Bojlis botok!!SOS!!

Sziasztok sporttársak Valaki leírná nekem hogy a 2,5 Librás-ás botoknak hány gramm a dobósúlyuk és nagy terhelést is ki bír e ??Mert nekem van egy Dam onliner Carp 3.30-as bojlis botom.Ha lehet pluszba még írnátok a botról valamit? ,és jó e a nyeletõfékes 45-s orsó?Megköszönném ha írnátok erre a blogra!Üdv.:István...

84 hozzászólás

Hozzászólások

2011. 02. 17. 20:07
1lbs fél kilogramnak felel meg.Az pedig hogy jó e az orsó.Döntsd el te magad hiszen te tudod mire használod.Kitapasztalod majd horgászat közben mi lenne jobb...
2011. 02. 17. 20:10
Szia István!

Amit most írok, azzal lehet, hogy többen vitába szállnak majd, de ettől jók ezek a blogok :-)

Egy 3.30-as botot én nem neveznék bojlis botnak, és a Dam onliner carp, az inkább pontyozó bot, mint bojlis!
1 libra=33,6 g, ebből kiindulva a botod dobó súlya 84g-os.
Viszont, azt a terhelést, amire szükséged lesz ki fogja bírni!

Egy jó bojlis bot min.3,6-os, és 3 lbs, és rendkívül rugalmas, ami nagyban segít a nagy halak fárasztásakor.

Az én bojlis szettem 3,9-es botokból, és 90-es nyeletőfékes orsókból áll, ettől függetlenül a te szereléked kezdetnek mindenképpen elegendő lesz!

Sok sikert kívánok hozzá! :-)
2011. 02. 17. 21:24
Ne haragudj lehet én tévedek de van egy ien calculator.
http://manuelsweb.com/kg_lbs.htm
és itt 0.5kgnak irja....:/
2011. 02. 17. 21:56
Nem haragszom :-)

1 lb= 453,59g
1 lbs~33,6g
3 lbs= 100g (pontosan)
2011. 02. 17. 21:57
de amúgy tök mindegy, a lényeg, hogy a szerkó elég lesz! :-)
2011. 02. 17. 22:35
Érdekes dolog ez az átszámolás,nehezen lehet közös nevezőre jutni.Amúgy egyetértek mindkettőtökkel.Talán annyit csak,hogy az enyém 2.75-ös /lbs/outkast 3.60-as de így is jól működik.De fontos egy jó orsó is.Mármint a bojlizáshoz.
2011. 02. 17. 22:38
PISTIKE!!!

Próbálj még 1-2 évig még a spiccbottal barátkozni.
2011. 02. 18. 13:46
Értem értem:DKöszi a felvilágositást:DSzerintem amugy használd a botot fenekezni arra nagyon jó:D
2011. 02. 18. 18:13
Sziasztok.
A sok balgaság után megírom hogy is van a dolog!
A librában megadott értéket megszorozzuk 454-el(ennyi gram 1 libra)majd elosztjuk 16-tal és az így kapott érték a dobósúj.
454 osztva 16-tal az 28,375 .
Tehát 1 librát szorzunk 28,375-tel és az lessz a gramosítása a botnak.
De mint mondtam a botok anyagától sok függ.
2011. 02. 18. 18:20
Pisti.
A normál bojlis botok 3,6-3,9m-sek nekem a 3,3 az gyanus .
Ugyebár a bot hossz az kell a nagy dobások miatt.
Orsónak minden képpen a nagyobb dobú(távdobó dobú) orsókat javaslom és bőven elég bele 3-4 csapágy,inkább az a lényeg hogy mind két fék finoman álítható legyen és a nyelető fékről gyorsan akadás mentesen váltson át.
Rengeteg nyeletős orsom van ,de valahogy rendre visszatérek az 50-es okumáimhoz 3-csapágyas 10-éves orsók de még mindíg nagyon finom kis műszerek.
2011. 02. 18. 18:22
2,5 librás bottal még nem pecáztam de az a lágyabbak közé tartozik.
Nekem 3 librás botjaim vannak de az anyaguktól függően mind mind teljesen másképpen szuperál.
2011. 02. 18. 19:13
Szia Koko!

