra szépen felcsavarodott az előke, ami merev fluorokarbon volt, utána levágni, új horgot kötni, stb. na most erre nem vagyok kiváncsi 5 dobásonként.
Bot dobósúly: M - MH - H (kosár 20 - 25 - 30/35)
Mindenki maga dönti el milyen botokat szeret: lágyabb medium vagy keményebb, pontyos heavy. Egyébként nekem MH botjaim vannak (max dobósúly 90 g)

Üdv: Martin
2010. 11. 02. 15:37
Gergő!!!!

Téged osztani??? szerintem felesleges.Azért egyet elárulok neked,hogy a tisza melett nőttem fel 24 éves koromig,és anno csak üvegbot és mogyorónyél volt a menő.De annyit is elárulok neked,hogy a Tisza bármelyik szakaszára lekerülnék lemernék ülni mogyoró nyéllel bármelyik mümályer spori mellé.Ne ecseteljem neked a régi szereléket,de ha most te vagy én vagy bár ki fogna annyit mint mi anno a mogyorónyéllel akkor beszélhetnénk veled arról hol mikor és hogyan lehet spiccbottal pecáz.A mult éven Kb ilyen kaliberü gyerekek és nagyszerkós gyerekek leültek mellém a kisdunán pecázni nálam egy 6 méteres spiccbott direkten kötve sorba fogtam a pontyokat azok meg csak szencségeltek,hogy milyen szar az egész.Pedig csak nekik is azt kelett volna a kezükbe venni mert mint a paplan olyan volt a viz teteje a fözfaszösztől.Na meg Gergő te összekevered a szezont a fazonnal,hogy osszuk itt az észt.HÁT nem,Hisz mindenki azzal horgázik amivel akar vagy van lehetősége.Hidd el nagyon sok nagyhalat megfogtam,nagyon sok nagyhalat nem láttam de biztos vagyok benne vannak itt olyan régi muzsikusok,hogy te vagy ti sosem fogjátok azokat a tapasztalatokat megszerezni vagy tapasztalni.Ezt nagyképüség határán belül kimerem jelenteni.De ott kezdődnek a bajok,hogy sokan sértésnek veszik amit ir az ember pedig csak elkéne olvasni és mindegyik irásban van olyan amin érdemes elgondolkozni.Ha én mindenre ugy válaszolnék amit irnak akkor nem hiszem,hogy lenne jó vonzata.Azért van már az ember olyan rutinos hogy az elképzelhető valóságon belül elhidjen az ember mindent.De akinek nincs üzemóra a vizparton azt megtudják etetni a sok hülyeséggel a tapasztalatlansággal.Én elhiszem,hogy mostmár vannak olyan tavak ahol azt fogol amit akarsz,de egyet jegyezd meg az csak egy lavor.Ott ami van azt tudod irni.A Tisza a szivem ma is csak nem jutok el ,ert majdnem 400 km re lakom már tőlle.De azóta a duna a mindenem,szinte majdnem minden napi frisslevegőt szivok ott.Jaa és látom a vizszintet a negyedik emeletről.A Tiszán meg ha 30-40 méterre uszózol akkor nem tudlak sajnálni és megvan a véleményem is a tapasztalatodról.
Na be is fejezem .

De ha még kiváncsi vagy részletekre vagy tanácsokra a Tiszai horgászatról szivesen adok!!!!

