A horgászat szórakozás, nem táplálék szerzés, vagy befektetés! Gondolatok a C&R-ről

A compós posztokat olvasva elgondolkodtam, hogy ma a horgászok többsége a pecát egy befektetésnek fogja fel, amely majd a fogott hal mennyiségével megtérül. Gondolkozunk másképp errõl a hobbiról!

Ha elmész egy moziba, akkor is csak a szórakozás élményét kapod és nem viszel semmit haza a szatyorban! El kéne gondolkozni végre azon, hogy ne az engedély árát állítsuk arányba a hazavitt hal mennyiségével, hanem szórakozásként fogjuk fel a horgászatot.

Persze nem azt mondom, soha ne együnk halat, ne vigyük haza egyetlen zsákmányunkat se! A lényege az a dolognak, hogy ha horgászni megyünk, akkor a pénzt a kikapcsolódásra, szórakozásért fizetjük ki, nem X kg halért. Hányszor hallottam a vízparton "na már megfogtam az engedély árát". Ezen a mentalitáson kéne változtatni itthon.

Ha így gondolkoznánk mindannyian, akkor a hazai vizek nem lennének olyan siralmas állapotban, ahogy vannak. Külföldön rengeteg pozitív példa van erre. Ahol a vizek halban gazdagok, a környezet óvva van, és így a gyermekeiknek is lesz hol és mire horgászni.

én is szeretném, ha a gyermekeimnek lenne majd hol és mire horgászni itt Magyarországon

78 hozzászólás

Hozzászólások

2009. 08. 30. 12:23
Ez mind szép és jó.Ehhez csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy régen a megélhetés, a táplálékszerzés volt elsődleges célja a horgászatnak. A vadász se azért megy vadászni, hogy meglője az állatot azt otthaggya. Sok idős horgász van, akik nem fogják visszaengedni a halat, mert azt szokták meg, hogy a halat elviszik. Amúgy azért vannak a tógazdaságok, hogy legyen halutánpótlás. Az szép dolog ha az ember törődik a hallal és kíméli meg visszaengedi, de én nem tudom elképzelni magamról, hogy C&R-be gondolkodjak.Persze ez még változhat:)
2009. 08. 30. 13:03
A horgászat a sikerélményről szól és ez nekem mint 15 éves horgásznak sokat jelent és megéri azt hogy az összes zsebpénzem ebbe öljem és nem anyázok ha esetleg nem sikerül halat fognom majd legközelebb megfogom. Éljen a horgászat!!!!!!!
2009. 08. 30. 13:12
Pontosan...de ez semmi...én mire letekerek a csatira ahol pecázok 10 kilóméter...plussz még a sátor, a botzsák, a kaja, a vödör, a szák, a merítő, meg minden. És álltalában széllel szemben megyek, elég szar... de nyáron minden nap...meg suliidőben is ha ráérek,...és megakarok nyugodni a sok stressz miatt...énsem a halért megyek...persze örülök ha fogok szépkeket is, mint minden horgász...de egy nagyon jót pecázok ha van hal hanincs, kintvagyok, nyugodtvagyok...friss a levegő, a sok béka,... és találkozok sok jó horgászzal akikell nagyon sokat tudok beszélgetni...Inárcson lakok...és Dabas Sárihoz járok a csatira...az durván egy 10es...és az esetek 70 %ában nincs normális hal, vanmikor semmi hal nincs...és kiváltom az engedélyt énis...ifi vagyok...nekem megéri az a 9-10 ezez forint...ezt a vizet a 2. otthonomnak tartom...oda járok ah megakarok nyugodni...nekem megér ennyit az engedély...
2009. 08. 30. 13:13
a halat is csak akkor viszem haza, ha tudom hogy nembaj ha elviszek belőle párat...meg ha egyáltalán megkívánom...fölöslegesen nembántom a halat.
2009. 08. 30. 13:25
Én sem mindig viszem el a halat, csak akkor amikor megkívánom. Nekem 15e volt erre az évre az ifjúsági, de engem sem vágott padlóra ez az összeg. De amúgy is a magyar emberbe benne van az hogy a saját érdekeit nézi, meg lop....stb. Tisztelet a kivételnek!
2009. 08. 30. 13:26
igen igen...énis sok ilyet láttam már sajnos...:S...a horgászok többsége is ilyen sajnos...
2009. 08. 30. 14:40
Patrik vmik blogban olvastam,h húshorgász vagy!!Itt meg azt írod,h nem mindig viszed haza a halat!!!!AKKOR MOST MI VAN????????????????????
2009. 08. 30. 14:43
BESZÉLSZ ÖSSZE VISSZA???!!
2009. 08. 30. 17:39
Patrik pont azt írta, hogy nem tud C&R-ben gondolkodni. De akkor felteszek egy kérdést az ellentábornak.

Ha elviszed a gyereked vidámparkba, mire odamész több ezer forint, benzin stb, a belépő fejenként 4-5 ezer ft, ott vagy hogy egy 10-es elment, veszel még valamit inni, egy kis nasit, ott tartasz, hogy egy napi szórakozásért elköltöttél 10-15 ezer forintot. Mit viszel haza ilyenkor? Letörsz valamit a vidámparkban az eszközökről abban az értékben, amit elköltöttél és hazaviszed?????