Ez eddig a legextrémebb számítás, de lehet, hogy az így kapott eredményt még deriválni is kell, aztán gyök 6 után még cosinust is kell számítani :-)

A legegyszerűbb, ha bármelyik webáruházban rákökünk egy botra, és ott megadják a szakítószilárdságát librában és g-ban is, aztán pont.
2011. 02. 18. 19:13
rábökünk :-)
2011. 02. 18. 20:20
Gimmo!Gimmo "bácsi" :).ismételten köszönöm az oktatást.Egy kérdésem van :Maga még spicc botozik?Valószínűleg igen mert nem jött még el a spiccbot idénye és egész nap a gép előtt ül,és másokra írogál rá.Köszönöm az eddigi semmiket amiket írt,most már próbáljon egy kicsit hanyagolni!!!!!!Köszönöm.A többieknek megköszönöm a hozzászólásaikat,,NAGYON SOKAT SEGÍTETTEK!!
2011. 02. 18. 20:25
Szia Koko!!

Már 1x irtam hogy valahol olvastam és nem találom meg a botra való libra jelentését.De arra határozottan emlékszem,hogy a bot tesztgörbélye ami azt jelenti,hogy a bot elhajlás 90 fokos szögbe ez határozza meg a karakterisztikályát.És valóban egy 3 librás bot 90-100 gramos dobósulyu.De mint ahogyan irtad is szinte mindehyik méret változik.
De csak a végére jutunk.
Koko!4 Robitól kaptam 30 librász RED WOLF zsinort ami kb 50 es méret és ahogyan számoltam 13.5 kilót bir.DE kötöttem rá egy hurkot és a kezemre csavartam a zsinort nem birtam elszakitani.
Ezek azok amit nem értek ezen a libra méreten.


2011. 02. 18. 20:35
Pistike még mindég a kedvencem a spicbot!!!Tégen nem szivesen hanyagolnálak mivel olyan értelmesen tudol irni vagy akár kérdezni,hogy az ember hátán feláll a ször.Pistike te spiccbottal próbáltál már pecázni??? mert ezen hozzállásod alapján csak innen az intternetről próbálsz olyan félresikeredett badarságokat irogatni ami messze menőleg sem a tapasztalatodat sem az igazságot képviseli.Szerintem gondolkozz el azon horgászmódszeren amit idáig elsajátitottál és ne akard a lehetetlent swn próbálni sem még kérdezni sem.Azt hiszem 13 évesen olyan pecaszintü tudás van a füled mögött mint sok hasonló koru sporiknak,hogy az alap 100%-os elsajátitás azsükséges ahoz,hogy egy bojlizásba belekezdjen.Hidd el Mint én is ennyi év után egy tü lennék a szalmakazalba mint aki nagyban miveli ezt az eszközt.
Én már megtahetem,hogy itt üljek a gép előtt ha szabad időm van mivel nekem már a tapasztalatom az a vizparton eltöltött nagyon sok üzemóra után van időm.Neked pedig szerintem olyan dolgogat kéne agyba véni amik itt elhangzanak és azt kivinni a gyakorlatba.De én még mindég a spiccbotozásra buzditanálak semmi másra.
Jaaaaa Sikerült a horgász vizsga??
2011. 02. 18. 22:30
Sziasztok!

"Koko:De mint mondtam a botok anyagától sok függ." - Az egész libramondában talán ez a legnagyobb lényeg...

az ember megnyit egy webáruházat vagy kinyit egy horgász újságot...és látja hogy SZUPER HORGÁSZ SZETT BOJLIS HYPER SZETT..stb...
az anyagot meg kispórolják a botokból...aztán gyakorlatban nagyon mást mutat mint amit feltüntetett a gyártó...