Görbüljön!!!!
2010. 11. 03. 09:25
Szia gimmo!
Igazad van de mint azt te is írtad egy másik blogban hogy jobb mindent a helyén tudni ha jól emlékszem " előugrik a régi cuccos a finomszerelék meg mehet a fenébe" valahogy így írtad! Mert ha nagy halra mész te sem spiccel teszed vagy ha tudod hogy jelen vannak akkor legalább egy orsó kell főleg ugye az amur heves kirohanásait nézve. Nem sértegetni akarlak de most te is magad ellen beszéltél! A Tisza meg Tisza tó akart lenni és a tavaszi bodorkázásoknál igenis szükség volt távdobásokra mert a régi mederben mikor bejöttek az élőről nagy rajokban portyáztak és nem igazán szerettek kijönni a kövek közé még a kajára sem és ha a hegy nem megy Mohamedhez ugye... És a halastavakban sem fogsz meg mindent én pl mindegyikből hiányolom a fehér halakat, nem teszik bele sok helyen mert nem haszon hal nekem viszont egy jó úszós keszegezés többet ér mint egy pontyfogó mázsálós peca! Szerinted kocsikáznék minden alkalommal 50km oda meg még annyit vissza ha ez érdekelne mert 20km-es körzetben van vagy 10 ilyen tó, de az nem az én világom, nekem a vadvíz ami tetszik inkább egy kilós dunai balin mint egy 5-ös tavi ponty, ilyenkor még ma is szokott remegni az izgalomtól a térdem mint gyerekkoromban! A régi horgászatot meg már sajnos nem lehet összehasonlítani a maival mert csak töredéke annak ami anno mondjuk a te gyerekkorodban volt már a halak mennyiségében. Azért jöttem erre a blogra hogy hozzád hasonló tapasztalt vén rókára találjak és segítséget kérjek mert ha ismerném a Dunát akkor nem itt pötyögnék most valószínűleg én sem! Az élőtiszáról is lenne mit tanulnom mert én Abádszalóki vagyok és a tó 5 percre volt még gyalog is szivesebben horgásztam itt és a Nagykunsági főcsatornán mert 6km-rel közelebb volt mint az élő de előszeretettel jártam oda is mert sokszor jobb volt a fogás de ott már én is bátran mernék okítani! Ja és a tavakon nincsenek vándorakadók sem ugye ott lehet a végtelenségig finomítani, voltam olyan tavon ahol az egyetlen vízinövény egy falevél volt ami belehullott itt nyilván nem kell nagy tudás de az Nk-n mikor az amurbácsi úgy ment bele az 5m vastag nádfalba hogy láttad merre halad benne és az én horgom a szájában volt és ott is maradt na akkor beleülhettem volna a spiccbotba így sem jött ki. Én erre gondoltam!!!
továbbra is görbüljön!
2010. 11. 03. 13:52
Szia gimmo!
Tudom,nem ide (ehhez a bloghoz) tartozik,de kiváncsi lennék a véleményedre,tapasztalatodra. Holnap csütörtökön mennék lógatni a dunára elsősorban márnára.Van valami mozgás,mivel érdemes nyomatni,stb.Sajnos ez az egy napom van horgászatra,vasárnap megyek vissza melózni,ki szeretném használni az alkalmat.
Válaszod,tanácsod előre is köszönöm.
Üdv:M.Péter
2010. 11. 03. 18:52
jpmbela!!

Szevaaaaa!

Ha hiszed ha nem nyáron fogtam utoljára márnát.Ilyt még nem láttam,hogy ennyire kész legyen a duna.Nagyon sokat járok le de amióta megfogtam a pontyot azóta kb 2 kiló keszeget fogtam semmi több.De nem csak itt nálunk hanem a környező részeken sem.De nem azt mondom nem érdemes lemenni.Próba szerencse.
A mult éven már ilyenkor szinte minden alkalomkor fogtam márnát,vagy a valamelyik barátom hisz hárman szoktunk menni mindég. Ilyen kevés halat mint az éven életemben nem fogtam.
Nekem ami nagyon bevált csali az a csonti ugy hogy megeteted hóvirág sajtal.Nagyon ment.Szerelék ha önetetővel pecázol akkor reszelj le trapistát és azzal gyurd be a kaját.nem kell sok belőlle.
Remélem sikerül is fognod görbüljön neked.
A csuka sem megy!!!!

Üdv Lajos
2010. 11. 03. 18:54
Ja és csuszós szerelék és minimum 50 centi előke de elmehetel akár 1 méterig is annál jobb!!4
2010. 11. 03. 19:14
Gergő!!

Nagyon szépen leirtál mindent.Azt hiszem az elvünk az egyezik.De azért egy főcsatornáért irigyellek egy kicsit.!!!
A rigi világot csak azok tudják mi volt akik azt megélték,És vagyunk is itt egy páran belőllük:azt hiszem olyan tapasztalat szerzést ma nem lehet szerezni sem leirni,hisz már párszor leirtuk egy folyó az olyan ami szinte minden éven más és más.Én ahonnan származom a Tisza mellöl volt olyan,hogy egyet léptél 4 méteres viz volt a következő éven meg begyalogolhattál a feléig.
Na itt van az ha valaki elég sokat gyakorolt már az tudja mikor hol és miért?? mit vegyen a kezébe.Sokszor megérzés??? nem tudom de az ember szerez olyan tapasztalatot,hogy nem 100% os de nagy esély van rá amit elképzelt arról a helyről.De igaz vannak csalódások is.Gergő sok hoho feladja hamar!!!! ha nem fog semmit.Pont ez a legnagyobb baj!!!! Nincs kitartás lehet nincs is annyi idő ebben a rohanó világban.Gergő sokszor a spicbotnál is szerencse kell hogy megtudod e fogni vagy sem.Már ha jól emlékszem egyforma fárasztás nincs!! A másik a folyóra leülsz és bedobol akármit.Nem fogod tudni mi fog rájönni.Azt hiszem ez a fillingje az egésznek.A másik hogy össze vissza vesznek sok szar csalit a horgászboltban,hogy majd azzal.Na akkor most figyeljetek!!! Itt vagy akár melyik folyón pecáztam a legfogósabb az a csonti,csak a kenyérkocka,vagy a trágyagiló,vagy a parton szedett giliszta,és a fehér pufi.
Ha egy intenziv etetést csinálsz akkor azzal amivel etettél.
Etetőanyag folyón nagyhalra: Főtt buza főtt kukorica.Ha erre nem jön meg akkkor ákombákomot is szórhatol be neki.Keszegre meg legjobb a kenyérzsákos módszer! Igaz ez az én tapasztalatom.
Gergő amelyik hal elmegy elszakit sose sajnáld hisz védekezik.
Engem csak akkor szokott bosszantani ha nem látom hogy mi volt az.
Röviden ennyi!!
És remélem nem sértődtél meg amit irtam hisz nem is az a szándékom.De ahogyan elnézem azért rakol magadnak ügyes képeket össze itt az irásokból.És sokminden olyan képet fog adni ami a valóságban is megfogod élni.
Még annyit sosem voltam hive a nagy távolságra való pecázással.
Mindég a partközelit részesitem előnyben még akkor is ha csak 1 méteres viz van.
De majd üzibe leirok egy nagy titkot neked.