Ha elutazol nyaralni egy hétre, ott mit kapsz a pénzedért??? Az élményt! A horgászatban mit kapsz a pénzedért? Az élményt! ha pedig esetleg a halat nem ölöd meg hanem visszadobod, akkor jövőre 1 kilóval nagyobb lesz, és még nagyobb élményt kapsz a pénzedért mikor megfogod.

És ha majd a többség így gondolkodik, akkor kimehetsz a vizekre és bőven fogsz halat, kitűnően szórakozol, kikapcsolódsz.

Tudjátok ez az ami fejlettebb társadalmakban működik. Ezért van az, hogy kimész Svédroszágban és az egy hét alatt fogsz X darab 1 méteres csukát, meg egy halom 4-5 kilósat. Vagy elmész írországban és foghatsz 4 kilós compót, meg 7 kilós dévért. Ott nem viszi haza senki, és a horgászat valóban szórakozás nem megélhetés.

A vadászattal összevetni nagyon rossz példa, illetve mégsem, mert ha tájékozódsz a szabályokról, láthatod, hogy a vadhús a vadgazdálkodó szervezeté, legfeljebb súlyos pénzekért megveheted! A vadász az engedélyért, a trófeáért fizet nem a húsért! Azért még külön jattolni kell barátaim!

Gondoljátok csak végig, akkor most a vadász nem a szórakozásáért, a kikapcsolódásért fizet elsősorban?
üdv
Gábor
2009. 08. 30. 19:47
Ez így igaz!!
2009. 08. 30. 20:16
helló én is a c&r-es vagyok épp tegnap fogtam égy több mint 6 kilós pontyot lefényképeztük és vissza is lett engedve meg minden halamat vissza szoktam engedni.
2009. 08. 30. 20:56
Tomi79999.
Igazából tényleg nem mindig viszem el a halat. Ma lent voltam keszegezni, fogtam egy halommal de visszaengedtem, mert nem volt kedvem elvinni. Csak itt a Balatonon ha én visszaengedem, akkor azt más fogja ki!!! Itt senki sem gondolkodik C&R-ben. És nem azért nincs hal, hanem azért mert a tetves halászoknak most is és sokszor bennt a vízben a több km-es hálójuk a tavon keresztben!!!:@ Amúgy agyontelepített tavakon könnyű a C&R. Ez a mostani horgászokban meg egy két "megfertőzött" idősben van meg. De szerintem is az a legjobb ha elmegyek horgászni, visszaengedem a halat, aztán utána elmegyek a Tscoba azt megveszem a tavi "szart".
2009. 08. 30. 21:10
Akkor én is feltennék egy kérdést:
Amikor elmentek bevásárolni több tízezerért(vagy bármennyiért), kifizetitek a kasszánál és otthagyod az kijáratnál? mert ez épp ugyanolyan ha én visszaengedem a halat amit "pénzért" fogtam ki!
2009. 08. 30. 22:57
Patrik, ez nem jó példa:
mikor vásárolni megyek az ÁRUÉRT FIZETEK!!!!!!!!!
A horgászat esetében NEM HALAT VESZEL, hanem engedélyt a horgászat tevékenységére, mely tevékenységet mi, a KIKAPCSOLÓDÁS CÉLJÁBÓL folytatjuk.

Másrészről: senki nem mondta, hogy SOHA NE vigyél haza halat. Én egy évben 3-4 alkalommal eszem halat, ilyenkor hazaviszek, ANNYIT AMENNYIT MEGESZEK A CSALÁDOMMAL. A többi viszont csobban vissza. Nem kell telepakolni a jégszekrényt hallal, ennyi. én sem eszem szar tescos pontyot.
2009. 08. 31. 12:07
Az évi 3-4 alkalom nagyon kevés, ha vannak gyerkőcök akkor meg még fontosabb a halételek fogyasztása, akár tengerihalaké, mert okosabbak lesznek tőle;-)
2009. 08. 31. 13:06
Sziasztok, nem szeretnék beleugatni, De ha kifogta és el tudja fogyasztani akkor igenis vigye haza, a halat főzze vagy süsse meg a gyerkőcnek, mert egészséges fő táplálék. Ha meg elmegy megvenni a "Tescos szart" akkor (25 dkg / hal) műtrágyát-trágyát vesz és azt eteti meg a kölyökkel vagy eszi meg ..Inentől ez nem vitatéma szerintem. A nagymenők meg menjenek bojlizzanak meg roppant nehéz módon vágjanak be a sipolós kapásjelzőnek (mellesleg nagy szakértelem kell hozzá..)és engedjék is vissza, mert az már télleg csak a halnak az értelmetlen kínzása. Ha hazaviszi és hasznosítja az más, volt értelme, mindenesetre több mit csak kihúzni aztán bűntudatból matracra tenni és kenegetni az általunk ejtett sebeket a semmiért. Nem kell besértődni , nekem ez a véleményem erről. Én is hazaviszem és elégedetten látom ahogy a fiam habzsolja a finom , friss halhúst ami mellesleg a legtökéletesebb táplálék.