2011. 02. 19. 12:49
Nektek aztán jól össze akadt a horgotok.Fiuk le a botokkal:DPistike halgass az idösebbre apukád nem tanitotta?Mert nekem igen.És jó dolog.És hidd el bár nemismerem gimmot személyesen.Amit ir abból kiderül hogy régi nagy pecás lehet.Nem nyalni akarok senki félre ne értse,csak Pista halgasd meg a tanácsokat.
2011. 02. 19. 14:15
Gimmo!Igen pecáztam már spiccbottal,nagyon szeretem mert nagyon eredményes és egyszerű pecázási módszer.Köszönöm az érdeklődését a vizsgáról:IGEN SIKERÜLT!!
2011. 02. 19. 17:12
Sziasztok!És a 2,5 lbs botommal dobhatok 80-90 gr.-os súlyt úgy 40-50 méterre?
2011. 02. 20. 09:51
Sziasztok.
Titi ezt a számítást ANGOL BOJLIS TESZTHORGÁSZOK alkották,náluk így számolják-rengeteg angol bojlis könyvem és ujságom van és bizony ők nagyon másképpen mondják és csinálják a dolgokat mint mi.
De ugye az egéssz bojlis szisztéma tőlük ered,nekem ők a mérvadóak.
És még csak annyit hogy náluk nincs SHIMANO meg egyebek,ott aki kicsit ad magára botkészítő mesterrel saját maga igényei szerint csináltat botokat magának.(nem a boltban veszik)
2011. 02. 20. 09:58
Szia vén mackó!
Sajnos a damiloknál nem nagyon értem ezt a libra-gramm átszámolást,sőt egyre több harcsás boton is a labra szerepel gram helyett és ez szerintem nekünk magyaroknak elég zavaró.
De ha 50-es körüli akkor a 13kg az reálisnak néz ki-megkockáztatom azt is hogy az a csomózott szakító szilárdság.
2011. 02. 20. 10
Pisti.
Ahoz a bothoz én inkább 50-70g-ot ajánlok vékony 25-30-as damillal és akkor még a 80m-tert is megdobod ha ügyes vagy
2011. 02. 20. 10:22
Szia Koko!!4

Pontosan 50 es mert megmértem tolómércével.De olyan hogy kötöttem egy fület rá és kiakasztottam a garázskilincsre rátekertem a kezemre és nem birtam elszakitani. De egy biztos,bármilyen mércébe adják meg az angolok messze menőleg nem a magyar szabványokat képviselik.És nagyon jók a cuccaik.
Koko már fel is tettem egy Michlen 60 as orsódobra és a 390 es bojlis boton lessz ezzel fogok harcsázni a kisfolyóba usztatva.
Érdekes jelenség a bojlis bot próbáltam huzni vele de behuzott fékkel nagyon nagyot tud tartani.Bizom benne szerencsém is lesz vele.Koko a kisfolyóba a hód bedöntögetett sok fát igy is ha zöld ár van nagyon sok hal feljön benne meg harcsa is remélem sikerül párat kispécizni.Igaz oss csak behuzott fékkel lehet csak kifelé van az ut befelé nincs.Az is igaz a kapitálisokkal szemben ott még cápázó zsinorral sincs semmi esély!!
Huu csak jöjjön el a tavasz.
2011. 02. 20. 13:09
Köszönöm Koko!!És nem probléma ha 3.30-as botom van ,akkor is lehet 70-80 métereket dobni?
2011. 02. 20. 16:10
Pisti persze hogy lehet,mint mondtam vegyél rá valami nagyon jó 25-ös damilt és sima liba!
2011. 02. 20. 16:13
Gimmo azért én nem nagyon mernék harizni bojlis bottal,egy nagy hátrányuk van fárasztás közben egyre jobban felkeményednek ,és ez bizony a fárasztás végére a harcsánál nem túl jó dolog.
Persze gondolom nem 20-feletti harikat akarsz kergetni vele.
2011. 02. 20. 16:16
Sziasztok!
István! Bármilyen bottal lehet bármire horgászni, ha akarja az ember! Meg kell találni a megfelelő súlyt és ha jó a technikád akármekkorát dobhatsz! Gyerekkoromban kaptam édesanyámtól egy 1.70-es úttörő botot, ami üveg volt de nagyon érzékeny 20-25-ös ólmokkal dobáltam vele 70-80 métereket!!! Csak tudni kell mivel tudsz a legjobban dobni!
2011. 02. 20. 16:30
Szia Koko!

már mint a bot keményedig fel??abxolut nem ismerem a tulajdonságát de tetszik nagyon gerinces ahogyan huzogadtam ÁÁÁ irtam hogy itt nem sok esély van nagyobb harikra annyira tele van boritva fákkal.Csak a hosszavégett fontos hogy belehessen érni vele rendesen..Ha nagyon bekeményszik miért nem jó a harinak?? Sajnos nagyokkal nem volt még sok tapasztalatom,De annó 6 kilósig megszámlálhatatlan mennyiséget fogtam,Itt az idelye hogy fogjak nagyobbat.