2010. 11. 04. 07:54
Szia gimmo!
Tudom a régi világról nincs látképem, de hála istennek a nagybátyám meg a szomszéd bácsi mindig sokat mesélt a régmúlt vizekről, a már rég kiszáradt holtágakról és azok pecázásáról szeretnék majd egyszer én is ilyen halbő helyeken horgászni. Igen az itt elhintett morzsákból rengeteget tanultam és egy párszor szerencsém is volt mert először fogtam márnát és az mindjárt egy 2.70-es volt tudom vannak sokkal nagyobbak, de nem hittem volna mindjárt a második alkalommal bejön mondjuk akkori szürkés időben hajnalban gondoltam megpróbálok kisebb harit fogni de a márna jött 3 szál harmatgirnyóra meg 2/0-ás horogra ekkor mondjuk épp áradt de uttánna már azt lehet mondani minden alkalommal elkaptam egyet-egyet a feederrel ami már izgibb volt mert minden alkalommal vitte a botot ágasostul, és itt van az igazságod még egy alkalommal sem mentem ki csonti nélkül inkább megvárom hogy kinyisson a horgászbolt igaz még eddig nem etettem sajtal őket de majd azt is kipróbálom hirtelen megoldásképp vettem sajtos halkaját és abba éltetem őket. Az érdeklődőknek mondanám hogy amiket október derekától fogtam mind 11 és du 1 között ettek se hajnalba se este már nem tudom hogy miért talán a melegebb idő. Na és igen a Kunsági igen az meg talán az én szerelmem van sodrás van nád eszméletlen kagylós az alja de ki lehet védeni és a zsilipje pont nállunk volt itt egy helyen minden hal megvolt tudtam hogy mit mikor meg hogy hol az a lényeg lassan már a Dunán is kezdem kiismerni magam és tavasszal kezelésbe veszem a keszegeket is. A távoli peca meg kényszer helyzet volt ha hiszed ha nem még drága kajákkal sem lehetett ezeket a bodrikat kijjebb csalni fenékre meg nem mentek le úgyhogy a kosár is kilőve. Nem sértettél meg csak nagyon elbeszéltünk egymás mellett. A csukázás meg hiányzik nekem is mert itt nem nagyon van nem bírják a sodrást (szerintem) beszéltem egy hatvanas bácsival azt mondta egyet látott életében azt is tavaj. Helyette próbálom a süllőt az meg még nem jőtt de már rablást láttam sötétedéskor vasárnap bedőlt fa mellett legközelebb becserkészem azt is.
Üdv és görbüljön!
2010. 11. 04. 08:53
gimmo!
Köszönöm a válaszod,most indulok,ha hazaértem irok beszámolót,tapasztalatot,stb.
Amúgy elsősorban rakózni fogok,de lehet,hogy egy feeder-t is benyomatok.
Délután jelentkezem.
Üdv:M.Péter
2010. 11. 04. 18:31
Szerintem sokkal érdekesebb és élvezetesebb feederrel és sokkal hatékonyabb is mint egy 200 g -os husánggal, és a hallal szemben is kíméletesebb
sziasztok: marci
2010. 11. 05. 21:05
Rossz hasonlat! a 200 g os husang,az mashova valo.
2010. 11. 05. 23:38
Megnézném egy balatoni nádasból hogy küzdesz ki a nagy feederrel 1db 1,5 kilós pontyot... na ott kíméletesebb a 200 g-os husáng, mert legalább nem marad szerencsétlenbe a "nádi-finom szereléked" :)
Nádba a 100-150 g bot és a 30-as zsinór 2, 4-es horog számít finom szereléknek.
Martin