2009. 08. 31. 13:20
Öreg pecások , ne ilyesszétek el a fiatalokat, rá fognak jönni maguktól is, ha kell neki a hal hát vigye, (én is viszem ha kell)
ha nem akkor megérik majd annyira az esze hogy visszarakja ahová való. Nem itélem el a húshorgászatot eggyáltalán, még mindíg százszor jobb mint halásznak lenni és százméteres hálókkal, varsák tucatjaival "rabolni".. Na megyek is inkább éjszakára..
2009. 08. 31. 14:28
épp ezaz...ha énis kívánom, elviszem...ha nem akkor nem, és alapból csak azt a halat viszem el, amiből sok van, ... ha fogok egy nálunk ritkább halat, pl: nálunk nagyon kevés a ponty, .. a Duna - Tisza csatorna Sári zsilipi részén ( oda járok ) azt biztosan elfogom engedni. De kárász van, keszeg van, ha megkívánom haverommal, úgyis megcsináljuk hangulatosan a parton 1-1 adaggal.
2009. 08. 31. 14:31
csukából is sokvan,...rengeteg...de aztmeg valahogy nincs szívem megölni...furdal a lelkiismeret, de nemtudom miért ha megölök egy olyan szép nagyranőtt csukát...azért is engedem őket vissza, pedig sok kárt okoz egy nagy csuka...45-50 centi...azokat igen...ritkán...inkább ha ősz vége fele fogok csukát, abból rakok el egyet-kettőt karácsonyra magamnak...szerintem a csuka a legszebb hal...főleg tiszta ízben...
2009. 08. 31. 15:58
Na azért tökös gyerekként elárulom ithon a család az halat halla eszik.És én nem sokat dobok vissza.Igaz hütőbe nem nagyon tárolom.ha már megunta a család csak akkor engedem vissza mind.De vannak haltipusok amit nem.Az a csuka,süllő,harcsa ha fognék.törpe és a kárász,sügér,ponty.Nagy már vissza megy..Ezek a kedvencek.
Azt tudni kell,hogy a hal és a vad a legnemesebb táplálék.És egészséges.Igaz nem a szarkifolyónál fogott nagy dévérek és márnák.Mert ott betiltanám a horgászatot,legalább a szarunkat takaritsák el ha már a miliárdokból nem tudják.Mert itt olyan tisztitó mü van,hogy szinte tisztább viz megy ki a dunára amilyen folyik benne.De nem is pecáznak a kifolyónál senki.
Hajrá egészség.És gondolkoznni is tudok mert nem ittam el az agyamat.
2009. 08. 31. 16:16
nagyon helyes... ne is idd el az agyad gimmo : D.... énsem iszok...mongyuk mégcsak 16 vagyok...de az összes korombeli a cigi, drog, a bebaszás, meg az állandó baszás...hát nemtudom...nekem meg a haverjaimnak nem ezek a fő életelemeink...jójó persze ha születésnapvan vagy valami, egy pohár boroskóla lemegy, de annál több nem nemnagyon...nem erre szoktam...nem olyan társagában nőttem föl szerencsére...
2009. 08. 31. 18:14
Bebaszni nem kell, azért a nagy egészséges életmódba ne felejtsétek el hogy a halhús raktározza legjobban a nehéz fémeket, én azért nem vagyok annyira oda az egészségre gyakorolt hatásától, kicsit utána kell nézni. Ez olyan mint hogy a margarin olyan marha egészséges, igaz 40%-al növeli a szívinfarktus kockázatát, csak ezt nem mesélik el mellé, ugyanis tele van magas hőfokon hidrogénezett transzzsírokkal, de ez más kérdés.

Persze, vigyétek haza a halat, és jövőre már annyi se lesz mint idén, aztán utána meg még annyi se.

Én hobbiként, időtöltésként fogom fel a horgászatot, pedig már én sem vagyok 20 éves, de fel bírtam fogni agyilag, ha kiveszem a vízből a halat, akkor a jövőmet teszem tönkre vele. Egy hal, nem 1 év alatt nő meg akkorára, aminek már élvezetes a fogása. Telepítésekről max a műanyagtavakon beszélhetünk, természetes vizeken nem. Én nem szeretek műtavakra járni, bár néha elmegyek.