2011. 02. 20. 16:51
Én akkor inkább javaslok egy 3,6-os 100-300g-os teleszkóp botot.
2011. 02. 20. 17:59
Koko köszi a tanácsot
2011. 02. 20. 20:32
KOKO!Nekem a bojlis botomho egy 20-as fonottat vettem,az sem jelent problémát???
2011. 02. 21. 16:59
Pisti a fonott zsinor az pergetni való és teljesen másképpen kell kötni mint a sima monofilt.
Én sosem használok fonot damilt főzsinornak bojlizáskor,max dobó előkének javaslom ,de neked nem kell agyon variálni teljesen felesleges!
2011. 02. 21. 18:08
KOKO!Igen azt is tudom hogy pergetéshez használják de nagyon utálom azt hogy az erősebb dobásoknál elszakad a damil és nem szeretnék olyan sok szereléket veszteni.Ezért fogok használni fonottat.Ja és még az a problémám hogy a nagytestű halaknál kinyúlik ,és egy idő után elszakad a damil.T:István
2011. 02. 21. 18:19
Pisti most nem a damilod fog elszakadni hanem el fog törni a pecabotod!
Azért azt nem gondoltam hogy bojlis bottal akarsz horgászni úgy hogy még a bedobás sem megy igazán.
2011. 02. 21. 18:23
Jó idö kell azért ahhoz.És nagyon agressziv dobások.Dobó elökére csak kemény dobásoknál van szükség.Amugy nem nagyon megy tönkre a zsinórod.
2011. 02. 21. 18:30
Sziasztok!
Addig jó az a zsinór amég nyúlik mert addig tudsz ráengedni a fékre! Vagy egyszerűen állítsd be és nem fog nyúlni a zsinór!
2011. 02. 22. 11:20
Nekem 3lb és 3.60 as botjaim vannak és bedobáskor soha nem szakadt még el a damilom(0.35)…az is lehetséges hogy nem megfelelő minőségű damilokat használsz, vagy túlzottan finomakat…

A fonott zsinór témában maximálisan egyet értek a hozzászólókkal…
2011. 02. 22. 15:42
rubi de nem is dobol 40 méternél többet??? 35-ös zsinorral??
2011. 02. 22. 15:53
Épp a nagy dobások miatt vettem fonottat,és nem hiszem hogy egy 20-as fonottal el fog törni a botom mert egy elég gerinces botot vettem.
2011. 02. 22. 15:56
Nem 30-40 m-es dobásokra vettem a fonottat,azért mert nagyokat akarok dobni,mert van egy rész ahol rendszeresen fordulnak meg a nagy pontyok,harcsák,,,jaa és nem szeretnék venni csónakot.
2011. 02. 22. 16:10
ha nagyot akarsz dobni akkor a fonottat csak dobó elökének használd.Minnél vékonyabb és simább a zsinór annál messzebbre szál.Teheát vékony monofil dobó elökével.
2011. 02. 22. 17:29
Pisti.
A te örsód dobátmérője nem alkalmas a nagy dobásokra,nem akarom részletezni mert úgy érzem felesleges-de kimondottan nagy dobásokhoz ugynevezett távdobó orsókat használnak.
Nézd meg a bojlisokat 70-es orsó alatt nem is horgásznak,nekem 90-es orsóim vannak,azoknak már megfelel a dobátmérője a nagy dobásoknak.
A 20-as fonott zsinor átm
2011. 02. 22. 17:32
A lényeg nemis az hogy 70 es.Hanem hogy a dobon milyen hosszan fekszik fel a zsinór.Nehéz le irni.DE szerintem értitek.
2011. 02. 22. 17:32
A 20-as fonott átmérője az kb a 30-as mono damilénak felel meg,ha neked a damil szakad dobáskor az azért van mert nem tudsz rendesen bedobni,azon pedig a fonott damil sem segít!
2011. 02. 22. 18:20
Egy jó dobásnak az alapja a megfelelő dobótechnika.amit csak ugy lehet elérni ha sokat van gyakorolv.És az még mind kevés hozzá.Hisz tudjuk annyi féle zsinor orsó bot van,hogy két egyforma nincs.De ha valaki beállit magának egy felszerelést akkor csodákra lehet képes az ember ha a fent emlitett dolgok adottak.
De azt tapasztalatból tudom csak fonott zsinorral megközelitőleg sem lehet akkorát dobni mint monofillal.
Pistike fogadd meg itt az öregek jó tanácsát.Én javaslom neked a 25-ös monofil zsinort dobóelőkének meg felteszek kb 10 méter 20 as fonottat.Igaz te még ahoz gyenge vagy,alacsony vagy és nem birod ugy megsuhintani.Menj ki a fotbalpályára és ott nagyjából megtudod mennyit is vagy képes dobni.Kb 110 méter a pálya ha jól tudom hosszában.Én nem szégyenlem ott gyakoroltam sokat.De sok idő el is telt mire átdobtam széltében.
És bizony sokat függ az orsó átmérő hossza mélysége,mennyire van teli,milyen fajta zsinor van rajta.mert azok ugye különbözőek.Egyik lágyabb sprödebb.
De aki legjobban tudja azok a bojlisok,hisz őkk nagy távolságra dobálnakÉs kitapasztalták mi is a jó!!!!!
Ha meg tényleg szakad a zsinorod akkor valamit nagyon nem jól csinálsz.De mintha már irtad volna 35-ös zsinor van fent neked azt hogyan szakitod el??? Hisz az levágja az ujjat is vagy kiszedi a botot a kezedből:??? Valamit nem értek.
2011. 02. 22. 18:28
Gimmo! hát igazából a 35-damil az nem szakadt el,legalább is csak a kosár repült róla el.Én a 25-ös damilokkal járok úgy hogy elszakad.Én eddig a PROFESSIONAL damilt használtam ami egy elég olcsó damil(310 Ft.)De hát lehet hogy pont ez a probléma,vagy talán a dobásommal.
2011. 02. 22. 18:33
Gimmo!Megpróbálom a focipályán dobni a fonottal,és a monofillal és majd kiderül valójában mekkorát tudok dobni,melyik lesz a jobb.De a dobótávolságot nyugodtan egy 5 méteres mérőszalaggal,is lemérhetem vagy lépésekből ?
2011. 02. 22. 18:41
a professional zsinor igaz olcsó de amelett van olyan erős mint bármelyik zsinor.Csak a megfelelő csomózást kell hozzá megtalálni.
Nálad még a 25 ös zsinornak sem szabad elszakadni mert azon is nagyot kell huzni amit te még nem birsz.nem kell lemérned csak meddig dobtál el ott látod a flező vonalat ha már odáig el megy akkor te vagy a király!!
2011. 02. 22. 19:06
Gimmo próbáld ki a NEVIS sárga (fluór) damilját,szerintem most verhetetlen-és baromi olcsó 300m-600ft.
2011. 02. 22. 19:15
Koko!

Köszi. nem ismerem azt a damilt de kipróbálom.
2011. 02. 22. 20:08
Gimmo!
És a felező vonalig az Kb.Hány méter?
2011. 02. 22. 20:15
hát ha az egész kb. 110 m, akkor a fele 55 m kb...:D
de minden focipálya más méretű általában 100 m-esek szoktak lenni...ha csak nem a Wembley-ben dobálsz, mert az nagyobb...
:DDDDD
2011. 02. 22. 20:18
Most nem azért a két fillérért,de itt van kb.3 kérdéssel kapcsolatos hozzászólás utána meg csak a vita.
2011. 02. 22. 20:18
Olyan ami télleg a kérdésre válaszol.
2011. 02. 22. 20:23
Én a tolnai Sportpályán fogok dobálni
2011. 02. 22. 21:48
Pisti! tulsagosan aggodsz azon hogy hogy lehet bedobni a szerelekeddel.eloszor is,elobb eltorik a botod,minthogy a 20 as fonott zsinor elszakadna.masodszor,farasztasnal fog elszakadni a zsinorod ott,ahol a fonottat osszekototted a monofillal.harmadszor ,ha az a cel hogy nagyot dobj,akkor ezt a szereleket nyugodtan eldobhatod,mert ez arra alkalmatlan.a bot rovid,az orso meg kicsi.ehhez mas szerelek kell.ezzela szerelekkel elegedj meg a 60-70 meterrel,mert annyit azert lehet vele dobni minenfele hokuszpokusz nelkul is.1/ vegyel 200 meter jo minosegu harmincas zsinort,es tekerj fel belole az orsora annyit hogy a dob teljesen tele legyen.2/allitsd be az orson a feket annyira,hogy meg eppen kezzelle tudd huzni rola a zsinort,igy dobasnal nem szakad le.3/ csalizz,es suhintsd meg a szereleket.ha ezek utan nem dobtal 60-70 metert akkor inkabb aznap gyakorolj,mert nem tudsz dobni!!
2011. 02. 24. 15:07
Gimmo!