Tudjátok lehet az a baj velem, hogy volt módom olyan vizeken horgászni, ahol nem így állnak hozzá a pecások, és horgásztam tiszta, szép környezetben, ahol nagyon sok hal volt, és telepíteni sem kellett, mert szaporodott magától. Szar belegondolni, hogy itthon is lehetne ilyen, ha kicsit másképp gondolkodnának az emberek. De nem gondolkodnak másképp. Hát akkor egyétek nyugodtan, és álmodjatok nagy halakról, mert fogni nagyon nem fogtok, ha megeszitek őket még azelőtt, hogy megnőne.
2009. 08. 31. 18:21
Fishing szerintem meg annak kéne gondolkozni aki elrendezte a természetes ivóhelyket ugy hogy már nincs megfelelő ivóhely.És lehet az az ember nem is szereti a halat.És a hal nem azért fogy el mert aki pecázik és megeszi.Mikor elkezdtél a vizierőmüvet anno látványos tereprendezést csináltak olyat,hogy visszafordithatatlan következménye lett.Magyarán már több kárt tettek vele mintha felépült volna.
2009. 08. 31. 18:38
Fishing minná betöltöm az 50 évet de ezelőtti 30 évvel olyan most minden mintha kiforditanád a nadrágot és ugy hordanád.Nagy szégyen a társadalamnak hogy ezt müvelte.És nem a horgászok tették vagy teszik.Ismertem a Tiszát,Bodrogot most pedig a Dunát és elég nagy területen.De már seemi nem olyan mint 30 éve volt.
Csak azért mert a büdös parasztnak kelett 30 hektár föld és sok részen.És az nem a horgász volt vagy a halász.Ezeknek nem marad semmi.
De mostmár befejezem mert megy fel a pumpám rendesen.
2009. 08. 31. 18:57
Sziasztok.
Valamikor régen mikor gyermekként elkezdtem horgászni a halat azért vittem el mert büszkén mutogattam apámnak aki szintén horgászott,aztán 10-évesen szerencsémre olyan emberekkel ismerkedtem meg akik bizony sok halfajta megfogására megtanítottak ebben az ídőben leginkább a harcsa volt a fő célhalam,és bevallom elég jól kerestem vele mint gyerek.
Aztán 14-15-éves koromban kezdődőtt nálam a változás korszaka.
Megismerkedtem egy osztrák horgásszal aki felkarolt és bevezetett a bojlizásba,hát eleinta ha egyedül műveltem a dolgot és bizony sok szép hal a hűtőládában végezte,MIÉRT? ma sem tudom hisz addigra a pontyot szinte eggyik ismerősöm sem ette,tehát nemtudom és a mai napig nem is értem!
Aztán egyszer megbuktam és akkor Shloti számonkérte a dolgot és elbeszélgetett velem.
2009. 08. 31. 19:04
Beszéltünk a halak szeretetéről a jövőröl meg bla-bla-bla,na aznap éjszaka megfogtam életem pontyát 19,80-as volt ,pontyzsákba tettük és reggelig elraktuk.
Másnap fotók stb ,néztem a gyönyörű halat locsoltam vízzel és akkor azt monda Shlioti-NA ÉRTED MÍRŐL BESZÉLTEM.
Na ez volt a forduló pont,azóta már inkább azt élvezem amikor a parton körémsereglik a sok pecás nézik a halam ,aztán leesik az alluk amikor fotó után visszaengadem a vízbe-látom az irigységet a szemükben és én bizony most már csak nevetek ilyenkor.
Lehet hogy talán azért is lettem a FOGD MEG ÉS EREZD EL híve mert sok nagy halat foghattam már hála a sorsnak és rengeteg fantasztiküs horgásszal ismerkedhettem meg eddig-nemtudom!
2009. 08. 31. 19:11
Viszont azt tudom hogy a horgászcimborám kb fál áv alatt ráneveltem a dologra,tehát nem nagy dolog megszokni azt hogy visszadobd a halat,persze mint már mondtam ez nem vonatkozik minden halra.
Néhány példa:
PONTY_AMUR-soha nem viszem el csak ha a fárasztás után valami oknál fogva sérül de ez inkább az amurra vonatkozik és csak nyáron.
Harcsa 10kg felett csak fotó
Csuka-Süllő 3kg-felet csak fotó
Kecsege soha sem vinnám haza.
Folyami halakat pedig csak nagyon keveset mondjuk a fogott mennyiség 20%.
Persze az esetek töbségében semmit sem viszek el,eleve útálom megpucolni és nem is eszem meg.
2009. 08. 31. 19:14
Természetesen nem azt akarom mondani hogy senki ne egyen halet hanem dobja vissza,csak tudja mindenki hol a határ.
Én azt is tudom hogy az igazi halevők akár3-4kg-halat is megesznek na de ők sem minden nap.
Egyébként is ha jól tudom a hal frissen jó,fagyasztva már nem.
Hát röviden ennyit ,mindenki azt vonja le a dologból amit akar.
De a halat sokkal nagyobb dícsőség elengedni mint elvinni haza.
2009. 08. 31. 19:50
Koko: szívemből szóltál:) Ez a hozzállás azt hiszem minden C&R horgász számára elfogadható, ha mindenki így látná, akkor nem itt tartanánk.

gimmo: igazad van az ökológiai problémákkal kapcsolatban és az ívóhelyek eltűnésében, de nekünk horgászoknak tompítani kéne ezeket a hatásokat, nem erősíteni.
2009. 08. 31. 19:56
Azért hála istennek a mai horgász táborok a fiatal generáció számára már csak is a C&R szemléletére épülnek fel.
2009. 08. 31. 20:03
Hát igen, ebben reménykedhetünk, hogy generációváltással megoldódnak ezek a gondok, de ez még évtizedekbe kerül.
2009. 08. 31. 20:10
Az a gond hogy a magyarba bele kódólták az átkosban ezeket a dolgokat,nézd meg az ídőssebb pecásokat ,viszik orba szájba a halat haza ha meg elfogy és nem fögnak szídnak mindenkit csak magukat nem okolják!
KINEK NEM INGE NE VEGYE MAGÁRA!
2009. 08. 31. 20:18
Én a halat mint húst nagyon szeretem, de ha EGYEDÜL horgászok akkor SOHA nemviszem haza, barátokkal és faterral haza kell:(
2009. 08. 31. 20:37
Mint már mondottam,hogy én haza viszem azt a halmennyiséget amit a család megeszik.Miven nagyon szeretjük.De annyit is elmondok hogy igen sok nagyot visszaengedtem és engedek ha megfogom.
Fhishing én óvom és védem hidd el maximálisan,mert ha nem nem lennék ellenőr és nem volna vér a pucámba 4 tagbaszakadt faszihoz odamenni és elkérdi az igazolványt.
Hidd el vagyok olyan tökös gyerek már mikor megyek le és meglátják a corsát már tudják mi a dörgés.Igen Kokonak igaza van nagyon sok öreg nyugdijas sokat haza visz és eladja vagy még a harmadik szomszédját is ellátja hallal mert ő ráér.
És az hogy nincs annyi hal ez már lerágott csont hogy miért.
Nézzétek meg mikor széthulott a vadászat akkor kilőttek mindent. A földtulajdonosok kapták meg és ők dirigálnak.Gondoljátok el mennyi volt nagyvizek is igy jártak.És ahogyan Gábor is irja szakértelem nélkül megy a kezelés.
Na visszamegyek a multba!!

Gondoljátok el mikor 10 éves voltam és ahova jártunk ki a kubikgödrögbe pecázni (mogyoronyéllel)) egyszer csak fogták kirobbangattak minden nagy fát és uccu neki a dózer elplaniroztak mindent ez kb csak amit tudtam az 20 km hosszu volt.És válytak egy levezető csatornát az ártérbe.De csak azért mert a parasztnak ha szerencsélye volt és zöldár után elvetette a kukoricát akkor leis aratott.Kinek volt ez az érdeke?? Pecásoknak??
Mi meg könnyes szemmel vettük tudomásul hogy többet nem rendezhetünk horgász versenyt ott csak a csatornán.
A Bodrog köz!!! szerintem van 50négyzetkilóméternyi terület ezt is elgátolták lecsatornázták.Olyan ivó területek mentek tönkre,hogy nincs az az ember aki azt helyrehozza.

2009. 08. 31. 20:39
Az életben egy dolgot KELL csinálni-meghalni! a többit lehet csak akkor ha akarod.
2009. 08. 31. 20:42
De azért bosszantott egy kicsit,hogy az idén a nagy helyekre nem lehetett leülni,a magas vizállás miatt. de viszont nagy öröm látni azt a nagymennyiségü halivadékot ami most van.
2009. 08. 31. 20:48
Igen az biztos hogy a halak szempontjából nagyon jó az idei év.
Na holnap találkozunk, sziasztok.
2009. 08. 31. 20:50
Jóéjt Koko na meg mindenki menek én is
2009. 09. 01. 15:05
Gábor szerintem te ha megtehetnéd, akkor az összes olyan horgászt, aki még egy darab halat is haza mer vinni, azt lecsukatnád...:D Gimmonak tökéletesen igaza van na de Kokonak is. És mégegyszer mondom:szeretem a halat, de nem mindig viszem el-akkor amikor nem fogok, vagy nem kell. Én kb havonta 2szer maximum 3szor viszem el a halat, és eszem meg és azthiszem hogy ennyit megtehetek. És ez ellen nem tudsz semmit se tenni, mert a későbbi generációba jobban bent lesz a lopás meg ezek-de ez csak az én véleményem.
2009. 09. 01. 15:07
Na mindenkinek görbűljön, nagyhalakat és élményekben gazdag horgászatot kívánok! Suli van nekem (is) és most egyáltalán nem horgászok a szünetig.
2009. 09. 01. 15:55
Hát sajnos nekem is suli van, de azért még szorítok időt horgászni, de lényegesen kevesebbet tudok majd:)
addig is mindenkinek jó horgászatot remek kapást és görbülést!!!:)
2009. 09. 01. 16:01
Srácok.
A hal elvitelét vagy visszaengedését úgy is lehet érteni ahogy én teszem,mindenki felállít magának sújhatárokat(reálisan) és az felett elengedi a halat.
Most lehet hogy hülyén hangzik amit mondok de a csajokat sem akarjátok mind feleségül venni hanem csak megd..ni.
2009. 09. 01. 16:30
ez mind szép és jó de nem mindenki kap meg mindent mint én meg még mások valaki nem is szeret horgászni csak kel neki kaja én is ha csúkát fogok elviszem mást nem mindig
2009. 09. 01. 16:59
Koko jó az elméleted:D
2009. 09. 01. 23:09
Nagyon erdekes velemenyek,es eltero szemleletek olvashatok ebben a blogban,en ugy gondolom az a helyes,ha valaki csak annyi halat visz haza, amennyit otthon elfogyaszt,es semmi tobbet.Annak sem lenne ertelme hogy mindent visszadobalunk,aztan ha kell,elmegyunk halat venni.de az is ertelmetlen,hogy hazaviszunk egy 15 kilos amurt,hiszen ugysem esszuk meg.vidd el a 1,5-2 kilos pontyot,sullot,azt ugyis megeszed,de a nagyobbakat engedd el becsuletesen.