Távolság:
Természetesen nem volt hivatalosan kimérve, de direkt lepróbáltuk a horgásztársakkal egy tavon, ahol a parttól 100 méter távra a tulajnak volt egy bója elhelyezve(tényleg hangsúlyozom hogy nem tudom hogy igazat mondott e a távot illetően, de úgy nagyjából tűnt annyinak) …a legjobb dobásom az előtt kb. 5méterre landolt.

Persze hozzáteszem 90es orsókat használok, nagyon sokat jelentenek a dobásnál…

…meg azt nem tudom a zsinór mit definiál benne, mert elvileg távdobáshoz ajánlják de ehhez őszintén nincsen tapasztalatom, se összehasonlítási alapom, mert a csekély nyúlása és a jó strapabírósága miatt használom….
2011. 02. 24. 16:50
rubi7 hány éves vagy??
2011. 02. 24. 16:51
25
2011. 02. 24. 17:01
25
2011. 02. 24. 17:01
bocs véletlen kétszer ment be a válasz...
2011. 02. 24. 17:10
ok ok
2011. 02. 24. 17:44
Hát uraim,úgy gondolom nincs szégyelnivalóm a horgászat terén,a felszerelés is megvan hozzá de 100m-ert dobni nekem sem megy!
És akkor ne is beszéljünk arról hogy a pontosság sem árt!
2011. 02. 24. 18:18
Szia Koko!!

Ez igy is van 100 méter nagy távolság.Csak sokan nem tudják!
2011. 02. 24. 18:20
ahogy írtam ez volt a legjobb dobásom...talán nem csak akkor hanem eddigi életemben is...
2011. 02. 24. 18:27
rubi7 lehet dobni annyit igen!!
De ahoz nem 30-as zsinor kell mert azzal kizárt,hogy lemenjen annyi.Na meg a Dobótechnika sem elhanyagolható.
Már leirtam hogy hol lehet a legjobban megtapasztalni milyen hosszut tud az ember dobni.
A viz felület nagyon csalós és nem tudja ugy megsaccolni sem.


2011. 02. 24. 18:30
Koko!!!

A horgászok nagy töbsége pont azért sikertelen mert egyszerüen nem tud megközelitőleg pontosan dobmi.Aki egy bizonyos határon belül dob annak jóval nagyobbak az esélyei.
2011. 02. 24. 18:44
Sziasztok

Kokonak teljesen igaza van,a pontosság sokszor többet ér ,mint a távolság.Olyan távolságba kell etetni,ameddig bármilyen időjárási körülmények között el tudunk dobni.
A táv dobásokról szólva, van aki teljesen rövid zászlóval dob, tehát feltekeri a zsinórt az etető kosárig. Ekkor óriási erő hárul a kötésre, mivel a zsinór nem tud nyúlni.Én hosszú zászlóval dobok,kb. a bot két harmada.Az úgynevezett lendítő dobással.
Először előre lendítem a szereléket, utána hátra engedem ,mikor
hátul feszül a szerkó akkor húzom meg a botot.Bizonyára sokan ismeritek, szerintem ez a jó stílus,mert bot és zsinór kímélő.Fonott dobó előkét csak akkor kezdtem el feltenni,mikor már bíztam magamban.Annyi fonott dobó előkét teszek,hogy egyszer a zászló hossza, plusz a bot hossza az orsóra csak annyit tekerek,hogy a fonott karikák egymást ne keresztezzék a
dobon,mert az rövidíti a dobást.A dobás távolságát úgy lehet a vízen lemérni,hogy leméred az orsód egy tekeréssel hány cm zsinórt húz be,és megszámolod hányat tekersz.
sziasztok üdv pecasjani
2011. 02. 24. 19:18
Mekkora egy 90-es orso?? nekem 60-as a legnagyobb de az is tul nagy!
2011. 02. 24. 22:29
hát urak ez esetben a ... tudja. Ha a tógazdának igaza volt akkor a leírtak szerint 95nek saccoltam, de aztán lehetséges, hogy nektek van igazatok és tévedtem egy nagyot.