2009. 09. 02. 01:28
Sziasztok!Én szeretem,és a család is szereti a halat.A horgászat aktív kikapcsolódás,ami abban segít,hogy ilyenkor az ember a hétköznapi mocskos,undorító világ gondjait teljesen kizárja a tudatából.Így felfrissül,regenerál.A friss folyami hal-még a keszeg is!-azonnal kisütve a folyóparton:az IGEN!A nagyon nagy halak nem jó ízűek,úgy hallottam.A körösök vidékén úgy megfogyatkozott a hal,hogy minden 2.-3. horgászaton semmit sem fogok.A saját magam által fogott hal minőségében bízok a legjobban!Tescoban ne vegyen senki tavi,zsíros pontyot!A kevés halról nem ahorgászok tehetnek!A halászok elviszik az összes! halat,amit kifognak és egy részét megélhetésből FEKETÉN értékesítik!
2009. 09. 02. 01:38
A folyószabályozás, környezetszennyezés, zsilipek, duzzasztók sem tettek éppen jót a relatív halbőségnek.A békésszentandrási duzzasztónál kedvük szerint engedik a vizet,mintha az övék lenne!!!Amerikában nemrég elbontottak 1gátat,hogy a lazacok tudjanak ívni!Nálunk a halász annyi varsát tesz ki,amennyit csak akar...És hogy van az,hogy a Körös-Maros nemz.parkba a szarvasi rizsföldek gazdái nyugodtan beleengedhetik a békalencsét,hínárt és egyéb dzsuvát,amitől szinte lehetetlen horgászni.Másrészt aki szereti a halat,az igenis elviheti a törvényben előirt mennyiséget.Én azért szeretek jó távol menni az egy tömbben összegyűlt horgászoktól,mert nem szeretem hallgatni a ne vidd el a halat,meg hogy ezzel meg azzal horgássz öcsém!?
2009. 09. 02. 01:46
No meg jó lenne azoknak az embereknek a véleményét is meghallgatni,akik a 60-as,70-es években ésszerűtlenül,teljesen átgondolatlanul BEAVATKOZTAK a természetes hal-faunába!!!Ki kérte a:törpeharcsát,busákat,ezüst kárászt,angolnát stb.? Ezek a halak elveszik az élőhelyet PL: az aranykárász,nyurgaponty,harcsa,süllő,csuka elől!
2009. 09. 02. 06:25
Azt mondják aki nem szereti a halat az nem igazi horgász!Én nem szeretem:D.Viszont a család szereti!Amig egy adott horgászhelyen -legyen az szövetségi vagy maszek-engedélyezik a hal elvitelét addig kár ezen vitatkozni.Legyen két fajta jegy-ár:halas,meg mondjuk sport.Azt aki akarja vigye haza-persze csak amennyit megeszik-,aki nem az engedje vissza.De akkor sem a halért menjünk horgászni mert az élmény,a természet,és a barátokkal,családal eltöltött idö annál többet ér.De akkor sem hiszem hogy rajtunk múlna a halállomány fentmaradása.Ha mégis akkor rászoktatom a családot a zsiroskenyérre:D!!!Görbüljön mindenkinek!!!
2009. 09. 02. 19:56
nokedligyár :D...ez vicces...de igazad van, ... részben énis ígygondolkodok de részben máshogy...de ígysem rossz ...nade zsíroskenyér :D:D:D:D:D...
2009. 09. 03. 07:15
Patrik: tévedsz nem csukatnék le senkit, a későbbi generációban, hálistennek inkább a C&R szemlélet lesz benne, efelől nyugodt lehetsz. Szép lassan majd kiveszik az a szemlélet, hogy meg kell fogni az engedély árát. A fiatalok között a többség már így szocializálódik hálistennek.

lezLI70: Nem kéne mindíg másfelé mutogatni, természetesen a környezeti körülmények, ökológiai problémák súlyosak, de talán nekünk horgászoknak is lehet tenni valamit, hogy enyhítsük ezeket a hatásokat. Persze könnyebb másra mutogatni mint tenni bármit is.

Koko: az elméleted király :)



2009. 09. 03. 07:19
tegnap hallotttam a rádióban, a Tiszán valahol fogtak egy 70 kiló körüli harcsát. Na annak is annyi gondoltam....Ez a baj...hány év kell hogy megnőjön ekkorára egy hal? Kifogni ki lehet egy év alatt 10 ilyen halat, de akkor utána mi lesz? Az ami már most is érezhető, hónapokat vársz, hogy egy normális halat fogj. 30 évvel ezelőtt meg lementél és fogtál. Egyszerűen elfogynak és ennyi..
2009. 09. 04. 20:21
Tudod Gábor az a baj hogy az ekkora szép termetes halakat sokan éttermeknek adják el, azért viszik el.:@ Amugy én sem viszek el mázsával halat, és a nagyobbakat én is visszaengedem mert az sok ikrát rak.
2009. 09. 04. 21:54
helo mindenkinek tisztelem és becsülőm azokat akik visza engedik a halakat én nem teszem aszt ugyan is nekem négy győnyörü lányom van és imádják a halat minden formában nekünk egy tizenöt kl amur meg se kotyan de én azal járolok a tisza iletve a hal populáció nővekedéséhez hogy mikor a tiszai zőldár visza vonul akor pár haveral be járjuk a kőrnyező területeket és tőb ezer ivadékot szoktunk ősze szedni a gődrőkből keréknyomokbol főleg pontyot amurt csukát stb évek ota olvasgatok cikeket meg ijen ojan oldalakon hozászolásokat de még ijet egyszer se hát mivel tudjuk segiteni ha nem ezel persze visza engethetném a halat de bocs nem azért szorom a pészt hogy még halat se egyek.
2009. 09. 05. 05:59
Sziasztok!
A legnagyobb baj a "demokráciával" van. Míg Magyarország a korrupció vezető országai között lesz, addig sajnos nem lesz nagy előre haladás ezen a téren sem. Én Győr mellett a Gyirmót alatt néha kiszoktam menni horgászni hajnalban "Természetvédelmi területen" lődöznek össze-vissza, aradás után visszavonul a folyó kerékpáron csirke drótkerítés neylon zsákok, biztosan nem horgászni meg. Tudják név szerint kik a rapsicok mégsem "törödnek Velük" Állítólag szerződés van önkéntes polgárőrséggel is az egyesületnek, de még egyszer sem láttam Őket. Igaz én csak idén kezdtem horgászgatni. Egyesületen belül is láttam, levágta a kisméretü ponty bajszát és az mondta rá, hogy nagy kárászt fogott. Ezek után egy darabig nem mentem horgászni. Nálunk a nyugdíjasoknak kedvezmény van az éves bérletre, biztosan Ők nem érnek rá annyira, azért döntött így a tisztelt vezetőségünk.
Továbbbi jó görbülést mindenkinek!!!
2009. 09. 12. 15:20
Amikor fiatalabb voltam, rengeteget jártunk apámmal egy kis tóra itt a város közelében. Nyáron szinte minden nap kint voltunk, és nevettünk az átlag reakcióin, amikor az apukák/anyukák vigyorogva mondták a gyerekeiknek: "Ugyan, ebben úgysincs hal"
Magunk telepítettük a tavat, én más tavakról vittem bele nagyobb keszeget, kárászt. Alig volt 20 méter hosszú a tó, és pár méter széles, de került elő belőle kilós sügér!, compó, dévér, kárász, rengeteg 20cm feletti törpeharcsa és természetesen a pontyok. Egyik évben aztán egy nyugdíja horgász is elkezdett oda járni, azért figyeltünk fel rá, mert bármit fogott, elvitte.
2009. 09. 12. 15:26
Mi finomszerelékkel, etetéssel horgásztunk, neki 40es volt a legvékonyabb zsinórja, és valami kampó a horga, mégis 34 pontyot fogott egy év alatt ott. Mondanom sem kell, mivel nem engedélyes a tó, az egészen piciket is elvitte. Még sosem láttam olyat, aki elvisz tenyérnyi kispontyot... egészen addig. Ott sem a fiatalok vitték el az összes halat a tóból.
2009. 09. 12. 23
Ketfele horgasz van!A HUSHORGASZ,es a sporthorgasz.Es ez sajnos igy is marad.Az aki pancser es ritkan fog valamit,az mindent elvisz,mert mindig a nincstelen ember lessz moho.Aki sportbol horgaszik,az maskepp nez egy tizkilos pontyra.nem az az elso gondolata,hogy:-Na ezt megmutatom mindenkinek a kocsmaba!!
2009. 09. 13. 12:22
A C&R- nek nem az a lényege, hogy ne egyél halat!
Vigyél haza keszeget, kettes pontyot stb. De kapitális méretű halat konyhára vinni vétek. Ha mindig van nálad fényképezőgép le tudod fotózni és visszaengedheted. Az idén láttam egy 13,5 kg-os amurt amit felszeleteltek a Balcsin, nagyon sajnáltam...
2009. 09. 13. 12:25
a nagyokat nekem sincs szivem megölni...legyen az bármi...
2009. 09. 13. 19:09
Elnézést hogy beleszólok, de azért megosztenék veletek egy tapasztalatot, amelyet többévnyi hivatásos halfeldolgozóként szereztem: minél nagyobb a hal annál vénebb és a húsa általában annál élvezhetetlenebb. A nagyok legtöbbször zsírosak is, éppen ezért támogatom azokat, akik visszahelyezik a kapitálisnak mondható példányokat. Viszont van egy másik tapasztalatom is. Ismerős nyugdíjas spori a tilalom ellenére hazalopta a tóból a 9 kilós halát, aztán végül a macska és a kutyák ették meg mert annyira zsíros volt. Nekem meg majdnem megszakadt a szívem.

Azt hiszem ha valaki megeszi, az vigye haza, ha nem akkor engedje vissza. És ha már megtartja, erősen válogassa meg milyet tart meg, mert minél nagyobb annál több ikrát rakhat, tehát annál több utódja lehet jövő tavasszal. Ha már a saját gyomrát nem kíméli és zsíros vén pontyot fogyaszt, akkor legalább nézze a szaporulat szükségességét.

Mellesleg azért a szennyezettségről sem ártana szót ejteni, mert egyes vizekből valóban veszélyes lehet halat hazavinni...
2009. 09. 13. 19:19
EGOn igazad van. A lehető legnagyobb mértékben.
2009. 09. 14. 14:03
Üdv, visszatértem a napfényes Itáliából :)
Azt látom, hogy abban nagyjából egyetértés van, hogy a kapitális halakat ne vigye haza senki, ez már előrelépés:)

egyébként meg bizzunk benne, hogy előbb utóbb kihal, megfogyatkozik a HÚShorgász nemzedék és átveszi a helyét az élményért, kalandért horgászók tábora. Addig meg maximum hírdetjük az igét, akinek van füle hozzá meghallja, akinek nincs annak meg üvöltözhetsz úgyis :)
Ez alapvetően intelligencia kérdése, hogy felfogja az ember a saját érdekét. Ha mindent kipusztítok magam körül, holnap nem lesz hova leülni pecázni, mert nem lesz benne hal.