2011. 02. 24. 22:37
rubi7

már irtam lehet annyit dobdi akár 30-as zsinorral is.DE!! ahoz is kell dobóelőke minimum 390 es bot legalább 80 gramos suly,nagyon jó zsinor,orsó és nagyon jó dobótechnika.
2011. 02. 26. 23:49
Sziasztok!
Hát ehez én csak annyit fűznék hozzá hogy ha a feederemen (amin 30-as orsó van igaz fém dobbal) van bőven zsinór a dobon általában 22-es ebből majd 200 méter fér rakok rá egy 20-25gr-os ólom bárkivel merek fogadni hogy dobok 90-100 métert ha hangsúlyozom HA 1 horog van rajta és pici csali! Az én tapasztalatom az hogy minél rugalmasabb bottal dobok annál nagyobbat tudok dobni én a bot hosszának kb 1/3-1/2 hosszú zászlóval de ehez kicsi ellenállás kell 2 horoggal már nem szokot csak kb 20méterrel rövidebb lenni a táv. Ha viszont nagyobb súlyt kell dobni akkor keményebb bot kell már egy kosarat is csak kb 50 méterre dobok feederrel mert nagy az ellenállás és nem is merem annyira suhintani! Tényleg a gyakorlás a lényeg meg a technika és ki kell ismerni a botjainkat is! Olyan 70 méterig 80-ig 1 méteren belül tudok dobálni!
2011. 02. 27. 13:02
Gergő!Az igaz hogy minél rugalmasabb a bot és vékonyabb a damil annál nagyobbat lehet vele dobni de ez a blog a bojlis botokról szól és azzal inkább picit vastagabb és nagyobb súllyokkal kell dobni.
2011. 02. 27. 13:06
de a dobó technika gyakorlásában teljes mértékben egyet értek veled.Üdv.:István
2011. 02. 27. 13:48
Szia István!
Az rendben van hogy a bojlis botokról szól a fáma. Nincs is ezzel baj, arra próbálok kilyukadni hogy olyan botot kell keresni amivel jól lehet dobni! Nem az a lényeg hogy 200 grammos legyen a bot vagy 3-4 librás hanem hogy kellőképpen hajlékony legyen ha meg fonottat használsz akkor ez főleg igaz hisz nem nyúlik és ezzel is hátráltatja a fárasztást!!
Soha nem szerettem a gerinces botokat, a hossz sokat számít meg az orsó feltöltöttsége. Ha dobásnál elszáll a cumód akkor nem a zsinórral van baj hanem a dobó technikáddal, túl nagy a zászló meglazul dobásnál a zsi nór öble lesz és mikor megsuhintod akkor túlfeszül és szó szerint elpattan ezért is gondolom hogy mikor ez a dolog fellép akkor csattan a zsinórod!! Szerintem, de javíts ki ha tévednék! Ez a szakadás többszörösen fennáll ha nagyon merev a bot mert ha rugalmas akkor nem csak a zsinór nyúlik pattanásig hanem a bot is görbül ezáltal levesz egy kis terhet a zsinórról! Dobóelőkét meg csak akkor használok ha kagylós is a víz mert az jobban bírja, a dobóelőke egy plusz kötés tehát egy plusz hibalehetőség arról nem is beszélve ha szakadsz akkor megy minden nem csak a horog!!!
2011. 02. 27. 16:22
Amit leírtál az mind igaz!Az én botom 2,5 lbs és elég hajlékony,nem valami gerinces bot és én ezért szeretem.
2011. 03. 24. 16:46
szerintem ez az egész bojlizás nagyon nagy pénzkidobás elmenni a boltba venni bojlit meglátjuk az árát és a pészméker megáll igaz nekem is van bojlis botom de szerintem csak 1 karcsú fenekező bot lehet jópénzért mindenféle csingilingiket hozzá azt ennyi meg annyi hogy nem a horgon van a kaja hanem a hajszálelőkén a horogra felfűrök 5-6 szem kukoricát azt ennyi ott is akad a horog
2011. 06. 14. 17:59
Én egy Byron Dynamic Carp 3.6 m-es bojlisbotot vennék és ahogy a hozzászólásokat olvastam akkor az kb 3 librás.És még van hozzá egy Byron ikura gt6000r orsó!Mi a véleménytek milyen a bot?(Neten az orsót nem lehet nagyon megtalálni.Ennek az orsónak a nyeletőfékes változata a byron ikura 6000 bc.)
2011. 06. 14. 18
Kérlek gyorsan válaszoljatok mert holnap venném meg ha megveszem!
2011. 06. 15. 00:40
Amugy most kezdek belemerülni a bojlizásba.JRC Contat botjaim vannak nagyon jók és olcsók.És ájöttem arra is hogy pl a három librás bot 1,2 kgram emelésénél a bot spicce és nyele derék szögben lessz ezt jelenti a botra irt libra.Bocs ha leirta valaki már elöttem csak gondoltam megosztom.Tehát ez a bot akciója.
2011. 06. 28. 21:48
István itt megtudhatsz mindent a botodról:http://www.dam-silstar.hu/shop2/product_info.php?products_id=550&osCsid=3465965c5e51cd5da524e25967cb8895
2011. 06. 29. 10:18
Sziasztok!
Végig olvastam a hozzászólásokat és nagyon teccenek!
ISTVÁN:Hallgass a nagyokra meg a profikra aki már több éve horgászik nem csak kb.1-1.5 évet horgászott még csak igazán!
Nem ajánlom a bojlizást én se,mert állandóan késziteni és venni kell a boltba a bojlit és ez drága mulatság!
Inkább vegyél egy pontyozó vagy fenekező szettet és menj ki horgászni!
Igaz a bojlizás sokkal hatékonyabb mint a sima fenekezés de drágább!
Üdv,PontyKoma!
2012. 02. 27. 09:46
Sziasztok!
Két témához szólnék hozzá.
Az egyik a libra vs dobósúly. A botokon feltüntetett libra kizárólag azt jelenti, hogy a bot spicce mekkora súly terhelése mellett zár be 90 fokos szöget a bot nyelével. Aki ebből dobósúlyt tud számolni, az téved! Pl. Shimano Tribal asszimetrikus szövésű bot. Ez azt jelenti, hogy alacsony librához meglepően nagy dobósúly tartozik, mivel a bot gyűrű irányba sokkal hajlékonyabb, mint ellenkező irányba, amit dobásnál használunk ki. Minden bot dobósúlya más és más, melyet a használat mutat meg. Persze nagyjából sejthető, hogy mire számíthatunk. Példának hoznám fel mostani botjaimat. Van két Nevis Promaxxom 13 láb, 3libra. Egy álom velük fárasztani, 10kg körüli ponty esetén majd'' az orsóig hajlik a spicc és minden kirohanásnál rugalmasan viselkedik. A dobás viszont rémálom! 100g dobósúly esetén egész szépet lehet velük dobni, úgy 80-90m-t, ha csak egy pellet, vagy bojli van felkötve. Van egy Balzer Magna Majesty (13láb, 3libra) botom is, mely sokkal merevebb bot, csakúgy mint a Daiwa Black Widow (13láb, 3,5libra) botom, de a Balzerral még nagyobbat lehet dobni, mint a Daiwával. Ezekhez a botokhoz viszont már 115-120g súly szükséges, viszont a dobó táv bőven 100m fölött van!

A másik téma ami felbukkant itt, az az orsó mérete. Az orsó mérete nem egyértelműen mutatja meg, hogy az az orsó mennyire alkalmas távdobásra, mivel pl. a 65-70-80-90-100-120 jelölések önmagukban csak azt mutatják meg, hogy a dobra 100-as damilból hány méter tekerhető fel. Ettől ez a dob még lehet átmérőben kicsi, vagy alacsony, ami a dobás távolságot csökkenti. Persze minél nagyobb a méret szám, annál valószínűbb, hogy elég nagy az orsó átmérője és magassága. Létezik 40-50-es orsó mely nagy átmérőjének és magasságának köszönhetően távdobó orsónak számít és léteznek olyan 70-80-90-es orsók is, melyek átmérője és magassága kisebb, de a dob nagy mélysége miatt sok zsinór fér rá.

Üdv!