üdv
Gábor
2009. 10. 08. 20:24
Akkor dobáljátok csak szépen vissza mindet,én biztos nem dobnék vissza 1 et se xD
2009. 10. 11. 20:43
Jól van Orbán barátom, legfeljebb majd eljutunk oda egyszer itt is, hogy a magadfajták üldögélhetnek az üres vizek partján, ahol szart se lehet már majd fogni, hisz mind hazavittétek. Mi meg majd járunk olyan vizekre, ahol ugyan mindent visszadobunk, de fogok naponta annyi, és akkora halat, amilyet akarok :)

Jó étvágyat a halakhoz!

üdv
AF
2009. 10. 12. 14:52
Kedves Orban ! Orok torveny,hogy mindig a nincstelen ember lessz moho.Aki nem tud halat fogni,az hazavisz mindent!!!!
2009. 10. 12. 15:18
Sziasztok.
Csak 1-példa.
Háromfai tó fénykorában napi több mázsa halat lehetett fogni és ez nem kamu,ma jó ha fogsz 1-hét alatt 50-60kg-ot.Sajnos túl későn került a tó a jelenlegi gondos gazdájához (bár van aki még most sem riad el a lopástól)
és 3-4-év alatt lerabolták.
Nekem akkor is nagyobb öröm és dicsőség ha a halak növekedését a fotóim alapján nyomon tudom követni.
Azt és azokat sosem tartottam horgásznak akik a tóparton reszketve idegeskednek hogy megfogják a 30-35cm-es pontyukat,majd büszkén mesélik a többi hasonló pecásnak hogy mekkora nagy horgászok.
Szerintem és az én szememben az a nagy pecás aki tudja és teszi azt hogy elereszti a nagy halat,(ez a tábor egyre nagyobb)mindenki csak egyszer próbálja ki és rájön hogy nem hal bele.
2009. 10. 12. 17:39
A legtöbb halat én is visza engedem csak ünepekre szoktunk hazavinni meg a törpeharcsát a macskának hazahozni.
2009. 10. 13. 17:20
Lehet hogy ismétlem maga, de a horgászat a "vadászatról" szól, a kikapcsolódásról, a természet közelségéről....számomra, és ahogy látom még vagyunk páran így hálistennek...Persze lehet azzal védekezni, hogy a rabsicok, a kereskedelmi célból halat lopók az oka a jelenlegi állapotoknak, de én HISZEK benne, hogy minden egyes horgász TEHET azért hogy ez a helyzet jobb legyen. Mert sokan vagyunk és ha mindenki visszateszi azt a pár halat a vízbe amit fog, akkor az évek alatt érezhető változást hozna a jelenlegi állapotokhoz képest. De ehhez az is hozzátartozik, hogy ha szabálytalanságot látunk, rabsicokat, lopást, akkor tegyünk ellene. Így kerek a történet.

üdv
AF
2009. 10. 13. 17:48
gergo!!!!!!!!!!! hat mifele horgasz vagy te!Azt mondod visszaengeded a halat!es a macskaval eteted??????/raadasul ezt meg ide is irod????/nezd mar meg a tobbi hozzaszolast,mirol is van szo!!¬!!!!!!!!!!! szegyeld magad.!!!!
2009. 10. 13. 18:09
Valahol a törpeharcsát vissza se szabad dobni. Miért szégyelné magát? Ezzel inkább jót tesz a többi halfajnak.
2009. 10. 13. 20:18
Az évi 4-5 hal abszolút elfogadható, ha mindenki gy csinálná nem lenne semmi gond. Én is eszem halat, nem vagyok farizeus.

üdv
AF
2009. 10. 14. 13:07
Hali.

Törpeharcsa macskának????
Ott a képgalériámban!!!!! A nyálatok had csepegjen.Van aki tudja milyen finom,de van aki nem.
2009. 10. 14. 17:40
Ha már azt elérnénk hogy 5kg felett senki nem visz el halat(kivéve a busa-harcsa) az már nagy dolog lenne.
A nagy harcsát pedig aki elviszi valamilyen szinten megértem.
2009. 10. 16. 16:42
És mi van a halászlével ????? Mindjárt itt a karácsony ??
Halászlé kocka és ................
2009. 10. 16. 17:09
Sziasztok!
még elején szerintem patriknak igaza volt.
ekkora nagy vitát nem kellene csapni....
aki szereti a halat vigyen haza,de annyit amennyit a szabály előír.szerintem se a horgászokon múlik a halállomány.de ha mégis vegyük a tescos pontyokat.(én nem nagyon eszek halat)
2009. 10. 16. 17:23
A halászlének is jó a 1-3kg-os ponty,10kg-os halból elég sok embernek lehetne főzni levet!
Egyébként is aki szereti a halat az tudja hogy frissen jó fagyasztva már nem az igazi.
Az pedig hogy mindenki annyit vigyen haza amit a szabályzat megenged,hát naponta 5-hal minek?
2009. 10. 16. 19:27
én nem emlitettem 5 halat.
1-2 halat ha valaki elvisz nem dől össze a világ......
de mondom én is ugy gondolom,hogy nem kell mindig vinni haza halat ha a fagyasztóba csak állna...